ПРОЄКТ РІШЕННЯ №

ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
Вісімнадцята сесія сьомого скликання
 
Р І Ш Е Н Н Я
 
Про затвердження  Програми розвитку малого і середнього
підприємництва на території Обухівської
міської ради на 2017-2018 роки
 
 
Розглянувши та обговоривши проект Програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки, схвалений та поданий на розгляд міської ради рішенням виконавчого комітету № 02 від 05.01.2017 року, рекомендований на розгляд міської ради рішенням координаційної ради з питань розвитку підприємництва при виконавчому комітеті Обухівської міської ради від 17.01.2017 року, керуючись пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи  висновки комісії з питань соціально-економічного розвитку, благоустрою, комунального господарства та управління комунальною власністю громади
 
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
 
  1. Затвердити Програму розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017 - 2018роки,  додається.
  2. Виконавчому комітету Обухівської міської ради забезпечити організацію виконання передбачених Програмою заходів та за результатами року інформувати міську раду про хід виконання.
  3. Фінансовому управлінню щорічно передбачати кошти на виконання даної Програми, виходячи з реальних можливостей бюджету.
4.  Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань соціально - економічного розвитку, благоустрою,  комунального господарства та управління комунальною власністю громади  (голова  Геращенко В.М.).
Міський голова                                                               О.М.Левченко
 
м. Обухів
№     -18-УІІ
від  26.01.2017 року
вик. Кондратюк А.М.
 
 
 
  Проект
 
                                                      
                           ЗАТВЕРДЖЕНО
  рішення Обухівської міської ради
                      від 26січня 2017 року
                                    №      - 18-УІІ
 
 
 
 
 
 
ПРОГРАМА
розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради 
на 2017 - 2018 роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Обухів
2017 рік
 
З м і ст
 
 
№ п/п Назвав розділу стор.
 
  Вступ 1
   1. Характеристика Програми розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки
 
2
    2. Стан і аналіз розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради та проблеми (аналітичний блок)
 
6
    3.  Мета Програми.
 
18
 
 
4. Заходи Програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва:
 
21
4.1. впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності 21
4.2. фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка 22
4.3. ресурсне та інформаційне забезпечення 23
4.4. формування інфраструктури підтримки підприємництва 24
5. Заходи щодо реалізації програми розвитку малого та середнього підприємництва 25
6. Очікувані (прогнозні) показники ефективності реалізації заходів Програми 40
7. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією заходів Програми 40
 
Вступ
 
Міська програма розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017 - 2018 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до статей 26, 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», нормативних актів Кабінету Міністрів України, що стосуються формування та реалізації державної політики у сфері розвитку підприємництва.
У Програмі враховані положення законів України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Податкового кодексу України,  інших програмних, законодавчих та  нормативно - правових документів щодо регулювання та розвитку малого і середнього підприємництва, Стратегічного плану економічного розвитку міста Обухова до 2020 року, а також Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Державної служби України  з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18.09.2012 року № 44.
Програма являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення  правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого і середнього підприємництва, з урахуванням аналізу результатів виконання аналогічної Програми попереднього періоду. Виконання цієї Програми є послідовним продовженням роботи виконавчого комітету міської ради, громадськості щодо створення умов для розвитку малого і середнього підприємництва відповідно до загальнодержавних пріоритетів.
У Програмі визначено мету, завдання та шляхи розв’язання проблем у сфері малого і середнього бізнесу, враховуючи показники соціально-економічного розвитку міста та сіл міської ради, зокрема сфери розвитку підприємництва, аналіз основних зовнішніх та внутрішніх чинників, які стримують його розвиток.
Зазначена Програма спрямовує зусилля органів публічної влади на створення сприятливих умов для ефективного функціонування підприємницького сектору на території Обухівської міської ради.
 
1. Характеристика
 програми розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017 – 2018 роки
 
1. Загальна характеристика регіону:
  Площа території (тис. га) –
Кількість населення (тис. чол.) –
 
Специфікація[1] -
Відсоток безробітних до всього працездатного населення (%) –
Перелік територій, які відносяться до :
   зон інвестиційної привабливості –
   територій пріоритетного розвитку –
   єврорегіонів -
2,42
33,9
 
Промислова зона
 
9,7
 
Територія міста Обухова, сіл Таценки, Ленди
2. Дата затвердження Програми
(найменування і номер відповідного рішення)
Рішення Обухівської міської ради від       січня
2017року №___-__  - УІІ «Про програму розвитку малого і середнього підприємництва
на території Обухівської міської ради на 2017 – 2018 роки»
3. Головний замовник Програми:
 
 
Головний розробник Програми:
 
 
Співрозробники:
Виконавчий комітет Обухівської міської ради
 
Управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради
 
Відділи, управління виконавчого комітету міської ради, структурні підрозділи виконавчого комітету міської ради, громадські об’єднання підприємців, Координаційна рада з питань розвитку підприємництва, рада підприємців при виконавчому комітеті міської ради
4. Мета Програми Забезпечення сталого розвитку міста Обухова  та сіл міської ради шляхом формування сприятливих умов для зростання потенціалу малого і середнього підприємництва, підвищення його конкурентоспроможності та внеску у вирішення соціально-економічних завдань міста
5. Перелік пріоритетних завдань Програми: Пріоритетними напрямами підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради визначені:
- формування механізму реального партнерства між органом влади та бізнесом, ефективної регуляторної політики;
- подальше формування інфраструктури підтримки підприємництва як важливої умови забезпечення фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, консультативної, маркетингової, кадрової та освітньої підтримки;
- фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва;
- підтримка інноваційної діяльності суб’єктів малого підприємництва
6. Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: Дані станом на початок дії Програми Очікувані показники
(прогноз)
  Кількість діючих суб’єктів МСП / кількість суб’єктів МСП на 10 тис. чол. населення (од.) 1692 /500 1731/500
  Чисельність працюючих у суб’єктів МСП (осіб) 5400 5484
  Кількість фізичних осіб – підприємців (осіб) 2993 3039
  Питома вага суб’єктів МСП у загальному випуску продукції регіону (%) 27,6 30
  Надходження до бюджетів від суб’єктів МСП (тис. грн.) 18600,0 19200,0
  Кількість об’єктів інфраструктури підтримки суб’єктів МСП (од.)
бізнес-центри
бізнес-інкубатори
технопарки
лізингові центри
фінансово-кредитні установи: кредитні спілки, установи взаємного кредитування
фонди підтримки підприємництва
інвестиційні, інноваційні фонди і компанії
біржі
інформаційно-консультативні установи
страхові компанії
аудиторські фірми
 
