ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

17.06.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження статуту Академічного ліцею № 2 Обухівської міської ради Київської області (у новій редакції)


ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
П’ятдесята сесія сьомого скликання
 
Р І Ш Е Н Н Я
 
Про затвердження статуту Академічного ліцею № 2
Обухівської міської ради Київської області
 
           Розглянувши подання управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради від 10.06.2019 р. № 454,   відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з метою забезпечення належного виконання повноважень виконавчого комітету Обухівської  міської ради щодо організації роботи закладів освіти, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань соціального захисту населення, освіти, культури, охорони здоров’я, сім’ї, молоді, спорту та з питань зв’язків з політичними партіями, громадськими організаціями й об’єднаннями громадян,
 
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИРІШИЛА:
 
           1. Змінити назву «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Обухівської міської ради Київської області» на: «Академічний ліцей №2 Обухівської міської ради Київської області».
 2. Затвердити нову редакцію статуту Академічного ліцею №2 Обухівської міської ради Київської області (додається).
           3. Доручити директору Академічного ліцею №2 Обухівської міської ради Київської області Шаповал С.В. зареєструвати статут у порядку, що визначений законодавством.         
          4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань соціального захисту населення, освіти, культури, охорони здоров’я, сім’ї, молоді, спорту та з питань зв’язків з політичними партіями, громадськими організаціями й об’єднаннями громадян та заступника Обухівського міського голови Шевченко А.В.
 
Міський голова                                                                                   О.М. Левченко
 
Обухів,  № ___-50-УІІ
від   27 червня  2019  року
вик. Коломієць О.Г.
 
ПОГОДЖЕНО                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО   Начальник управління освіти                      рішення Обухівської міської ради виконавчого комітету                                                        від ____________________2019 року
Обухівської міської ради                                                   №__________________________
                                                             Міський голова
 
____________О.Г. Коломієць                                             __________________О.М. Левченко
 
 
 
 
 
 
СТАТУТ
АКАДЕМІЧНОГО ЛІЦЕЮ №2
ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Обухів – 2019
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ №2 ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Ліцей) є правонаступником загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів №2 Обухівської міської ради Київської області.
1.2. Академічний ліцей №2 Обухівської міської ради Київської області – заклад загальної середньої освіти комунальної форми власності та належить до власності Обухівської міської територіальної громади Київської області.
Ліцей є неприбутковим закладом освіти.
1.3. Засновником Ліцею є виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області.
Засновник або уповноважений ним орган – управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, здійснює фінансування Ліцею, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.
1.4. Повне найменування юридичної особи: Академічний ліцей № 2 Обухівської міської ради Київської області.
1.5. Скорочена назва закладу освіти:  Ліцей № 2.
1.6. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).
1.7. Юридична адреса навчального закладу: 08700, Україна, Київська область, місто Обухів, вулиця Козацький Шлях, будинок 1.
1.8. Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційний та спеціальний реєстраційний рахунки в органах Державного казначейства, печатку і штамп встановленого зразка, ідентифікаційний код.
1.9. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими документами та власним Статутом.
1.10. Мовою навчання і виховання у Ліцеї є державна мова.
1.11. Ліцей є закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, що забезпечує профільну освіту. Структурними підрозділами Ліцею є:
- початкова школа – І ступінь (1-4 класи), що забезпечує початкову освіту;
- гімназія - ІІ ступінь (5-9 класи), що забезпечує базову середню освіту;
- ліцей – ІІІ ступень (10-11(12) класи), що забезпечує профільну середню освіту, здобуття повної загальної середньої освіти через організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами початкової, базової і профільної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт) на трьох рівнях:
- початкова освіта;
- базова середня освіта;
- профільна середня освіта.
Здобуття профільної середньої освіти передбачає академічне - профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб учнів з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти.
1.12. Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, спеціалізовані класи, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Ліцей може організовувати такі форми здобуття освіти, як екстернат та педагогічний патронаж.
Для здійснення статутної діяльності Ліцей може об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання.
1.13. Головною метою Ліцею є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.14. Головними завданнями Ліцею є:
‒ виховання громадянина України;
‒ формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
‒ забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
‒ виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
‒ забезпечення реалізації права здобувачів освіти на вільне формування політичних світоглядних переконань;
‒ виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
‒ виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;
‒ забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
‒ реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;
‒ створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;
‒ формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
1.15. Головними принципами освітньої діяльності Ліцею є:
- забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
- забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
- забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
- прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
- нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
- свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;
- академічна доброчесність;
- академічна свобода;
- фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
- гуманізм;
- демократизм;
- єдність навчання, виховання та розвитку;
- виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
- формування усвідомленої потреби дотримуватися Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
- формування громадянської культури та культури демократії;
- формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
- невтручання політичних партій в освітній процес;
- невтручання релігійних організацій в освітній процес;
- різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
- сприяння навчанню впродовж життя;
- інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
- нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.
1.16. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання Державних стандартів;
- дотримання договірних зобов’язань із іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.17. Ліцей має право:
- розробляти освітні програми або використовувати типові (інші освітні програми), які розробляються та затверджуються відповідно до чинного законодавства;
- створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, спеціалізовані класи, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів та інклюзивні класи для навчання дітей із особливими освітніми потребами;
- об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання.
- визначати форми, методи й засоби організації освітнього процесу;
- спільно з вищими закладами освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити наукову-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- створювати структурні підрозділи, формувати штатний розпис, встановлювати форми заробітної плати і матеріального заохочення в межах власного кошторису;
- запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі й закордонних, на договірних (контрактних) умовах;
- організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- отримувати кошти й матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб, не заборонених законодавством;
- надавати платні освітні послуги на договірній основі у відповідності до норм чинного законодавства України;
- залишати у своєму розпорядженні й використовувати власні надходження в порядку, визначеному законодавством України;
- укладати правочини про співробітництво з іншими закладами освіти, підприємствами та науковими установами (у тому числі й іноземними) відповідно до вимог чинного законодавства України;
- використовувати на договірних засадах матеріально-технічну базу вищих закладів освіти, позашкільних, науково-дослідних установ;
- у період літніх канікул організовувати роботу літнього оздоровчого табору на базі Ліцею;
- встановлювати форму для учнів;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів тощо.
1.18. У складі Ліцею функціонують предметні методичні об’єднання , соціально-психологічна служба, медична служба, тимчасові й творчі групи, методична рада.
1.19. Медичне обслуговування учнів забезпечується засновником, управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради і здійснюються медичними працівниками закладів охорони здоров’я або медичними працівниками Ліцею.
1.20. Ліцей забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців).
1.21. У Ліцеї організовується харчування учнів (вихованців). Норми та порядок організації харчування учнів (вихованців) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
1.22. Взаємовідносини Ліцею з юридичними та фізичними особами визначаються правочинами, що укладені між ними.
 
