ПРОЄКТ РІШЕННЯ №

ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Тридцять друга сесія сьомого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
 
Про виконання Програми розвитку малого  і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки  за 2017 рік
 
Заслухавши звіт начальника управління економіки виконавчого комітету міської ради про виконання Програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради  на 2017 – 2018 роки за  2017 рік,  відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рішення виконавчого комітету від 06.02.2018 року №68 «Про виконання програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради  на 2017 – 2018 роки за 2017 рік», висновок постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, благоустрою, комунального господарства та управління комунальною власністю громади

ОБУХІВСЬКА МІСЬКА  РАДА

В И Р І Ш И Л А :

 
  1. Звіт про виконання програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017 - 2018 роки за 2017 рік затвердити (додається).
  2. Забезпечити виконання заходів Програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки у 2018 році.
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови відповідно до розподілу обов’язків та постійну комісію міської ради  з питань соціально-економічного розвитку, благоустрою, комунального господарства та управління комунальною власністю громади.
 
Обухівський міський голова                                                           О.М.Левченко
м. Обухів
№     - 32 -VІІ
від  «22» лютого 2018 року
вик. Кондратюк А.М.     
                                         Додаток до проекту рішення
                                                                                         сесії №   -32 -УІІ від 22.02.2018 року
 
 
Звіт
про виконання Програми  розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки за 2017 рік
 
Мале і середнє підприємництво є важливим фактором стабільного розвитку економіки держави, інструментом участі значної частини економічно активного населення у підприємницькій діяльності. На створення сприятливих умов для подальшого розвитку малого та середнього бізнесу у місті направлені заходи Програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017 – 2018 роки (далі Програма), адже саме в цьому секторі відбувається формування середнього класу, конкурентного середовища, створення нових робочих місць. Основними напрямами програми є: підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики; забезпечення механізмів фінансової підтримки малого і середнього підприємництва; поліпшення ресурсного та інформаційного забезпечення суб’єктів підприємництва; створення сприятливих умов для розвитку інноваційно-інвестиційної та зовнішньоекономічної діяльності.
Одним з основних показників, що характеризують процес становлення малого і середнього бізнесу є кількість діючих суб'єктів малого підприємництва.
          За даними державного адміністратора виконавчого комітету Обухівської міської ради станом на 01.01.2018 року у місті зареєстровано 4215 суб’єктів малого та середнього підприємництва, в тому числі юридичних осіб – 1761 одиниця, фізичних осіб-підприємців – 2454 одиниці.
 
Показники розвитку малого та середнього підприємництва

В стуктурі підприємств співвідношення великих, середніх і малих підприємств на території Обухівської міської ради протягом 2017 року майже не змінилось. Як і раніше 0,1 відсотка усіх підприємств представлено великим бізнесом (ПрАТ «ККПК»), на середні підприємства припадає 3,9 відсотка і відповідно на малий бізнес припадає 96,0 відсотків, з яких майже 83,0 відсотки мають статус мікропідприємств. Це свідчить про запровадження для мікропідприємств порівняно привабливіших умов ведення бізнесу, які переважно визначаються застосуванням диференційованого підходу в застосуванні спрощеної системи оподаткування.
Відсоткове співвідношення підприємств, діючих
на території міста Обухова
 

В звітному періоді оборот роздрібної торгівлі (до якого включено роздрібний товарооборот підприємств роздрібної торгівлі, розрахункові дані щодо обсягів продажу товарів на ринках і фізичними особами – підприємцями) за оперативними даними становить більше 611,6 млн. гривень і становить 105 % від зазначеного показника 2016 року.
Обсяг роздрібного товарообороту за оперативними даними у розрахунку на одну особу склав 18124,7 гривень. В минулому році цей показник складав – 23040,0 гривень.
 
Обсяги роздрібного товарообороту підприємств

За оперативними даними обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) малим та середнім підприємництвом по місту в звітному періоді становить 2582,3 млн. гривень, що більше проти 2016 року на суму 842,0 млн. грн., або на 48 відсотків.
 