 
18
-
-
-
-
8
7
 
1
 
-
 
-
1
 
9
-
 
 
20
1
-
-
-
8
7
 
1
 
-
 
-
1
 
9
1
  Залучення суб’єктів МСП до виконання робіт/послуг за державні кошти – кількість (од.) / обсяги (тис. грн.) 41/19940,0 41/19940,0
  Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) 55 55
  Кількість створених робочих місць (од.) 75 107
7. Терміни і етапи реалізації Програми З 01.01.2017 по 31.12.2018 року
8. Перелік цільових проектів і підпрограм.
Виконавці:
- Підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики;
- Удосконалення фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки;
- Впровадження ринкових підходів до ресурсного забезпечення суб’єктів підприємництва;
- Удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва та інформаційного забезпечення;
- Розвиток системи освітніх послуг для малого та середнього підприємництва.
Управління, відділи виконавчого комітету міської ради;
Обухівський міськрайонний центр зайнятості;
Обухівське відділення
Києво - Святошинської ОДПІ ГУ ДФС  у                                      Київській області ;
Управління ПФУ в місті Обухові та Обухівському районі;
Редакція громадсько – політичної газети «Обухівські вісті»;
Телестудія «Бард»;
Комітети з тендерних торгів структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради;
Громадські об’єднання підприємців
9. Джерела фінансування Програми За рахунок коштів:
Державного фонду страхування на випадок безробіття,
коштів громадських об’єднань підприємців,
власних коштів виконавців окремих заходів програми,
інші джерела
10. Система організації контролю за виконанням Програми Щоквартальні та річний звіти про виконання заходів Програми до виконавчого комітету міської ради та департаменту економічного                                                                          розвитку і торгівлі                                                         Київської обласної  державної адміністрації                                                            
 
 
 
2. Стан і аналіз розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради та проблеми (аналітичний блок)
 
На території Обухівської міської ради послідовно проводиться політика спрямована на підтримку та сприяння розвитку малого і середнього підприємництва, який є провідним сектором розвитку економіки міста, забезпечує насиченість ринку товарами і послугами, впливає на ринок монопольних утворень, створює додаткові робочі місця, має високу мобільність та формує ринкові конкурентоздатні відносини.        
       За період дії Програми напрями роботи виконавчих органів міської ради спрямовувалися на забезпечення стабільних умов для започаткування та ефективного впровадження підприємницької діяльності, удосконалення дозвільних процедур та надання адміністративних послуг, дотримання вимог законодавства у сфері регуляторної політики, ресурсної та інформаційної підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва, формування сучасної мережі об’єктів інфраструктури, створення нових робочих місць.
        Аналіз стану малого і середнього підприємництва міста, в рамках       виконання заходів Програми розвитку малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2015-2016 роки, свідчить про позитивну динаміку розвитку малого і середнього підприємництва, зростання основних показників, що характеризують цей сегмент економіки та їх вплив на розвиток та формування інфраструктури територіальної громади міста.     
За даними державного адміністратора виконавчого комітету Обухівської міської ради станом на 01.10.2016 року у місті зареєстровано 4685 суб’єктів малого та середнього підприємництва (юридичних осіб – 1692 одиниць, фізичних осіб-підприємців – 2993 одиниць), в тому числі суб’єктів мікропідприємництва – 4662 одиниці або 99,5% від загальної кількості (фізичні особи – 2993, юридичні – 1669 осіб); суб’єктів малого підприємництва – 16 осіб (юридичні особи) або 0,3%; суб’єктів середнього підприємництва - 7 осіб (юридичні особи) або 0,2%.
           У порівнянні з 2015 роком кількість суб’єктів малого та середнього підприємництва збільшилась на 326 одиниць або 7,5%.

     
 
В місті Обухові здійснюють діяльність підприємства торгівлі - 295 одиниць, заклади громадського харчування – 89 одиниць, 2 ринки, з них 1 - комунальної власності та м’ясо-молочний павільйон  МПП «Квіт». Також, торгівельну діяльність здійснюють більше 2993 фізичних осіб-підприємців.
Крім того, суб’єкти малого підприємництва надають населенню міста побутові послуги, послуги транспорту та зв’язку, послуги у сфері фінансового посередництва, страхування та пенсійного забезпечення, інші послуги. Сфера послуг міста включає 202 об’єкти побутового обслуговування населення. 
Найбільшу частину в сфері побуту займають підприємці, які надають послуги перукарень і салонів краси (24%) та послуги технічного обслуговування транспортних засобів (19%).
Орієнтуючись на попит споживачів, мережа об’єктів торгівлі в місті постійно оновлюється та розширюється.
Так, у звітному періоді у місті розпочали свою діяльність 33 об’єкти малого підприємництва, з них: 6 кафе, 1 арт - кафе, 1 кафетерій, 2 ресторани, 4 магазини промислових товарів, 5 магазинів продуктових товарів, 1 аптека, 2 ломбарди, 5 кав’ярень, 1 магазин-студія меблів, 1 бар-кафе, 2 продовольчі маркети, 1 секондхенд, 1 фітнес клуб.
Крім того, з метою здешевлення продуктів харчування та забезпечення мешканців міста якісною та дешевою продукцію, на території міста працюють 3 торгові  павільйони (1 павільйон «Карапишівські ковбаси» та 2 павільйони «П’ятачок»), де проводиться реалізація м’ясної продукції мешканцям міста за цінами виробника та 1 торговий павільйон по реалізації хлібобулочних виробів власного виробництва товариства з обмеженою відповідальністю «Перший столичний хлібозавод».
 З цією метою на території міста від ТОВ «Салтівський м’ясокомбінат» працює магазин «Салтівські ковбаси».
 