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Освітня діяльність у Ліцеї провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства.
2.2. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного плану роботи.
У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи, визначаються перспективи її розвитку.
План роботи затверджується педагогічною радою Ліцею.
2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, що розробляється на основі типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України або альтернативних освітніх програм, розроблених Ліцеєм чи іншими суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами та затвердженими відповідно до чинного законодавства про освіту. Освітня програма, за рішенням педагогічної ради, може бути наскрізною або для окремих рівнів освіти. Для осіб з особливими освітніми потребами освітня програма може мати корекційно-розвитковий складник. Освітня програма схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується наказом директора. На основі власної освітньої програми Ліцей складає та затверджує річний навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
2.3. Освітній процес у Ліцеї здійснюється за 5-денним навчальним тижнем.
З урахуванням освітніх запитів у Ліцеї відповідно до чинного законодавства може організовуватись дистанційна, мережева та індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) форми навчання. Бажаючим, за рішенням педагогічної ради, надається право і створюються умови для прискореного закінчення Ліцею.
2.4. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, режим роботи Ліцею, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою в межах часу, передбаченого освітньою програмою та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей. Режим дня, який забезпечує поєднання освітнього процесу й відпочинку дітей, складається в Ліцеї та затверджується директором за погодженням із відповідною територіальною установою Держпродспоживслужби України. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів. Під час літніх канікул адміністрація Ліцею сприяє організації відпочинку дітей, у тому числі з соціально вразливих сімей, у таборах оздоровлення.
2.5. Тривалість уроків у Ліцеї становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – одинадцятих (дванадцятих) класах 45 хвилин, можливий режим спарених уроків.
Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
2.6. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до робочого навчального плану з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором Ліцею.
2.7. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття, гуртки, секції та заходи, що передбачені окремим розкладом, спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів (вихованців) та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів та обдарувань.
2.8. Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН.
2.9. У Ліцеї ведеться поточне, тематичне, семестрове та річне (підсумкове) оцінювання знань учнів. Результати оцінювання доводяться до учнів (вихованців) класним керівником. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили гімназію (ІІ ступінь) та ліцей (ІІІ ступінь), вимогам Державних стандартів здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначається МОН України.
2.10. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань із кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів (вихованців).
2.11. Зарахування, відрахування та переведення учнів (вихованців) Ліцею здійснюється згідно з Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.
2.12. Випускникам, які здобули базову та повну загальну середню освіту, видається відповідний документ про освіту.
2.13. У школі першого ступеню навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу, можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня та відрахування дітей із них здійснюється наказом директора Ліцею на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
Розпорядок роботи груп продовженого дня визначається нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України.
2.14. Відволікання учнів від навчальних занять та інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
3. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є: учні (вихованці);  директор, заступники директора; педагогічні працівники; психолог,соціальний педагог; бібліотекар; інші спеціалісти; батьки або особи, які їх замінюють.
3.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права, обов’язки, трудові відносини (призначення та звільнення з посади), навантаження та інші види діяльності, атестація тощо визначаються законодавством про освіту, працю, охорону здоров’я, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.
3.3. Учні (вихованці) мають право на:
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів та засобів навчання;
- якісні освітні послуги;
- справедливе й об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі й гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.4. Учні (вихованці) зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених Державним стандартом для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку Ліцею.
3.5. Учні (вихованці) мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами Ліцею.
3.6. Залучення учнів (вихованців) під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних із реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
3.7. Для учнів (вихованців), за рішенням педагогічної ради, можуть встановлюватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені МОН України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та Ліцеєм.
3.8. Педагогічними працівниками Ліцею можуть бути особи, які дотримуються норм академічної доброчесності, особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
3.9. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами України.
3.10. Педагогічні працівники Ліцею мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею та послугами його структурних підрозділів;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- безпечні й нешкідливі умови праці;
- участь у громадському самоврядуванні Ліцею;
- участь у роботі колегіальних органів Ліцею.
3.11. Педагогічні  працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей учнів (вихованців), формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями (вихованцями) в освітньому процесі;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати в учнів (вихованців) усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати в учнів (вихованців) повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати в учнів (вихованців) прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати учнів (вихованців) під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі й гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди й агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів тощо.
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки.
3.12. Обсяг педагогічного навантаження вчителів та вихователів Ліцею визначається на підставі законодавства і затверджується наказом директора Ліцею. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження упродовж навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається освітньою програмою або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
3.13. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом МОН України.
3.14. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
3.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку Ліцею, не виконують посадових обов’язків, умови колективного та трудового договорів або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до вимог чинного законодавства України.
3.16. Професійний розвиток та щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників Ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства про освіту.
3.17. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором, правилами внутрішнього розпорядку та посадовою інструкцією.
3.18. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
3.19. У Ліцеї, за рішенням педагогічної ради та наказу директора, за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, може встановлюватися педагогічним працівникам доплата, надбавки, премії та інші види заохочень.
3.20. Директор Ліцею відповідно до законодавства, колективного договору має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо.
3.21. Прийняття та звільнення з роботи господарсько-обслуговуючого персоналу Ліцею здійснює директор згідно з чинним законодавством. Їхні права та обов’язки регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.
3.22. Батьки учнів (вихованців) мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів (вихованців);
- звертатися до Ліцею, органів управління освітою з питань освіти;
- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані в Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
- отримувати інформацію про діяльність Ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти в Ліцеї та його освітньої діяльності.
3.23. Батьки учнів (вихованців) зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне та психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
 
4. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ
4.1. Керівництво Ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську й іншу діяльність закладу освіти. Директор є представником закладу освіти у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.
4.2. Директор Ліцею призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженим Обухівською міською радою. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти. 
Одна і та сама особа не може бути керівником Ліцею більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в закладі на іншій посаді.
4.3. Директор ліцею в межах наданих йому повноважень:
- організовує діяльність закладу освіти;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти; 
-  забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».
4.4. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.
4.5. Робота педагогічної ради планується у довільній формі відповідно до потреб закладу. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
4.6. Педагогічна рада закладу освіти:
- планує роботу закладу та формує стратегію розвитку Ліцею;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-  розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
 - ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу й інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
-  розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.
4.7. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
4.8. Громадське самоврядування в Ліцеї здійснюється на принципах, визначених Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». У Ліцеї можуть створюватися та діяти органи самоврядування:
- органи самоврядування працівників закладу освіти;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
4.9. У Ліцеї відповідно до вимог чинного законодавства України укладається колективний договір між директором та трудовим колективом.
4.10. Право на укладання колективного договору від імені власника майна або уповноваженого ним органу надається директору Ліцею, з однієї сторони, і однією або кількома профспілковими чи іншими уповноваженими на представництво трудовим колективом Ліцею органами, а у разі відсутності таких органів, представниками працівників, обраними й уповноваженими трудовим колективом, з іншої сторони.
4.11. Колективний договір регулює виробничі, трудові та соціально-економічні відносини трудового колективу з керівництвом Ліцею, питання охорони праці, стратегії розвитку закладу.
4.12. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.
4.13. Загальні збори (конференція):
- обирає раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
- заслуховують звіт керівника закладу освіти;
- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності Ліцею;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти.
Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
4.14. У період між конференцією діє рада Ліцею.
4.15. Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації та гуманізації освітнього процесу;
- об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу освіти та удосконалення освітнього процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління;
- розширення колегіальних форм управління;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.
4.16. Основними  завданнями ради є:
- підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку Ліцею та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;
- формування навичок здорового способу життя;
- створення належного педагогічного клімату в Ліцеї;
- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів і набуття ними соціального досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля й оздоровлення учнів;
- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів і закладом освіти з метою забезпечення єдності освітнього процесу.
4.17. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються конференцією закладу освіти.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин  приймається виключно конференцією.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
4.18. Рада Ліцею діє відповідно до Положення про раду, затвердженого конференцією закладу освіти.
  4.19. У Ліцеї за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється та діє піклувальна (наглядова) рада Ліцею.
Піклувальна (наглядова) рада Ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку та здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади й органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
 4.20. Порядок формування піклувальної (наглядової) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.
До складу піклувальної (наглядової) ради Ліцею не можуть входити здобувачі освіти та працівники Ліцею. Члени піклувальної ради Ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів Ліцею з правом дорадчого голосу.
 4.21. Піклувальна (наглядова) рада має право;
< >брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;сприяти залученню додаткових джерел фінансування;аналізувати й оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.4.22. При Ліцеї за рішенням загальних зборів може створюватися батьківська рада, яка діє відповідно до Положення про батьківську раду.
4.23. У Ліцеї можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
          
5. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЛІЦЕЮ
5.1. Ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей Ліцею.
5.2. Ліцей забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:
 - Статут Ліцею;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм;
- структура й органи управління закладом освіти;
- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
- територія обслуговування, закріплена за Ліцеєм;
- фактична кількість осіб, які навчаються у Ліцеї;
- мова (мови) освітнього процесу;
- наявність вакантних посад, порядок та умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
- матеріально-технічне забезпечення Ліцею (згідно з ліцензійними умовами);
-  результати моніторингу якості освіти;
- річний звіт про діяльність Ліцею;
-  правила прийому до закладу освіти;
- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.
5.3. Ліцей оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.
 
6. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
6.1. Матеріально-технічна база Ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
6.2. Майно Ліцею перебуває в комунальній власності Обухівської міської територіальної громади й закріплено за ним на правах оперативного управління. 
6.3. Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами та несе відповідальність за дотримання вимог і норм з їх охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
6.4. Об’єкти та майно Ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
 
7. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ
7.1. Фінансування Ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства. 
7.2. Фінансово-господарська діяльність Ліцею проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.
7.3. Джерелами фінансування Ліцею є:
- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державними стандартами загальної середньої освіти;
- кошти, отримані за надання платних послуг. Засновник Ліцею має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженому Кабінетом Міністрів України;
- кошти, отримані за надання послуг з організації гарячого харчування учнів;
- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
-доходи від створення та реалізації навчальних комп'ютерних програм;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
7.4. Ліцей є неприбутковим закладом. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
7.5. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників закладу освіти, працівниками (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членами органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
7.6. Порядок діловодства та бухгалтерського обліку в Ліцеї визначається директором закладу відповідно до законодавства України. За рішенням керівника закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку в Ліцеї утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.
7.7. Штатний розпис закладу освіти затверджується директором Ліцею на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
  7.8. Звітність про діяльність Ліцею встановлюється та проводиться відповідно до законодавства.
8. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
8.1. Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
8.2. Ліцей та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.
9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ
9.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
9.2. Державний нагляд (контроль) у Ліцеї здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом відповідно до чинного законодавства України.
9.3. Центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом проводиться інституційний аудит Ліцею один раз на 10 років. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. 
Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках, передбачених чинним законодавством. 
9.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Ліцею здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
9.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах Ліцею, засновника й органу, що здійснював інституційний аудит.
9.6. Засновник Ліцею або уповноважена ним особа (управління освіти):
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Ліцею;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Ліцею;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
 
10. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ЛІЦЕЇ
10.1. Шкода, заподіяна учнями (вихованцями) Ліцею, відшкодовується відповідно до законодавства України.
10.2. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.
11. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ
11.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділ, перетворення) Ліцею здійснюється за рішенням Обухівської міської ради у порядку, встановленому чинним законодавством України.
11.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
11.3. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Ліцею, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
11.4. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.
11.5. При реорганізації чи ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
11.6. У разі припинення діяльності Ліцею, все належне йому майно та кошти передаються іншій неприбутковій організації( правонаступнику), а у разі повної ліквідації передаються до доходу бюджету.
 
12. ПРИКІНЦЕВІ  ПОЛОЖЕННЯ
12.1. Статут Ліцею затверджується рішенням Обухівської міської ради та реєструється відповідно до чинного законодавства.
12.2 Зміни до Статуту розробляються директором Ліцею та затверджуються рішенням  Обухівської міської ради .
12.3. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, учасники освітнього процесу керуються чинним законодавством України.
 
 
Директор Академічного ліцею №2
Обухівської міської ради Київської області                                     С. В. Шаповал