ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

14.09.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Порядку списання об’єктів  комунальної власності  (необоротних активів) в  органах місцевого самоврядування; підприємствах, установах, закладах Обухівської міської об’єднаної територіальної громади

ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Шістдесят девята сесія сьомого скликання
 
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
 
Про затвердження Порядку списання об’єктів  комунальної власності  (необоротних активів) в  органах місцевого самоврядування; підприємствах, установах, закладах Обухівської міської об’єднаної територіальної громади
 
       З метою встановлення єдиних вимог до порядку списання комунального майна  в  органах місцевого самоврядування ; підприємствах, установах, закладах Обухівської міської об’єднаної територіальної громади, відповідно до: Цивільного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 р. № 1314 «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності», наказів Міністерства фінансів України: від 12.10.2010 № 1202 «Про затвердження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі»; від 02.09.2014 № 879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань»; від 23.01.2015 № 11 «Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору»; від 13.09.2016 № 818 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання»; керуючись ст. 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійних комісій з питань соціально - економічного розвитку, благоустрою, комунального господарства та управління комунальною власністю громади, та з питань планування, бюджету та фінансів,
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
 ВИРІШИЛА:
 
    1. Затвердити Порядок списання об’єктів  комунальної власності  (необоротних активів) в  органах місцевого самоврядування ; підприємствах, установах, закладах Обухівської міської об’єднаної територіальної громади (додається).
    2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії Обухівської міської ради Київської області з питань соціально-економічного розвитку, комунального господарства та управління комунальною власністю громади, з питань планування, бюджету та фінансів та першого заступника міського голови Верещака А.М.
 
 
Міський голова                                                                                        О.М.Левченко
м. Обухів
№_______-69-VІІ  від 24.09.2020
 
виконавець: Бобкова О.М.      
                                                
 
 
                                                                                       Додаток до рішення Обухівської 
                                                                                               міської ради від 24.09.2020
                                                                                               №_______-69-VІІ 
 
 
Порядок
списання об’єктів  комунальної власності  (необоротних активів) в  органах місцевого самоврядування ; підприємствах, установах, закладах Обухівської міської об’єднаної територіальної громади
 
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1 Порядок списання об’єктів  комунальної власності  (необоротних активів) в  органах місцевого самоврядування ; підприємствах, установах, закладах Обухівської міської об’єднаної територіальної громади ( надалі-Порядок) визначає механізм списання об’єктів комунальної власності Обухівської міської об’єднаної територіальної громади, якими є: об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи); матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними засобами, іншими необоротними матеріальними активами, а також запасів, непридатних для подальшого використання, пошкоджених внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення їх є неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути реалізовані);виявлених в результаті інвентаризації як нестача (далі – майно), що перебувають на балансі  Виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області, а також закріплені на праві господарського відання або оперативного управління та перебувають на балансі комунальних підприємств, установ, закладів, організацій та інших юридичних осіб, заснованих на майні комунальної власності Обухівської міської об’єднаної територіальної громади (далі – суб’єкти господарювання). 
1.2 Терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки і бухгалтерського обліку.
1.3  Дія цього Порядку не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами.
 
2. ПОРЯДОК СПИСАННЯ МАЙНА.
 