Стан розвитку торгівельної галузі та закладів громадського харчування в місті
 
 
Розподіл підприємств побутового обслуговування населення міста Обухова за видами послуг

В цілому, діюча мережа підприємств сфери побуту в місті Обухові задовольняє потреби населення міста.
         Кількість діючих малих та середніх підприємств у розрахунку на 1000 осіб наявного населення міста збільшилася порівняно з 2015 роком на 4 підприємств або 8,7%  і становила 50 одиниць.
 

 
 
За сприянням Обухівського міськрайонного центру зайнятості впродовж дев’яти місяців 2016 року працевлаштовані 705 осіб з числа незайнятих та безробітних громадян, створено 75 робочих місць, в т.ч. юридичними особами – 42, фізичними особами-підприємцями 33 місць.
Мали змогу започаткувати власну справу 4 безробітних громадян мешканців міста Обухова, які перебували на обліку в центрі зайнятості.
На розвиток підприємництва для започаткування власної справи з коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття  витрачено кошти в сумі 76,4 тис. гривень.
В звітному періоді 4 безробітних громадян мешканців міста пройшли навчання на двотижневих курсах в НПУ ім. М.П.Драгоманова за навчальною програмою «Організація підприємницької діяльності».
За оперативними даними станом на 01.10.2016 року оборот роздрібної торгівлі (роздрібний товарооборот підприємств роздрібної торгівлі, розрахункові дані щодо обсягів продажу товарів на ринках і фізичними особами – підприємцями) за звітний період становить більше 526,95 млн. гривень.
Обсяг роздрібного товарообороту у розрахунку на одну особу, за оперативними даними  склав 15550,67 гривень.
 
Обсяги роздрібного товарообороту підприємств роздрібної торгівлі міста
 


 
Обсяг виробленої продукції за 9 місяців 2016 року за оперативними даними становить більше 1178,0 млн. грн.; обсяг реалізованої продукції - більше 1275,6 млн. грн., що більше проти 2015 року на суму 196,4 млн. грн., або на 18,0 відсотків.
    Обсяги реалізованої продукції малим та середнім підприємництвом по місту

 
За податковими даними надходження до бюджетів усіх рівнів на 01.10.2016 року становили 328 114,5 тис. гривень.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження до бюджетів усіх рівнів зменшились на 82 284,9 тис. грн. (7 великих платників  - 2 район, 5 - м. Обухів перейшло на обслуговування у контролюючий орган, що здійснює супроводження великих платників податків.)
Надходження до міського бюджету на 01.10.2016 року становили 18,6 млн. грн., що на 1,9 тис. грн. або 11,4% більше відповідного періоду минулого року.
 
Надходження податків та зборів до міського бюджету, одержаних від здійснення підприємницької діяльності малого підприємництва