Обсяги реалізованої продукції малого та середнього підприємництва по місту
 

Сума надходжень місцевих податків та зборів до міського бюджету, одержаних від здійснення підприємницької діяльності, в звітному періоді склала 73,6 млн. гривень. За даними сектору обліку платників та зведеної звітності Обухівського відділення Києво – Святошинської податкової інспекції найбільшими платниками сплати податків, в тому числі і до місцевого бюджету, є: ТОВ «Автоспецтранс Київського КПК»» ТОВ «Ренус Ревайвел»; ТОВ «М-Квадро»; ТОВ «Спектр – Агротехніка»; фізичні особи – підприємці: Скакун Юрій Васильович; Тригуб В’ячеслав Володимирович; Горовий Володимир Миколайович; Джуринська Людмила Володимирівна; Геращенко Юрій Миколайович.
 
Сума надходжень місцевих податків та зборів до міського бюджету
 

 
Розвиток внутрішньої торгівлі та сфери послуг
 
          Споживчий ринок сьогодні характеризується високим рівнем насиченості продовольчими і непродовольчими товарами, стабільним постачанням, відсутністю товарного дефіциту.
Споживчий ринок міста представлений розгалуженою мережею підприємств торгівлі – 332 одиниці, в тому числі продовольчих магазинів – 117 одиниць, непродовольчих – 215 одиниць; закладів громадського харчування – 66 одиниць, побутового обслуговування – 92 одиниці, яка продовжує розвиватися та удосконалюватися. 
На споживчому ринку міста Обухова функціонує 3 ринки, з них 2 ринки  комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівський ринок», 1  приватний ринок ТОВ «Обухівський ярмарок» та м’ясо-молочний павільйон  МПП «Квіт».
 
 
 
 В 2017 році у місті розпочали свою діяльність 14 об’єктів малого підприємництва, з них: 1 оптика, 7 продовольчі магазини, 2 кафе, 3 промислові магазини та 1 фітнес - клуб.
 
 
 
 
 
Стан розвитку торгівельної галузі та ресторанного господарства
в місті
 
         
Крім того, з метою здешевлення продуктів харчування та забезпечення мешканців міста якісною та дешевою продукцію, на території міста працюють 6 торгових павільйонів (1 павільйон ПП «Агротехспілка Україна» «Карапишівські ковбаси»; 2 павільйони  ПАТ «Переяславський ЕКХП» «П’ятачок»; 2 павільйони ТОВ «Салтівський м’ясокомбінат» «Салтівські ковбаси» та 1 павільйон фізичної особи – підприємця Дорогіна А.А. «Брусилівські ковбаси»), де проводиться реалізація м’ясної продукції мешканцям міста за цінами виробника та 1 торговий павільйон по реалізації хлібобулочних виробів власного виробництва товариства з обмеженою відповідальністю «Перший столичний хлібозавод».
Здійснюється аналіз цінової ситуації на ринку соціально значущих продовольчих товарів. Щосереди робочою групою комісії по контролю за формуванням роздрібних цін на основні види продовольчих товарів постійно проводиться моніторинг цін на продукти харчування, що реалізуються на ярмаркових заходах, об’єктах торгівлі та супермаркетах міста. Постійно проводиться робота з підприємствами роздрібної та оптової торгівлі, спрямована на забезпечення стабільної контрольованої ситуації на споживчому ринку.
Так, впродовж звітного періоду прослідковувалося  коливання середньої ціни на  хлібобулочні  вироби.  Станом  на  01.01.2018 року  ціна на
 
хліб з борошна пшеничного вищого ґатунку (батон, за 1кг) складала – 12,90 грн.; на хліб із борошна пшеничного 1 ґатунку (за 1кг) – 10,20 гривень; на хліб із суміші («Український», за 1кг) – 12,57 грн., відповідно станом на 01.01.2017 року ціна на хліб складала: на хліб з борошна пшеничного вищого ґатунку (батон, за 1кг)  – 12,40.; на хліб із борошна пшеничного 1 ґатунку (за 1кг) – 10,47 гривень; на хліб із суміші («Український», за 1кг) – 9,09 гривень. Таким чином, відбулось збільшення ціни на хліб та хлібобулочні вироби в межах 25 відсотків.
 