2.1 Списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене,                      безоплатно передане комунальним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне, якщо таке майно:
- морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання, зокрема, у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням;
- пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає;
- виявлене в результаті інвентаризації .
2.2  При цьому майно, виявлене в результаті інвентаризації як нестача, списується з подальшим його відображенням у бухгалтерському обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України.
2.3 Морально застаріле та фізично зношене майно, придатне для подальшого використання, можна передавати до сфери управління комунальних закладів, організацій та установ Обухівської міської об’єднаної територіальної громади.
2.4  Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області, комунальні підприємства, бюджетні установи, заклади, організації та інші юридичні особи, засновані на майні комунальної власності Обухівської міської об’єднаної територіальної громади списують майно, яке перебуває на їхньому балансі, за рішенням керівників цих підприємств/установ, без погодження із органом управління  повністю амортизовані основні засоби (ОЗ), малоцінні необоротні активи, інші необоротні матеріальні активи (НМА), первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 50 тисяч гривень. Якщо  вартість об'єкта списання є  вищою або списуються об'єкти ОЗ, на які 100 %-й знос не нараховано, то потрібно отримати згоду органу управління.
2.5 Рішення про надання згоди на списання майна приймається:
2.5.1. Обухівською міською радою щодо об’єктів незавершеного будівництва, будівель та споруд капітального будівництва, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста, рухомого складу, транспортних та технологічних засобів незалежно від вартості, ступеня зносу та строку експлуатації; мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання, водовідведення незалежно від вартості, ступеня зносу та строку експлуатації; інших основних засобів (у т.ч. і виявлених у результаті інвентаризації як нестача) первісною (переоціненою) вартістю за одиницю (комплект) понад 50 000 грн.(п’ятдесят тисяч грн.); основних засобів незалежно від їх вартості, зруйнованих унаслідок аварії, надзвичайної техногенної ситуації тощо.
Підготовка проектів рішень міської ради щодо надання згоди на списання здійснюється  балансоутримувачами комунального майна.
2.6 Для отримання згоди на списання майна суб’єкт господарювання подає разом зі зверненням такі документи:
- копію наказу керівника суб’єкта господарювання про створення комісії зі списання майна;
-техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться економічні та/або технічні розрахунки, інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для комунальних підприємств), а також напрями використання коштів, що передбачається одержати в результаті списання;
- відомості про майно, за даними бухгалтерського обліку (крім об’єктів незавершеного будівництва), згідно з Додатком 1 до Порядку;
- акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з Додатком 2 до Порядку;
- акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта господарювання (не подається в разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);
- відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом із відповідними підтвердними документами);
- відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, що вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акту на право постійного користування землею, кадастрового плану;
- інформаційну довідку з Державного реєстру речових справ на нерухоме майно та Єдиного реєстру заборони відчуження об’єктів нерухомого майна (при списанні будівель та споруд капітального будівництва);
- копію інвентарної справи (при списанні будівель та споруд капітального будівництва);
- відомості про об’єкти незавершеного будівництва, а саме: дати початку та припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт);
- копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (при списанні рухомого складу, транспортного та технологічного засобів);
- фотоматеріали (у разі списання будівель та споруд капітального будівництва, рухомого складу, транспортного, технологічного засобів, малих архітектурних форм тощо) з печаткою та підписом керівника суб’єкта господарювання на звороті;
- копію документа про аварію та пояснення причин її виникнення, вжиття заходів до винних осіб стосовно відшкодування збитків (у разі списання майна, яке вибуло внаслідок аварії);
- висновок спеціалізованого суб’єкта господарювання, який у випадках, визначених законодавством, повинен мати відповідну ліцензію, про неможливість подальшого використання майна;
- копії установчих документів, ліцензії спеціалізованого суб’єкта господарювання, який надав висновок про неможливість подальшого використання майна, завірені суб’єктом господарювання.
  У разі потреби можуть запитуватися від суб’єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, тощо).
2.7 Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та/або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна суб’єкт господарювання наказом керівника створює комісію зі списання майна (далі – комісія) у такому складі:
- керівник або заступник керівника суб’єкта господарювання – голова комісії;
- головний бухгалтер або його заступник (якщо штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена – особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);
- працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб суб’єкта господарювання.
 За вимогою органу місцевого самоврядування до складу комісії можуть бути залучені представники виконавчого комітету міської ради та інші фахівці.
2.8 Для встановлення факту непридатності використання майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій (автомобілі, нагрівальні котли, підйомники тощо), для участі в роботі комісії залучається представник відповідної інспекції, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акту.
2.9 Комісія:
- проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання;
- проводить огляд майна з використанням необхідної технічної документації (технічні паспорти, поверхові плани, відомості про дефекти, тощо), а також даних бухгалтерського обліку;
- визнає економічну (технічну) доцільність або недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції;
- установлює конкретні причини списання майна (моральна застарілість чи фізична зношеність, непридатність для подальшого використання суб’єктом господарювання, зокрема, у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією, технічним переоснащенням , пошкодженням унаслідок аварії чи стихійного лиха й неможливістю відновлення, виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі);
- визначає можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів майна, що підлягає списанню;
- надає пропозиції щодо шляхів утилізації списаного майна (знищення, здача металобрухту тощо);
- здійснює контроль за вилученням із майна, що підлягає списанню, придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали;
- складає відповідно до законодавства акти на списання майна за встановленою формою.
2.10 За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:
- акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;
- акт технічного стану майна (не подається в разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);
- інші документи (копію акту про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).
2.11 У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільним, заходи з відшкодування вартості майна, у результаті інвентаризацій якого виявлена нестача, чи розукомплектованого.
2.12 Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти в письмовій формі окрему думку, що додається до протоколу засідання.
2.13 В актах технічного стану майна зазначаються: рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання й реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.
2.14 В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок по економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.
2.15 У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акту на його списання додається належним чином завірена копія акту про аварію, у якій зазначаються причини, що призвели до неї.
2.16 Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджується керівником суб’єкта господарювання.
3. МЕХАНІЗМ СПИСАННЯ МАЙНА
3.1 Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, у випадках, визначених пунктом 2.5 Порядку, проводиться тільки після прийняття міською радою рішення про надання згоди на списання майна.
3.2 Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій, згідно з цим Порядком забезпечується суб’єктами господарювання, на балансі яких перебуває майно.
3.3 Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів. Отримані в результаті списання майна основні засоби оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку основних засобів. Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо) або знищуються.
3.4 Оцінювання придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих від списання майна, проводиться відповідно до законодавства.
3.5 Вилучені після демонтажу вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог чинного законодавства.
4. ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ, ОТРИМАНИХ ВІД ЗДАЧІ СПИСАНОГО МАЙНА
4.1 Використання коштів від здачі списаного за згодою міської ради,  чи за рішенням керівників суб’єктів господарювання, майна, яке перебувало на балансі виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області, бюджетних закладів/установ або суб’єктів господарювання, здійснюється наступним чином: кошти використовуються на покриття витрат, пов’язаних з організацією збирання та транспортування матеріалів на приймальні пункти, витрати на інші господарські потреби, на: ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів (крім будівель і споруд) та матеріальних цінностей, а також на інші видатки, згідно із затвердженим кошторисом.
4.2 У разі списання майна з балансу виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області, бюджетних закладів/установ вносяться зміни до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями,  на підставі довідки, виданої органом Державної казначейської служби про підтвердження надходження коштів на спеціальний реєстраційний рахунок.
Секретар ради                                                                                           С.М.Клочко
    Начальник відділу фінансово-
          господарського забезпечення                                                                   О.М.Бобкова
 