З метою забезпечення населення міста продуктами харчування у достатній кількості та асортименті за участю малого підприємництва в звітному періоді організовано 46 міських ярмаркових заходів. Крім того, у жовтні поточного року на території міста за сприяння міської ради проведено обласний сільськогосподарський ярмарок «Осінні дари Київщини», в якому прийняли участь 52 підприємства (виробники та переробними сільськогосподарської продукції) Київського регіону.
Здійснюється аналіз цінової ситуації на ринку соціально значущих продовольчих товарів. Щосереди робочою групою комісії по контролю за формуванням роздрібних цін на основні види продовольчих товарів постійно проводиться моніторинг цін на продукти харчування, що реалізуються на ярмаркових заходах, об’єктах торгівлі та супермаркетах міста. Постійно проводиться робота з підприємствами роздрібної та оптової торгівлі, спрямована на забезпечення стабільної контрольованої ситуації на споживчому ринку.
Результати моніторингу цін на основні продукти харчування щомісяця обговорюються на засіданнях робочої групи по контролю за формуванням цін на основні види продовольчих товарів. Так, в 2016 році прослідковується коливання середньої ціни на хлібобулочні вироби, а саме: ціна на хліб з борошна пшеничного вищого ґатунку (за 1 кг) склала – 13,06 грн., що на 0,56 грн., або на 4,5% більше ніж у 2015 році; хліб із борошна пшеничного 1 ґатунку (за 1 кг) – 10,47 грн., що на 0,45 грн., або на 4,1 % менше ніж в 2015 році; хліб із суміші (за 1 кг) – 9,09 грн., що на 0,11 грн., або на 1,2 % більше ніж в 2015 році. Збільшення роздрібних цін на хлібобулочні вироби викликано збільшенням оптово – відпускних цін виробника.
 У 2016 році темп зростання цін на гречану, пшеничну та вівсяну крупу збільшився на 10- 20 відсотків від ціни 2015 року. Так, ціна на крупу гречану склала 27,99 грн., що на 4,69 грн. більше ніж у 2015 році; крупу вівсяну – 9,68 грн., що на 1,68 грн. більше минулого періоду. 
Динаміка зростання цін на сільськогосподарську продукцію на ринках міста залежить від ряду чинників та має сезонний характер. Найбільший ріст цін на овочі та фрукти спостерігався з грудня по липень 2016 року, найменший – з серпня по листопад. Так у 2016 році вартість 1 кг картоплі коливалась від 4,05 до 6,62 грн.; моркви – від 3,57 до 11,95 грн.; капусти білокачанної – від 2,49 до 13,45 грн.; буряка – від 2,52 до 10,92 грн.; цибулі – від 4,07 до 9,95 гривень.
Спостерігалось коливання цін по молочній продукції в розмірі до 24% до цін 2015 року, а саме: сир кисломолочний – 14%, молоко 2,5% жирності – 1,2,0%, масло вершкове 72% жирності – 22,0% і сметана 20% жирності – 24,0% .
Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» забезпечується прозора система планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів. В грудні 2015року затверджено та оприлюднено на офіційному веб - порталі Обухівської міської ради План розгляду та затвердження проектів регуляторних актів на 2016 рік. Відповідно до затвердженого Плану,  упродовж 10 місяців 2016 року міською радою та її виконавчим комітетом  прийнято 5 регуляторних актів.
Проекти регуляторних актів оприлюднюються на офіційному веб-порталі міської ради (розділ «Регуляторна політика»), в засобах масової інформації та проходять обговорення безпосередньо на робочих нарадах, «круглих столах», координаційних радах за участю представників суб’єктів господарювання, громадських організацій, галузевих рад підприємців. Для забезпечення моніторингу результативності регуляторних актів та визначення оцінки і контролю за їх впровадженням щороку проводяться повторні та періодичні відстеження результативності  дії актів.
З метою забезпечення оперативного інформування суб’єктів підприємницької діяльності з питань впровадження дозвільної системи, популяризації дозвільного центру, роз’яснення порядку видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності у приміщенні міської ради на інформаційних стендах «Дозвільний центр», «Управління економіки інформує» висвітлена інформація про процедури отримання документів дозвільного характеру.
Видача документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
За 9 місяців поточного року видано державним адміністратором 5 документів дозвільного характеру. Надано 5 консультацій.
Представниками малого та середнього бізнесу впродовж звітного періоду поточного року  використовувалось на правах оренди 3461,72 кв. м майна комунальної власності Обухівської міської ради, укладено 48 договорів оренди. Сума надходжень від орендної плати до міського бюджету за звітний період склала 720,3 тис. гривень.
З метою пошуку потенційних інвесторів міською радою прийнята  Програма залучення інвестицій та поліпшення інвестиційного клімату в місті Обухові на 2016-2018 роки, в реалізації якої значна роль відводиться підприємництву. Виконавчим комітетом постійно поновлюється база даних інвестиційних проектів; суб’єкти підприємницької діяльності інформуються про можливість залучення інвестицій. 
Проводились форуми на які запрошувались підприємці та організації міста.
Суб’єктам малого та середнього підприємництва забезпечується вільний доступ до участі у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти. Впродовж звітного періоду у тендерних процедурах приймали участь 62 суб’єктів підприємницької діяльності, з них 41 визнано переможцями; загальна сума коштів за укладеними з суб’єктами підприємницької діяльності  договорами для закупівлі товарів, робіт і послуг за рахунок коштів міського бюджету становила 19,94 млн. гривень.
Проблемні питання в розвитку підприємницької діяльності в місті обговорювались в ході проведення 9 засідань ради підприємців при виконавчому комітеті Обухівської міської ради, на яких розглядались  наступні питання: проблеми, що виникають у суб’єктів господарювання при здійсненні підприємницької діяльності на території міста, а саме: податкове законодавство;  організація та проведення  святкових заходів; організаційні питання; питання регуляторної політики; обговорення та погодження плану спільних заходів щодо підтримки малого і середнього підприємництва на території Обухівської міської ради на 2016 рік, про Громадський бюджет; місцеві податки та збори, проведення Дня підприємця та нагородження підприємців до цього дня.
З метою ефективного використання можливостей підприємництва для розвитку національної економіки, прискорення економічних реформ, вирішення соціальних проблем та забезпечення реалізації конституційного права громадян на підприємницьку діяльність, при виконавчому комітеті Обухівської міської ради створено Координаційну раду з питань розвитку підприємництва. Відповідно до затвердженого плану проводились засідання Координаційної ради, на які запрошувались підприємці малого та середнього бізнесу, обговоренню підлягали питання місцевих податків на території Обухівської міської ради.
З метою покращення умов для здійснення підприємницької діяльності в місті направлені спільні звернення до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державної регуляторної служби України та Державної служби України з  надзвичайних ситуацій щодо врегулювання питань по формах звітів з виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення; скасування органам державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів права на проведення планових перевірок серед підприємців; органам ДСНС України на планові та позапланові перевірки підприємців у разі укладення підприємцем договору страхування цивільної відповідальності перед третіми особами стосовно відшкодування наслідків можливої шкоди.
Крім того,  направлене було звернення до Кабінету Міністрів України щодо зменшення податкового навантаження на бізнес, збільшення мінімальної заробітної плати тощо, а також направлено повторне звернення до Державної служби України з  надзвичайних ситуацій стосовно внесення змін до законів України та підзаконних актів щодо скасування повноважень на проведення планових та позапланових перевірок щодо додержання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та цивільної безпеки. 
З метою партнерства із реалізації проекту із формування екосистеми розвитку бізнесу в місцевих громадах запропоновано Торгово – промисловій палаті України Обухівську організацію «Всеукраїнська організація жінок підприємців «Жіночий альянс», яка має досвід діяльності із сприяння малого і середнього бізнесу багато років.
Також, з метою виходу бізнесу на міжнародні ринки, підвищенню кваліфікації через отримання нових компетенцій в сферах бізнесу з німецькими та іншими іноземними партнерами, ведення переговорів з представниками інших країн, підприємці міста проінформовані про стажування у Німеччині за Програмою Федерального міністерства економіки та енергетики «Fit for Partnership with Germany» на 2016 – 2018 роки. Підприємці нашого міста взяли участь у Економічному форумі «Африка – Україна», який відбувся 04 березня 2016 року у м. Києві.
З метою створення підґрунтя для сталого соціально-економічного розвитку регіонів стартувала спільна Американо-Українська ініціатива по ідентифікації та підготовці управлінців нової категорії з їх наступною інтеграцією у бізнес-середовище США та ЄС; за підтримки Державного управління справами в ДП «Український дім» відбувся Всеукраїнський благодійний Великодній ярмарок з 28 до 30 квітня; форум «Інвестиційні можливості для регіонального розвитку Київщини», Європейський Бізнес Саміт 2016, про що проінформовано підприємців міста Обухова. Участь в цих заходах приймали спеціалісти виконавчого комітету міської ради та підприємці міста.
На території Обухівської міської ради впроваджується проект «Громадський бюджет». З цього  приводу проведено семінар – навчання за участю фундації польсько – української співпраці «Паусі»; вивчався досвід роботи з впровадження громадського бюджету в містах Полтаві, Чернігові, де активну участь взяли підприємці нашого міста, представники ради підприємців при виконавчому комітеті міської ради та громадського об’єднання підприємців «Жіночий альянс».
З метою вирішення проблемних питань податкового законодавства з  підприємцями міста проведено кущовий семінар на тему: Зміни до податкового законодавства.
Також, для підтримки підприємництва та розгляду проблемних питань, що виникають при здійсненні господарської діяльності на території міста в звітному періоді проведено 7 засідань комісії з питань здійснення контролю за додержанням вимог законодавства у сфері торгівлі та побутового обслуговування населення у місті Обухові (при виконавчому комітеті міської ради) та 14 засідань робочої групи по контролю за формуванням цін на основні види продовольчих товарів (при виконавчому комітеті міської ради); спільна нарада спеціалістів виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівської організації роботодавців, ради підприємців при виконавчому комітеті міської ради з підприємцями міста Обухова; нарада спеціалістів управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради з підприємцями міста Обухова з питань місцевих податків та зборів.
Сприяли проведенню заходів по відзначенню «Дня підприємця»; організовано та проведено конкурси професійної майстерності серед малих підприємств сфери громадського харчування, торгівлі, а саме: «Найкращий заклад громадського харчування міста Обухова 2016 року» та «Сусідський борщ», де були відзначені дипломами міського голови найкращі підприємці нашого міста цієї сфери. 
Незважаючи на позитивні результати, у розвитку малого і середнього  підприємництва залишаються проблемні питання, які потребують вирішення як на державному, так і регіональному рівнях. Слід зазначити, що складна політична та економічна ситуація в країні негативно вплинула на результати фінансово-господарської діяльності підприємств.
Суб’єкти малого та середнього бізнесу відчувають нестачу оборотних коштів через високу вартість кредитних ресурсів та рівень інфляційних ризиків. Високі відсоткові ставки на банківські кредити для суб’єктів малого і середнього бізнесу, обмеженість довгострокового кредитування. Основним джерелом інвестування дляпідприємств є власні фінансові ресурси.
Доступ до альтернативних джерел фінансування у суб’єктів підприємництва залишається обмеженим.
Існує диспропорція у структурі малого і середнього бізнесу за видами економічної діяльності - найбільша частина підприємств зосереджена у сфері торгівлі та надання побутових послуг, недостатніми темпами розвиваються підприємства у виробничій та інноваційній сферах; відсутність стимулювання для активного впровадження суб’єктами малого і середнього підприємництва інноваційних технологій, виробництва конкурентоспроможної продукції і послуг.
Середньомісячні витрати на оплату праці працівників малих і середніх підприємств залишаються нижчими, ніж в цілому по підприємствах міста, присутній фактор тіньової зайнятості населення. 
З метою визначення сильних і слабких сторін малого і середнього підприємництва, а також можливостей і загроз, що стримують розвиток підприємницької діяльності, застосовано метод SWOT аналізу.
 