 
 
Динаміка зростання цін на хлібобулочні вироби у порівнянні із відповідним періодом попереднього року

Коливання цін на сільськогосподарську продукцію на ринках міста залежить від ряду чинників та має сезонний характер. Найбільший ріст цін на овочі та фрукти спостерігався з грудня 2016 по липень 2017 року, найменший – з серпня по листопад. Так, у 2017 році вартість 1 кг картоплі коливалась від 4,88 до 8,11 грн.; моркви – від 6,12 до 12,75 грн.; капусти білокачанної – від 4,39 до 13,72 грн.; буряка – від 3,84 до 10,92 грн.; цибулі – від 4,75 до 10,93гривень.
 
Динаміка зростання цін на сільськогосподарську продукцію
 у порівнянні із відповідним періодом попереднього року

Спостерігалось коливання цін по молочній продукції в розмірі до 32% до цін 2016 року, а саме: сир кисломолочний – 32%, молоко 2,5% жирності – 30,0%, масло вершкове 72% жирності – 28,0% і сметана 20% жирності – 11,0%.
Динаміка зростання цін на молочну продукцію
 у порівнянні із відповідним періодом попереднього року

 
Сфера послуг міста включає 102 об’єкти побутового обслуговування населення, з них :
  • майстерні з пошиття та ремонту одягу – 12 об’єктів;
  • майстерні з пошиття та ремонту взуття – 8 об’єктів;
  • майстерні з ремонту побутових приладів – 4 об’єкти;
  • майстерні з ремонту комп’ютерів та оргтехніки – 4 об’єкти;
  • заклади, що надають ритуальні послуги – 8 об’єктів;
  • майстерні з ремонту годинників – 2 об’єкти;
  • майстерня з ремонту ювелірних виробів – 1 об’єкт;
  • послуги хімічної чистки виробів – 4 об’єкти;
  • послуги фотографії – 3 об’єкти;
  • перукарні та салони краси – 42 об’єкти;
  • послуги обслуговування транспортних засобів (СТО) – 14 об’єктів.
          Найбільшу частину в сфері побуту займають підприємці, які надають послуги перукарень і салонів краси (31%) та послуги технічного обслуговування транспортних засобів (13%).
 
Розподіл підприємств побутового обслуговування населення міста Обухова за видами послуг

         В цілому, діюча мережа підприємств сфери побуту в місті Обухові задовольняє потреби населення міста.
З метою посилення контролю за дотриманням суб’єктами підприємницької діяльності положень нормативно-правових  актів з питань торгівлі та побутового обслуговування населення впродовж 2017 року проведено 26 обстежень об’єктів торгівлі, сфери послуг та ресторанного господарства з приводу дотримання вимог норм чинного законодавства, якими охоплено більше 70 об’єктів.
З метою усунення недоліків та попередження порушень вимог чинного законодавства у сфері господарської діяльності, регулярно проводились роз’яснювальні роботи із підприємцями міста щодо  неприпустимості здійснення торгівлі у невстановлених місцях; дотримання режиму роботи, спокою мешканців міста в нічний час, громадського порядку, Правил благоустрою населених пунктів Обухівської міської ради, тощо.
 
 Впорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності
 
          Реалізація державної регуляторної політики Обухівською міською радою здійснюється системно відповідно до норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Регуляторні акти Обухівської міської ради приймаються після проходження процедур підготовки, визначених Законом. Обухівською міською радою було розроблено та затверджено План розгляду та затвердження проектів регуляторних актів на 2017 рік (далі - План). План та зміни до нього оприлюднювались на інформаційному стенді міської ради, сторінках газети «Обухівські вісті» та офіційному сайті міської ради.
В 2017 році прийнято три регуляторні акти, а саме: «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах Обухівської міської ради», «Про встановлення розміру ставок єдиного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, туристичного збору на території Обухівської міської ради на 2018 рік», «Про встановлення ставок земельного податку на території Обухівської міської ради на 2018 рік».
           Проведено п’ять повторних відстеження, а саме: «Про затвердження Положення про порядок найменування або перенайменування вулиць, провулків, присвоєння, обліку, зміни та анулювання поштових адрес об’єктам нерухомого майна на території Обухівської міської ради»; «Про внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна та до орендних ставок за використання нерухомого комунального майна»; «Про встановлення ставки туристичного збору на території Обухівської міської ради»; «Про встановлення ставок земельного податку на території Обухівської міської ради» та одне періодичне відстеження: «Про встановлення розміру збору за місця паркування транспортних засобів та механізму сплати збору до бюджету».
Звіти про відстеження оприлюднені на сторінках газети  «Обухівські вісті» та на офіційному сайті Обухівської міської ради, обговорені на засіданнях постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, благоустрою, комунального господарства та управління комунальною власністю громади, на яку покладено повноваження відповідальної та головної комісії Обухівської міської ради з питань реалізації державної регуляторної політики.
  В звітному періоді проводилися відкриті обговорення проектів регуляторних актів за участю представників громадськості.
Проводився моніторинг ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність і розвиток підприємництва на території міської ради.
До підприємців оперативно доводилася інформація та роз’яснення щодо нових вимог нормативно-правових актів та вимог законодавства; забезпечувалося залучення широких кіл громадськості, громадських організацій та об’єднань підприємців до обговорення актуальних питань розвитку підприємництва на нарадах, «круглих столах», засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва, ради підприємців, у засобах масової інформації.
Забезпечувалося проведення консультацій із суб’єктами господарювання щодо питань, пов’язаних з регуляторною політикою у сфері господарської діяльності.
Постійно проводилося оновлення інформаційних стендів з надання адміністративних  послуг, здійснення електронних консультацій заявників. Проводився моніторинг щодо якості надання адмніністративних послуг.
 
Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
 
Представникам малого бізнесу міста забезпечується доступ до інформації щодо банківських та небанківських фінансово-кредитних установ, переліку їх послуг в сфері мікрокредитування. У місті Обухові функціонують 10 банківських філій та 10 небанківських фінансово-кредитних установ.
З метою розширення можливості доступу суб’єктів малого та середнього підприємництва до кредитних ресурсів в листопаді місяці була підписана Угода про співробітництво між виконавчим комітетом Обухівської міської ради та публічним акціонерним товариством «Державний ощадний банк України» (далі Угода). Сторонами, в межах своєї компетенції, планується розвивати співробітництво для більш ефективного сприяння об’єктам малого та середнього підприємництва в питаннях застосування фінансових інструментів підтримки інноваційної діяльності, інвестиційних проектів, грантів, надання фінансових послуг для оновлення матеріально-технічної бази виробництва та послуг. Для цього сторони угоди зобов’язались розробити та впровадити нові фінансові інструменти підтримки діяльності суб’єктів малого та середнього підприємництва  включаючи компенсацію відсотків за кредитами та часткового погашення кредитів за рахунок коштів міського бюджету.
          Крім того  в місті функціонує Обухівський районний фонд підтримки підприємництва, Обухівська організація роботодавців, рада підприємців при виконавчому комітеті міської ради, громадське об’єднання підприємців «Жіночий альянс», з якими налагоджена дієва співпраця.
Впродовж поточного року за сприяння Обухівського міськрайонного центру зайнятості троє безробітних, з числа учасників АТО, започаткували  власну справу.
На розвиток підприємництва для започаткування власної справи з коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття витрачено кошти в сумі 86,0 тис. гривень. І сьогодні підприємці займаються роздрібною торгівлею м’ясом та м’ясопродуктами, виробництвом та реалізацією насіння соняшнику та організовують аматорські заняття з фізичної культури.
Участь у громадських та інших видах робіт тимчасового характеру приймали 149 осіб із числа безробітних громадян. Для виконання цих робіт витрачено  367,0 тис. грн. коштів роботодавців та 24,4 тис. грн. коштів Фонду ЗДССВБ.
На сайті Обухівської міської ради діє розділ «Пропозиції для інвесторів», де розміщується і постійно оновлюється інформація щодо зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності. Створена база даних інвестиційних пропозицій від підприємців міста Обухова та сіл міської ради, яка висвітлена на сайті міської ради.
Розроблено та виготовлено інвестиційний паспорт міста, який розміщений на сайті міської ради і є доступним для підприємців міста.
До всіх підприємств малого та середнього бізнесу постійно доводилась інформація щодо проведення на території Києва та інших регіонів інвестиційних семінарів, форумів. Також, до підприємців міста постійно доводиться інформація щодо участі в конкурсах по програмах грантів за різними напрямками проектів.
 
