ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Циганок Ніна Антонівна - начальник управління соціального захисту населення |
|
Дата: | 00.00.0000 |
---|
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Програми зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018-2020 роки
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІТридцять третя сесія сьомого скликання
РІШЕННЯ
Про затвердження Програми зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018-2020 роки
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», а також враховуючи висновки постійної комісії з питань соціального захисту населення, освіти, культури, охорони здоров’я, сім’ї, молоді та спорту та з питань зв’язків з політичними партіями, громадськими організаціями та об’єднаннями та об’єднанням громадян
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018-2020 роки (далі-Програма), що додається.
2. Управлінням і відділам виконавчого комітету Обухівської міської ради забезпечити виконання заходів, передбачених Програмою.
3.Контроль за виконання даного рішення покласти на заступника міського голови Шевченко А.В.
Міський голова О.М.Левченко
м.Обухів
№_____-33-VII
від 22.03.2018р.
Вик. Циганок Н.А.
ПРОЕКТ
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішенням Обухівської міської ради
№ ____ -33-VII від 22.03.2018р.
ПРОГРАМА
зайнятості населення на території
Обухівської міської ради
на 2018-2020 роки
м.Обухів – 2018
З М І С Т
I | Паспорт Програми зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018 - 2020 роки |
3 |
II | Показники професійної підготовки та використання робочої сили |
6 |
III | Надання соціальних послуг Обухівським міськрайонним центром зайнятості |
7 |
IV | Показники сприяння зайнятості осіб з інвалідністю |
8 |
V | Показники сприяння зайнятості учасників АТО |
9 |
VI | Заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення на 2018 - 2020 роки |
10 |
VII | Фінансове забезпечення Програми зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018 – 2020 роки |
13 |
VIIІ | Контроль за виконанням Програми зайнятості населення на 2018 – 2020 роки |
13 |
І. Паспорт Програми зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018 -2020 роки:
1 | Ініціатор розроблення Програми | Виконавчий комітет Обухівської міської ради |
|
Підстави розробки | Закон України „Про зайнятість населення”; Закон України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”; Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні”; Закон України „Про державну підтримку малого підприємництва”; Закон України „Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”; Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 5.10. 2011 року № 383 „Про розроблення та узгодження проектів територіальних (регіональних) програм зайнятості населення” |
|
Розробник програми | Виконавчий комітет Обухівської міської ради, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради |
|
Відповідальний виконавець програми | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості |
|
Учасники програми | Структурні підрозділи виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості, Обухівське об’єднане управління ПФУ в Київській області, роботодавці та профспілкові організації міста |
|
Термін реалізації програми | 2018-2020 роки |
Мета Програми
Створення необхідних економічних, організаційно-правових та соціальних умов для забезпечення продуктивної зайнятості населення на території Обухівської міської ради, раціонального використання його трудового потенціалу, залучення незайнятої частини громадян працездатного віку, у тому числі громадян з обмеженими можливостями, до економічно активної діяльності. Забезпечення стабільного та ефективного розвитку малого підприємництва в місті, підвищення його значення у соціально-економічному житті міста, як одного з основних факторів впливу на формування ринку праці, зниження безробіття, створення нових робочих місць.
Пріоритети Програми
Пріоритетними напрямами зайнятості населення на території Обухівської міської ради визначені:
- сприяння розвитку підприємництва та самостійній зайнятості населення, збереження і створення робочих місць, збереження трудового потенціалу міста;
- розширення сфери застосування праці, сприяння зайнятості населення;
- сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту;
- регулювання трудових міграцій громадян України, іноземців;
- надання соціальних послуг безробітним та профілактика настання безробіття;
- регулювання соціально-трудових відносин, використання робочої сили;
- подолання незадекларованої праці.