SWOT аналіз
Проведеним SWOT аналізом визначені внутрішні (сильні та слабкі сторони) та зовнішні (сприятливі можливості та загрози) чинники, що стримують розвиток підприємницької діяльності.
 
Сильні сторони  (Strengths) Слабкі сторони  (Weaknesses)
1. Наявність плану заходів Стратегії розвитку міста Обухова на період до 2020 року та Програми розвитку малого підприємництва в місті Обухів на 2017-2018 роки.
2. Відсутність тиску з боку місцевої влади та її налаштованість на розвиток бізнесу міста Обухова та сіл міської ради .
3. Забезпечення прозорості, гласності та відкритості при прийнятті регуляторних актів.
4. Функціонування Центру надання адміністративних послуг.
5. Наявність банківських та інших фінансово-кредитних установ.
6. Функціонування ради підприємців, координаційної ради з питань розвитку підприємництва  при виконавчому комітеті Обухівської міської ради, Обухівської організації «Всеукраїнська асоціація жінок – підприємців «Жіночий альянс».
7. Наявність кваліфікованої робочої сили.
8. Наявність вільних виробничих площ  у промисловому комплексі.
 
1. Недостатнє або відсутнє фінансування програм підтримки, розвитку малого підприємництва з місцевих бюджетів.
2. Кредитування банківськими установами малих та середніх підприємств на загальних підставах.
 3. Високі відсоткові ставки для суб’єктів підприємницької діяльності 
4. Низький рівень розвитку малого підприємництва, особливо у виробничий сфері, у галузі переробки та послуг і його зосередженість у посередницьких секторах економіки.
5. Слабка активна позиція представників громадських організацій, об'єднань підприємців у обговоренні проектів нормативно-правових актів з питань регулювання підприємницької діяльності.
6. Нерозвиненість та не функціонування більшості об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва.
7. Слабка професійна підготовка кадрів для малого бізнесу.
8. Пасивність підприємців в отриманні інформації та недостатній рівень знань щодо чинного законодавства.
9. Відсутність стартового капіталу для започаткування бізнесу та брак обігових коштів для розвитку бізнесу.
10. Наявність тіньового сектору зайнятості.
Можливості (Opportunities) Загрози (Threats)
1. Зниження адміністративних бар'єрів  для розвитку підприємництва, проведення аналізу чинних нормативно-правових актів органу місцевого самоврядування щодо їх відповідності принципам державної регуляторної політики.
2. Створення сучасних елементів інфраструктури підтримки підприємництва.
3. Залучення вищих навчальних закладів міста Києва та Київської області до перепідготовки кадрів для сфери  підприємництва.
4. Формування стимулюючих механізмів ресурсної підтримки малого бізнесу шляхом надання пільг з податків і зборів (що належать до компетенції органів місцевого самоврядування) балансоутримувачам і власникам, які надають нежитлові приміщення, недовантажені складські площі і промислові потужності суб’єктам малого бізнесу на пільгових умовах, або формують цільовий фонд.
5. Пожвавлення залучення інвестицій завдяки удосконалення механізму якісного обслуговування інвестора "єдиного інвестиційного вікна".
  1. Збереження дії спрощеної системи оподаткування.
 