Надання адміністративних послуг
 
            З  серпня 2015 року працює Центр надання адміністративних послуг (далі Центр). В Центрі створені умови для швидкого вирішення будь-яких проблем громадян, скорочення та спрощення процедур отримання ними усіх необхідних документів.
            На даний час у Центрі  працює достатня кількість адміністраторів.
            На офіційному сайті Обухівської міської ради створено розділ «ЦНАП», де розміщується інформація про порядок надання адміністративних послуг, режим роботи Центру, графік прийому спеціалістів. За звітний період Центром було надано 7652 адміністративних послуг.
            Налагоджена співпраця з Міграційною службою Обухівського району та Реєстраційною службою міськрайонного управління юстиції.
 
 
 Ресурсна та інформаційна підтримка розвитку малого підприємництва
 
З метою ресурсної підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва проводилось інформування їх про об’єкти комунальної власності, що надаються в оренду, зокрема: нежитлові приміщення, виробничі приміщення, об’єкти незавершеного будівництва; проводилась прозора передача комунального майна суб’єктам малого та середнього підприємництва на умовах оренди. Впродовж 2017 року забезпечено оновлення бази даних щодо нежилих приміщень, незавершеного будівництва, виробничих площ, земельних ділянок, які можуть бути передані в оренду, та розміщення її в засобах масової інформації і на сайті у мережі Інтернет. Проводився моніторинг ефективності використання приміщень та обладнання, наданого підприємцям в оренду
Представниками малого та середнього бізнесу впродовж звітного періоду поточного року  використовувалось на правах оренди 5658,74 кв. м майна комунальної власності Обухівської міської ради, укладено                         44 договори оренди. Сума надходжень від орендної плати до міського бюджету за звітний період склала 699,6 тис. гривень.
З метою створення сприятливих умов для здійснення і зростання малого та середнього підприємництва в місті, формування конкурентного середовища та підвищення рівня їх конкурентоспроможності було встановлено на території Обухівської міської ради ставку єдиного податку для платників другої групи  в розмірі 15% від мінімальної заробітної плати.
          Суб’єктам малого та середнього підприємництва забезпечується вільний доступ до участі у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти. Впродовж звітного періоду було оголошено 49 відкритих торгів (26 завершених відкритих торгів), в яких приймали участь 325 суб’єктів підприємницької діяльності, з них 26 визнано переможцями; загальна сума коштів за укладеними з суб’єктами підприємницької діяльності  договорами для закупівлі товарів, робіт і послуг за рахунок коштів міського бюджету становила 40,01 млн. гривень.
          До підприємців постійно доводиться інформація та проводиться роз’яснення вимог нормативно-правових актів.
          Проблемні питання в розвитку підприємницької діяльності в місті обговорювались в ході проведення 5 засідань ради підприємців при виконавчому комітеті Обухівської міської ради та зборах підприємців, на яких розглядались  наступні питання: проблеми, що виникають у суб’єктів господарювання при здійсненні підприємницької діяльності на території міста, а саме: податкове законодавство;  організація та проведення  святкових заходів - Масляна, свято Писанки, 9 Травня, день Молоді, Івана Купала; організаційні питання; питання регуляторної політики; обговорення та погодження плану спільних заходів щодо підтримки малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017 рік, про Громадський бюджет; місцеві податки та збори, проведення Дня підприємця та нагородження підприємців до цього дня.
          З метою ефективного використання можливостей підприємництва
для розвитку національної економіки, прискорення економічних
реформ, вирішення соціальних проблем та забезпечення реалізації
конституційного права громадян на підприємницьку діяльність,
при виконавчому комітеті Обухівської міської ради створено Координаційну раду з питань розвитку підприємництва. Відповідно до затвердженого плану проводилися засідання Координаційної ради, на які запрошувалися підприємці малого та середнього бізнесу, обговоренню підлягали питання: Проект Програми розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки; формування вартості послуг з утримання одного торговельного місця в день на ринках по комунальному підприємству Обухівської міської ради «Обухівський ринок»; Про хід виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»; Місцеві податки та збори на території Обухівської міської ради на 2018 рік та інші проблемні питання, які виникають при здійсненні підприємницької діяльності.