Основні завдання Програми
Підвищення ефективності державної політики зайнятості населення, враховуючи пріоритетність:
- створення нових високотехнологічних і модернізація існуючих робочих місць;
- активізації трудової мобільності населення;
- створення сприятливих умов для започаткування та ефективного розвитку малого та середнього бізнесу та самозайнятості населення;
- легалізації трудових відносин у малому бізнесі;
- подальший розвиток інфраструктури підтримки малого підприємництва, підвищення якості та розширення спектру її послуг;
- розвитку системи підготовки висококваліфікованих кадрів для сфери малого підприємництва;
- зменшення дисбалансу попиту та пропозиції на ринку праці міста, забезпечення економіки міста робочими кадрами;
- сприяння відтворенню та розвитку трудоресурсного потенціалу міста, створення дієвого механізму взаємодії ринку праці та ринку освітніх послуг;
- сприяння професійній підготовці та трудовій зайнятості осіб, які потребують додаткового соціального захисту, в т.ч. з обмеженими фізичними можливостями.
Основні принципи Програми
- принцип об’єктивності (Програма розробляється на основі інформації органів державної статистики, органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування);
- принцип гласності (доступність для громадськості);
- принцип самостійності (полягає в тому, що місцеві органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень відповідають за розроблення, затвердження та виконання Програми);
- принцип рівності (дотримання прав та врахування інтересів органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, суб’єктів підприємницької діяльності, профспілкових організацій, громадян).
Терміни реалізації Програми
Виконання Програми передбачається здійснити протягом 2018-2020 років.
Очікувані результати
- підвищення рівня зайнятості населення;
- створення за рахунок усіх джерел фінансування протягом трьох наступних років не менше 600 нових робочих місць;
- охоплення протягом трьох років активними заходами сприяння зайнятості (працевлаштування, громадські та інші роботи тимчасового характеру, професійне навчання) безробітних громадян;
- усунення адміністративних бар’єрів для започаткування та розвитку підприємницької ініціативи;
- підвищення конкурентоспроможності безробітних на ринку праці шляхом направлення на професійне навчання;
- збільшення рівня охоплення незайнятих громадян профорієнтаційними послугами.
II. Показники професійної підготовки та використання робочої сили
Таблиця 1. Основні показники ринку праці
Найменування показника |
2016 звіт |
2017 звіт |
2018 прогноз |
2019 прогноз |
2020 прогноз |
---|---|---|---|---|---|
1. Чисельність зайнятого населення віком 15 – 70 років (у середньому за період), тис. осіб – усього | 19 309 | 19 295 | 19 668 | 19 898 |
20 168 |
з неї зайнятого населення працездатного віку | 17 744 | 17 730 | 18 103 | 18 333 | 18 603 |
2. Рівень зайнятості, у % до чисельності населення: віком 15 - 70 років |
57 | 57 | 58 | 59 | 59 |
працездатного віку | 94,21 | 94,21 | 94 | 94,3 | 94,5 |
віком 15 - 24 роки | 9,6 | 9,6 | 9,8 | 9,9 | 10 |
3. Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, у % до чисельності економічно активного населення: віком 15 - 70 років |
1,8 | 1,5 | 1,1 | 1,1 | 1,0 |
Таблиця 2. Надання соціальних послуг Обухівським міськрайонним
центром зайнятості
Найменування показника |
2016 звіт |
2017 звіт |
2018 прогноз |
2019 прогноз |
2020 прогноз |
---|---|---|---|---|---|
1. Чисельність осіб, що перебувають на обліку та отримують послуги протягом періоду | 2543 | 2335 | 2400 |
2450 |
2500 |
2. Чисельність осіб, які мають статус безробітного | 1689 |
1192 |
1350 |
1400 |
1450 |
3.Чисельність працевлаштованих осіб з числа тих, що перебувають на обліку | 1019 |
1176 |
1200 |
1225 |
1250 |
4. Чисельність працевлаштованих осіб з числа зареєстрованих безробітних | 214 |
227 |
240 |
250 |
260 |
5. Чисельність зареєстрованих безробітних, які проходитимуть професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації | 65 |
68 |
70 |
75 |
80 |
6. Чисельність осіб, залучених до участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру | 210 |
149 | 145 |
150 |
155 |
з них зареєстрованих безробітних | 209 | 141 | 140 |
145 |
150 |
7. Чисельність осіб, яким надано послуги з питань організації підприємницької діяльності та ведення власної справи | 111 | 78 | 100 |
110 |
120 |
з них організували власну справу | 5 | 3 | 5 |
5 |
5 |
IV. Показники сприяння зайнятості осіб з інвалідністю
Таблиця 3. Показники сприяння зайнятості осіб з інвалідністю
Найменування показника |
2016 звіт |
2017 звіт |
2018 прогноз |
2019 прогноз |
2020 прогноз |
---|---|---|---|---|---|
1.Чисельність осіб з інвалідністю, що перебувають на обліку в службі зайнятості |
66 |
52 |
52 |
52 |
52 |
1.1.з них зареєстровані безробітні | 61 |
52 |
50 |
50 |
50 |