1. Невпевненість суб’єктів малого і середнього бізнесу у стабільності умов ведення бізнесу.
2. Збільшення фінансового навантаження на суб’єкти господарювання.
3. Відсутність дієвого захисту вітчизняного виробника від недобросовісної конкуренції;
4.Нестабільність законодавства, можливість негативних його змін.
5. Тінізація бізнесу.
6. Низька купівельна спроможність населення.
7.Наявність бар’єрів із входження суб’єктів малого та середнього підприємництва в інноваційні процеси (у т.ч. через високу вартістьтатривалістьокупності нововведень, високі економічні ризики, проблемиорганізаційногохарактеру, нерозвиненість ринку технологій, недоліки нормативно-правовоїбазиінноваційної діяльності, низький попит на вітчизняну інноваційну продукцію, недостатній рівень підготовки технічного та управлінського персоналу; недоступність інформації про новітехнології,щомаютьпотенціал комерціалізації).
 
 
 
За результатами SWOT - аналізу основними проблемами у розвитку малого і середнього підприємництва можна визнати :
  • відсутність дієвих механізмів фінансово-кредитної підтримки розвитку підприємницької діяльності;
  • високі відсоткові ставки банківських кредитів; 
  • нерозвиненість індустрії лізингу, як ефективного інструмента придбання  основних фондів;
  • недостатнє використання існуючих ресурсів міста та регіону;
  • значний рівень тіньової зайнятості населення;
  • наявність  незадіяних виробничих площ у промисловому комплексі;
  • низька інноваційна активність суб’єктів підприємницької діяльності;
  • відсутність ефективних податкових та фінансових стимулів для підприємців - початківців;
  • недосконалість податкового законодавства;
  • залежність від природних монопольних утворень та високі тарифи у сфері енерго - газопостачання.
 
3. Мета Програми.
 
Головна мета Програми - спрямування дій Обухівської міської ради, суб’єктів малого і середнього підприємництва, громадських об’єднань підприємців, а також установ ринкової інфраструктури на створення   сприятливих умов для активізації підприємницької діяльності та поліпшення інвестиційного клімату, за  рахунок забезпечення на місцевому рівні конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва, підвищення його ролі у вирішенні завдань прискореного соціально-економічного розвитку міста; формування і впровадження ефективної системи його підтримки і захисту шляхом концентрації фінансових, матеріально-технічних ресурсів, виробничого і наукового потенціалу; забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності, впровадження інноваційних моделей розвитку, сучасних технологій у сфері виробництва, створення нових робочих місць та подальшої співпраці з підприємницьким сегментом на умовах соціального партнерства.
В свою чергу,  сприятивим  для розвитку підприємництва  є середовище з чіткими і зрозумілими правилами ведення бізнесу - врегульованим нормативно - правовим полем з доступними фінансовими, матеріальними           та інформаційними ресурсами, кваліфікованим кадровим потенціалом, розвинутою сучасною бізнес - інфраструктурою та  умовами для розвитку як самозайнятих підприємців, так і  підприємств малого та середнього бізнесу  усіх сфер економічної  діяльності.
 


 
 
Відповідно до мети, цілі Програми сформовано за наступними основними  блоками питань:
  •  вдосконалення  нормативно - правового  регулювання підприємницької діяльності;
  • ресурсне та інформаційне забезпечення діяльності суб’єктів підприємництва;
  • розвиток  сучасної інфраструктури підтримки бізнесу;
  • стимулювання інвестиційної та інноваційної активності суб’єктів малого і середнього підприємництва; 
  • розвиток соціального потенціалу шляхом впровадження  навчально-освітніх програм  та профорієтаційних заходів.
   

 
4. Заходи Програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва:
 

 
 

 
 

 

 
        Комплекс програмних заходів спрямовано на раціональне поєднання  інтересів держави, підприємницьких структур та їх формувань для забезпечення ефективності господарської діяльності, підвищення рівня зайнятості населення міста, досягнення прибутковості від підприємницької діяльності, задоволення матеріальних потреб суб’єктів малого і середнього бізнесу, забезпечення участі представників підприємницьких структур, громадських організацій, що представляють інтереси суб’єктів малого і середнього підприємництва у формуванні та реалізації державної політики в сфері розвитку підприємництва.
 
5. Заходи  щодо реалізації
програми розвитку малого та середнього підприємництва на території Обухівської міської ради  на 2017 - 2018 роки
 
№ з/п Пріоритетні завдання Зміст заходу Термін виконання
 
 
Виконавці
 
 
Джерела фінансування Обсяги фінансування (тис. грн.)
2017 2018
1 2 3 4 5 6 7 8
 
І. Впорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності
 
1.
 
 
 
 
 
Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності 1.1. Планування діяльності з підготовки проектів нормативних актів, які регулюють здійснення підприємницької  діяльності Щороку Управління, відділи виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
1.2.  Забезпечення прозорості підготовки проектів регуляторних актів шляхом оприлюднення через засоби масової інформації та на веб-порталі міської ради в мережі Інтернет (розділ «Регуляторна політика») Постійно
 
 
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради, відділ інформаційно – аналітичного забезпечення та комунікацій з громадкістю виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
    1.3. Виконання заходів з відстеження результативності дії регуляторних актів та їх перегляд (складання плану-графіка відстежень, проведення анкетувань, опитувань підприємців тощо) Щороку
 
 
 
 
Управління, відділи виконавчого комітету міської ради,  управління економіки,
юридичний відділ виконавчого комітету міської ради,
Громадські об’єднання  підприємців
Вкладень коштів не потребує - -
1.4. Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність та підприємницьке середовище міста,  визначення законодавчих перешкод, що впливають на розвиток малого і середнього бізнесу Щороку
 
 
 
 
 
 
 