 
 
 Додаток 1
до Порядку
ЗАТВЕРДЖУЮ
________________________________
(посада керівника
________________________________
суб'єкта господарювання)
_________ ______________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
_____ ___________________20__ р.
Відомість про об'єкти комунальної власності, що пропонуються до списання станом на ___ ____________ 20__ р.
Порядковий номер  Найменування об'єкта  Рік випуску / дата введення в експлуатацію  Номер об'єкта  Інформація про проведення модернізації, модифікації, добудови, дообладнання, реконструкції  Вартість здійснених капітальних інвестицій, гривень  Первісна (перео-
цінена) вартість, гривень 
Сума нара-
хованого зносу, гривень 
Балансова (залишкова) вартість, гривень  Ліквідаційна вартість, гривень
інвен-
тарний
(номенкла-
турний) 
заводський  паспортний 
 
                       
 
Усього

Дані про дорогоцінні метали _________________________________________________________________________________________________
                                                                                                 (подаються у разі їх наявності за кожним об'єктом)
_________________________________________________________________________________________________________________________
 
Головний бухгалтер   ( бухгалтер)
 
______________________
(підпис) 
__________________________
(ініціали та прізвище) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 2
до Порядку
    ЗАТВЕРДЖУЮ
________________________________
(посада керівника
________________________________
суб'єкта господарювання)
_________ ______________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
_____ ___________________20__ р.
Акт інвентаризації об'єктів комунальної власності, що пропонуються до списання
_________________________________________________________________________________________________________________________
(найменування суб'єкта господарювання та його місцезнаходження
_________________________________________________________________________________________________________________________
(цеху, дільниці тощо), де проводилась інвентаризація)
На підставі наказу (розпорядження) від ___________ __________________________________ 20_______ р. № ____________________________
комісією у складі ___________________________________________________________________________________________________________
                                                                                   (посада, прізвище та ініціали членів комісії)
__________________________________________________________________________________________________________________________
проведено інвентаризацію об'єктів державної власності, що пропонуються до списання і відображаються на субрахунку № ___ станом на ___ ___________ 20__ р.
Інвентаризацію розпочато ___ ___________ 20__ р.
Інвентаризацію закінчено ___ ___________ 20__ р.
Під час проведення інвентаризації встановлено таке: 
 
Порядковий номер  Найме-
нування об'єкта 
Рік випуску / дата введення в експ-
луатацію 
Номер об'єкта  Станом на ___ ___________ 20__ р.  Примітка 
інвен-
тарний
(номенкла-
турний) 
завод-
ський 
паспорт-
ний 
фактично виявлено  за даними бухгалтерського обліку    
                  кількість  первісна (перео-
цінена) вартість, гривень 
кількість  первісна (перео-
цінена) вартість, гривень 
  
 
Усього

Усього за актом: ___________________________________________________________________________________________________________
(цифрами і словами)
1) загальна кількість об'єктів (фактично) _______________________________________________________________________________________
(цифрами і словами)
2) на суму, гривень (фактично) _______________________________________________________________________________________________
(цифрами і словами)
 
Голова комісії:   ____________
(посада) 
____________
(підпис) 
_____________________
(ініціали та прізвище) 
Члени комісії:  ____________  ____________  ________________ 
   ____________  ____________  ________________ 
   ____________  ____________  ________________