          З метою покращення умов для здійснення підприємницької діяльності в місті повторно направлені спільні звернення до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державної регуляторної служби України та Державної служби України з  надзвичайних ситуацій щодо врегулювання питань розвитку підприємництва з різних питань.
          З метою упорядкування господарської діяльності у сфері організації і проведення лотерей та встановлення реальної відповідальності учасників ринків лотерей за порушення законодавства були направлені листи до Міністерства фінансів України, Головного управлінн6я Держпраці в Київській області, правоохоронних органів та направлено з цього приводу звернення до Верховної ради України та Кабінету Міністрів України. 
          Також, з метою виходу бізнесу на міжнародні ринки, підвищенню кваліфікації через отримання нових компетенцій в сферах бізнесу підприємці міста були проінформовані про можливість взяти участь в бізнес – майстерні «Як вести бізнес з Німеччиною», щодо участі у Міжнародній спеціалізованій виставці «Експо-2017», щодо конкурсу на розробку Дорожніх карт розвитку малого та середнього підприємництва; про VІ міжнародний форум «ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ» (м. Варшава); Міжнародний ярмарок інновацій та технологій малих і середніх підприємств (м. Порт-Луї, Республіка Маврикій); семінару на тему:  «Антикризове управління підприємством» та наукове стажування з метою надання практичної комплексної інформації про особливості ведення бізнесу у Фінляндії на теми: «Як створити власний стартап», «Як залучити інвестиції в свій бізнес» та «Як презентувати свій проект перед інвестором».
          В рамках програми візитів до регіонів України відбулася зустріч бізнес-омбудсмена України з суб’єктами підприємницької діяльності з метою інформування ділових кіл про діяльність Ради бізнес-омбудсмена та можливості вирішення спірних питань між підприємцями і представниками органів державної влади.
          Підприємці міста регулярно інформувались щодо розширення ринків збуту продукції та налагодження взаємовигідних відносин для співробітництва.
          На території Обухівської міської ради проводиться впровадження проекту «Громадський бюджет» до якого залучаються і підприємці нашої громади. В рамках проекту методом електронного голосування в вересні місяці поточного року було обрано проект – переможця (ігровий комплекс для дітей «Корабель»).
          Також,  для підтримки підприємництва та розгляду проблемних питань, що виникають при здійсненні господарської діяльності на території міста в звітному періоді проведено 5 засідань комісії з питань здійснення контролю за додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі та побутового обслуговування населення у місті Обухові (при виконавчому комітеті міської ради) та 20 засідань робочої групи по контролю за формуванням цін на основні види продовольчих товарів (при виконавчому комітеті міської ради); спільна нарада спеціалістів виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівської організації роботодавців, ради підприємців при виконавчому комітеті міської ради з підприємцями міста Обухова. 
          Підприємці міста відіграють важливу роль в соціально – економічному та культурному розвитку міста, приймають участь в організації та проведення масових заходів до Дня міста, державних свят та визначних дат, приймають участь в проведенні фестивалів та конкурсів. В звітному періоді проведено заходи по відзначенню Дня підприємця; до Дня міста організовано та проведено  конкурс професійної майстерності серед малих підприємств сфери громадського харчування, торгівлі, а саме: «Найкращий заклад громадського харчування міста Обухова 2017 року».
          Представники малого підприємництва сфери торгівлі, аптечного бізнесу та сфери послуг беруть активну участь в реалізації заходів програми «Турбота» (введення соціальної картки «З турботою про кожного»), а саме: надання знижок для пенсіонерів міста на придбання медикаментів, продуктів харчування та отримання послуг. За цією програмою впродовж звітного періоду працювало 7 продовольчих магазинів, 5 аптек, 2 стоматологічні клініки та 4 перукарні, 4 майстерні по ремонту взуття, 2 заклади по наданню ритуальних послуг.
 
 
 
Секретар міської ради                                                        С.М.Клочко
 
 
Начальник управління економіки                                     А.М. Кондратюк