 
Управління  економіки виконавчого комітету міської ради, рада підприємців, кординаційна рада з питань підприємництва при виконавчому комітеті міської ради Вкладень коштів не потребує - -
    1.5. Забезпечення доступу до інформації про здійснення регуляторної діяльності та  заходів з відстеження результативності регуляторних актів Постійно
 
 
 
Управління  економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
1.6. Адміністрування  розділу  «Регуляторна політика» на офіційному веб-порталі Обухівської міської ради в мережі Інтернет Постійно
 
 
 
 
Управління економіки, відділ інформаційно – аналітичного забезпечення та комунікацій з громадкістю виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
1.7. Проведення відкритих обговорень проектів регуляторних актів, які суттєво впливають на розвиток малого і середнього  підприємництва,  за участю суб’єктів господарювання, Ради підприємців, координаційної ради з питань розвитку підприємництва при виконавчому комітеті міської ради, ради роботодавців тощо Упродовж дії Програми
 
Управління, відділи, структурні підрозділи виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
2. Оптимізація дозвільної системи та підвищення ефективності діяльності дозвільних центрів
 
2.1. Проведення аналізу надання адміністративних послуг, внесення пропозицій Постійно
 
 
 
Центр надання адміністративних послуг  виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
2.2. Здійснення заходів щодо скорочення термінів розгляду звернень суб’єктів господарювання та оптимізація процедур отримання документів дозвільного характеру,    адміністративних послуг Постійно
 
 
 
 
 
Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради, суб’єкти надання адміністративних послуг Вкладень коштів не потребує - -
2.3. Інформування суб’єктів господарювання через засоби масової інформації, офіційний веб-портал міської ради про зміни в законодавстві та процедуру отримання документів дозвільного характеру та адміністративних послуг Постійно
 
 
 
 
 
 
 
Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради, суб’єкти надання адміністративних послуг Вкладень коштів не потребує - -
2.4. Постійне оновлення інформаційних стендів з надання адміністративних  послуг, здійснення електронних консультацій заявників
 
Щороку
 
Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
 
-
 
 
 
-
 
 
 
 
2.5. Проведення моніторингу  щодо якості надання адмніністративних послуг Щороку Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
3. Підвищення рівня правового і соціального захисту суб’єктів підприємництва 3.1. Проведення контролюючими органами перевірок діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва виключно в межах  чинного законодавства Постійно
 
 
Органи державного нагляду і контролю Вкладень коштів не потребує - -
    3.2. Активізація співпраці та розвиток партнерських відносин  між суб’єктами підприємництва і владою  та забезпечення рівноправних умов діяльності  для суб’єктів всіх форм власності Постійно
 
 
 
 
Виконавчі органи міської ради Вкладень коштів не потребує - -
3.3. Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі у конкурсах різного виду надання послуг на території міської громади та визначення переможців виключно на конкурсних засадах, із залученням до участі суб’єктів малого і середнього бізнесу Постійно
 
 
 
 
 
Виконавчі органи міської ради Вкладень коштів не потребує - -
3.4. Проведення земельних торгів у формі аукціонів з продажу або набуття права оренди земельних ділянок та формування реєстру земельних ділянок, які передбачені  для здійснення підприємницької діяльності Щороку
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Відділ земельних ресурсів  виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
 
 
 
 
 
- -
3.5.Проведення моніторингу проблемних питань здійснення підприємницької діяльності шляхом залучення суб’єктів підприємництва до їх виявлення та обговорення Постійно Управління економіки виконавчого комітету міської ради, рада підприємців при виконавчому комітеті міської ради Вкладень коштів не потребує
 
 
 
 
 
 
- -
4. Вдосконалення податкової політики 4.1. Внесення пропозицій  до вищестоящих органів щодо усунення неузгодженостей та протиріч норм чинного законодавства з питань оподаткування 2017-2018 роки
 
 
Державна податкова інспекція у
м.Обухові, рада підприємців при виконавчому комітеті міської ради
Вкладень коштів не потребує
 
- -
4.2. Забезпечення обслуговування платників податків  шляхом надання якісних послуг, розширення їх переліку з урахуванням потреб та пропозицій платників податків Постійно
 
 
 
Державна податкова інспекція у
м.Обухові
Вкладень коштів не потребує
 
 
- -
4.3.  Вдосконалення дії спрощеної системи оподаткування, обліку, звітності та адміністрування податків 2017-2018 роки
 
 
Державна податкова інспекція у
м.Обухові
Вкладень коштів не потребує
 
- -
  4.4. Забезпечення систематичних консультацій суб’єктів підприємництва, громадян щодо дотримання нормативно-правового законодавства, яке регулює підприємницьке середовище Постійно
 
 
 
 
Державна податкова інспекція у
м.Обухові
 
Вкладень коштів не потребує - -
 
ІІ. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
 
  1. Удосконалення механізму фінансово-кредитної підтримки суб'єктів господарювання 1.1. Формування бази даних банківських установ  з метою інформування суб’єктів   малого і середнього бізнесу про наявні фінансові ресурси 2017-2018
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не
 
потребує
 
- -
  1.2. Проведення моніторингу потреб малого підприємництва щодо отримання фінансових ресурсів для започаткування та ведення бізнесу 2017-2018
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради,
Громадські об’єднання підприємців
Вкладень коштів не потребує
 
- -
  1.3. Інформування представників бізнесу щодо  можливостей доступу до  альтернативних видів фінансово- кредитної підтримки (міжнародні фонди, програми технічної допомоги, системи лізингу,  фандрайзингу, страхування інвестиційного ризику тощо) Упродовж дії Програми
 
 
 
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради
 
Вкладень коштів не потребує
 
- -
  2. Активізація фінансово-кредитних та інвестиційних механізмів підтримки малого і середнього підприємництва 2.1. Надання фінансової підтримки незайнятому населенню через виплату одноразової допомоги по безробіттю для започаткування підприємницької діяльності 2017-2018 Обухівський міськрайонний центр зайнятості Кошти Фонду загально-обов’язкового державного страхування на випадок безробіття
 