2.Чисельність осіб з інвалідністю, працевлаштованих за сприяння служби зайнятості |
7 |
6 |
6 |
6 |
6 |
2.1.з них зареєстровані безробітні | 6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
3.Чисельність осіб з інвалідністю, залучених до участі у громадських роботах | 3 |
0 |
2 |
1 |
1 |
3.1. з них з числа зареєстрованих безробітних | 3 |
0 |
2 |
1 |
1 |
4.Чисельність осіб з інвалідністю, які проходили професійне навчання – усього |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
зокрема за рахунок: | |||||
4.1.коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття | 2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
V. Показники сприяння зайнятості учасників АТО
Таблиця 4. Показники сприяння зайнятості учасників АТО
Найменування показника |
2016 звіт |
2017 звіт |
2018 прогноз |
2019 прогноз |
2020 прогноз |
---|
1. Чисельність учасників АТО, що перебувають на обліку в службі зайнятості з них зареєстровані безробітні |
128 122 |
117 108 |
105 100 |
95 90 |
85 80 |
2. Чисельність учасників АТО, працевлаштованих за сприяння служби зайнятості з них зареєстровані безробітні |
13 13 |
15 15 |
15 15 |
14 14 |
14 14 |
3.Чисельність учасників АТО, залучених до участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру з них з числа зареєстрованих безробітних |
6 6 |
9 9 |
9 9 |
9 9 |
9 9 |
4. Чисельність учасників АТО , що проходили навчання за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття | 2 2 |
2 2 |
2 2 |
2 2 |
2 2 |
5.Чисельність учасників АТО, працевлаштованих строком не менше ніж на два роки на нові робочі місця за направленням служби зайнятості , за яких роботодавцю надається компенсація витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за відповідну особу | 1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
VІ. Заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення
на 2018 - 2020 роки
Найменування заходу | Виконавці | Термін виконання |
1. Розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць |
||
Сприяти реалізації інвестиційних проектів з метою створення нових робочих місць з належними умовами та гідною оплатою праці. |
Управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Забезпечувати надання інформаційних та консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності незайнятому населенню в рамках проведення інформаційно-консультаційних та профорієнтаційних заходів щодо можливостей започаткування та ведення власної справи |
Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Сприяти розширенню сфери зайнятості населення шляхом створення нових робочих місць з належними умовами і гідною оплатою праці. | Управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
Вивчати потреби роботодавців у трудових ресурсах. Здійснювати моніторинг регіонального ринку праці | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Забезпечити організацію та проведення семінарів з роботодавцями з питань роз’яснення законодавства про працю та зайнятість на постійно діючій основі. |
Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Забезпечити ефективне співробітництво органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, профспілок і роботодавців з метою недопущення зростання обсягів безробіття та забезпечення соціальних гарантій громадян. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості. | Постійно |
Сприяти розвитку підприємництва серед безробітних шляхом проведення мотиваційних тренінг-семінарів, організації професійного навчання основам підприємницької діяльності за професіями, що сприяють започаткуванню власної справи, в тому числі за рахунок одноразової виплати допомоги по безробіттю |
Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради. |
Постійно |
Сприяти забезпеченню тимчасової зайнятості незайнятого населення та працівників, які переведені до роботи в режимі неповного робочого часу шляхом організації та проведення громадських та інших робіт тимчасового характеру | Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, виконавчий комітет Обухівської міської ради |
Постійно |
2. Підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення | ||
Надавати консультативно-методичну допомогу підприємствам, установам і організаціям у здійсненні професійного навчання кадрів на виробництві. Проводити анкетування підприємств з питання організації професійного навчання персоналу на виробництві. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради. | Постійно |
Проводити серед учнів випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів профорієнтаційну роботу з метою мотивації у виборі робітничих професій, затребуваних на ринку праці. | Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
Здійснювати інформування населення щодо можливостей здобуття робітничих професій у професійно-технічних навчальних закладах області. | Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
Проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед молоді, дорослого населення щодо переваг легальних трудових відносин | Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівське об”єднане управління ПФУ в Київській області | Постійно |
Забезпечувати професійне навчання незайнятого населення з урахуванням потреб ринку праці. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
Забезпечувати участь учнівської молоді загальноосвітніх закладів освіти та спеціалістів управління освіти ВК Обухівської міської ради у заходах з презентацій робітничих професій. | Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
3. Підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції | ||
Забезпечити організацію та проведення семінарів з роботодавцями з питань роз’яснення законодавства про працю на постійно діючій основі. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
Сприяти включенню у колективні договори заходів щодо створення нових робочих місць. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Забезпечити проведення ярмарок вакансій та постійно діючих міні-ярмарок вакансій. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
Забезпечити організацію і проведення інформаційних заходів для різних категорій населення за участю ветеранів праці, майстрів виробничого навчання та висококваліфікованих робітників. Інформаційні матеріали щодо підвищення соціального статусу робітників, популяризації профільних робітничих професій, трудових династій, наставництва у різних галузях економіки, широко висвітлювати у друкованих засобах масової інформації, телебаченні, Інтернет мережі. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Організувати інформаційно-роз’яснювальну та профконсультаційну роботу з незайнятим населенням, здійснювати заходи з професійної переорієнтації вивільнюваних працівників з підприємств, установ та організацій. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Забезпечити дотримання вимог щодо гендерної рівності та коректності заповнення вакансій для жінок і чоловіків, заявлених роботодавцями в службу зайнятості. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
Забезпечити оперативне висвітлення інформації про результати діяльності служби зайнятості, попит і пропозицію робочої сили, стан ринку праці, обсяги і види надання соціальних послуг, питання професійної орієнтації населення, інноваційні підходи в обслуговуванні громадян у регіональних та місцевих засобах масової інформації, телебаченні, Інтернет мережі. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості | Постійно |
4. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці | ||
Надавати профорієнтаційні послуги соціально незахищеним категоріям незайнятого населення, які потребують додаткових гарантій працевлаштування, для підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці: - проводити профорієнтаційні заходи для цільових груп населення (молоді, осіб з інвалідністю, жінок, осіб без професії, випускників загальноосвітніх навчальних закладів); - забезпечити надання адресних профорієнтаційних послуг соціально вразливим категоріям населення та особам з інвалідністю перед направленням їх на професійне навчання. |
Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Сприяти працевлаштуванню різних категорій незайнятих громадян, які згідно ст.14 Закону України „Про зайнятість населення”, підпадають під п’ятивідсоткову квоту, на підприємствах міста. | Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
З метою вирішення питань працевлаштування залучати осіб з інвалідністю до активних форм сприяння зайнятості: - професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації; - оплачуваних громадських та інших робіт тимчасового характеру; - підприємницької діяльності за рахунок виплати одноразової допомоги по безробіттю. |
Обухівський міськрайонний центр зайнятості, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради | Постійно |
Цільового фінансування Програми зайнятості населення на території Обухівської міської ради на 2018 - 2020 роки з міського бюджету не передбачено. Фінансування програми здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у порядку, визначеному Законом України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів інвесторів, Фонду соціального захисту інвалідів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України .
VIІІ. Координація і контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює виконавчий комітет Обухівської міської ради, виконання заходів Програми забезпечує Обухівський міськрайонний центр зайнятості та інші виконавці, що визначені в Програмі, які надають інформацію про хід виконання Програми, щоквартально до відділу праці управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради.
Начальник управління соціального Н.А.Циганок
захисту населення виконавчого
комітету Обухівської міської ради
Директор Обухівського міськрайонного С.А.Назаренко
центру зайнятості