150,0 160,0
  2.2. Компенсація роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 2017-2018 Обухівський міськрайонний центр зайнятості Кошти Фонду загально-обов’язкового державного страхування на випадок безробіття 35,0 40,0
  2.3. Створення бази даних інвестиційних пропозицій від підприємців м. Обухів та сіл міської ради 2017-2018 Управління економіки виконавчого комітету,
Громадські об’єднання підприємців
Вкладень коштів не потребує
 
- -
  3. Забезпечення доступу підприємств малого і середнього бізнесу до бюджетних фінансових ресурсів 3.1. Залучення суб’єктів підприємництва до участі у тендерах на закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти міського бюджету  Постійно Управління, відділи, установи виконавчого комітету міської ради У межах кошторису виконавців - -
  3.2.Розробити механізм часткового відшкодування з місцевого бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого та середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів 2017-2018 Фінансове управління виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
- -
  4. Підтримка ділової  та  інвестиційної   активності 4.1. Сприяння суб’єктам малого і середнього бізнесу у реалізації інвестиційних проектів та поширення інформації про інвестиційні пропозицїі підприємців серед потенційних інвесторів Постійно
 
 
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
 
- -
  4.2. Формування та оновлення реєстру інвестиційних пропозицій міста, адміністрування розділу
 
«Пропозиції для інвесторівї» на офіційному веб-порталі міської ради та інших доступних Інтернет-ресурсах
Постійно
 
 
 
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
 
 
- -
  4.3. Залучення суб’єктів малого і середнього бізнесу до участі  у Всеукраїнських, міжнародних економічних, інвестиційних та  інноваційних  форумах Постійно
 
 
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Кошти суб’єктів господарювання
 
 
 
- -
  4.4. Поширення інформації щодо впровадження нових інструментів інноваційної підтримки суб’єктів бізнесу (новітні енергозберігаючі та екобезпечні технології тощо) 2017-2018 роки
 
 
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
 
 
- -
  ІІІ. Ресурсне та інформаційне забезпечення
  1. Надання суб’єктам малого підприємництва інформаційно-консультативної допомоги  1.1. Прозора передача комунального майна суб’єктам малого та середнього підприємництва на умовах оренди, лізингу, викупу шляхом аукціонів і конкурсів.  Постійно Управління, відділи виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
- -
  1.2. Забезпечення постійного оновлення  бази даних щодо не житлових приміщень, незавершеного будівництва, виробничих площ і невстановленого обладнання, які можуть бути передані в оренду та розміщення її в засобах масової інформації і на відповідних web- сайтах у мережі Інтернет та Постійно
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує
 
- -
  1.3. Проводити моніторинг ефективності використання приміщень та обладнання, наданого підприємцям в оренду Постійно
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
  1.4. Організація та проведення  «круглих столів» з актуальних  питань, що виникають під час ведення бізнесу Постійно
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -
  2. Ресурсна та інформаційна підтримка 2.1. Висвітлення в засобах масової інформації стану виконання заходів з підтримки малого підприємництва 2017 - 2018 Управління економіки виконавчого комітету міської ради,
Редакція газети  «Обухівські вісті»,
Телестудія «Бард»
У межах кошторису виконавців - -
  2.2. Організація заходів по відзначенню «Дня підприємця»
 
2017-2018 Управління економіки виконавчого комітету міської ради,
Рада підприємців
У межах  кошторису виконавців 3,0 3,0
      2.3. Організація навчальних програм з основ підприємницької діяльності на базі загальноосвітніх закладів, що сприятиме адаптації при роботі в ринкових умовах та підвищенню обізнаності підприємців в сфері ведення майбутнього бізнесу 2017-2018 Управління освіти виконавчого комітету міської ради,
Обухівський міськрайонний центр зайнятості
У межах  кошторису виконавців - -
  2.4. Рекламування та вивчення попиту на товари та послуги суб’єктів підприємницької діяльності шляхом організації виставок-ярмарків виробів та послуг, залучаючи до участі в них суб'єктів підприємницької діяльності 2017-2018 Управління економіки виконавчого комітету міської ради,
Рада підприємців
У межах  кошторису виконавців - -
  2.5. Залучення суб’єктів малого і середнього бізнесу до участі у місцевих, регіональних, міжнародних виставках –ярмарках, участь у конкурсних торгах щодо закупівель товарів, робіт і послуг за кошти міського бюджету  2017-2018 Управління економіки виконавчого комітету міської ради, тендерний комітет Вкладень коштів не потребує - -
  2.6. Сприяти проведенню конкурсу професійної майстерності серед малих підприємств сфери побуту та їх працівників, торгівлі, народних промислів та ремесел До професійних свят
 
Управління економіки, відділ з питань торгівлі та побутового обслуговування і захисту прав споживачів управління економіки та інші структурні підрозділи  виконавчого комітету міської ради У межах  кошторису виконавців - -
  3. Підвищення освітнього  та кваліфікаційного рівнів 3.1. Проведення  тематичних семінарів, тренінгів для суб’єктів підприємництва з питань ведення бізнесу, підвищення рівня професійної майстерності Упродовж дії Програми
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради, рада підприємців Вкладень коштів не потребує - -
  3.2. Проведення навчальних  семінарів, тренінгів  для незайнятого населення, підприємців-початківців з питань започаткування підприємницької діяльності Упродовж дії Програми
 
 
 
Обухівський міськрайонний  центр зайнятості Кошти Фонду загально-обов’язкового державного страхування на випадок безробіття В межах асигнувань В межах асигнувань
  3.3. Створення умов для самозайнятості  населення, у тому числі соціально незахищених категорій (інвалідів, жінок, молоді, звільнених у запас військових),  шляхом організації професійного навчання. Щороку
 
 
 
 
 
Обухівський міськрайонний  центр зайнятості Кошти Фонду загально-обов’язкового державного страхування на випадок безробіття В межах асигнувань
 
В межах асигнувань
      3.4. Підвищення конкурентоспроможності на ринку праці громадян, старших 45 років, шляхом отримання ваучера  на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня за визначеними професіями, спеціальностями та напрямами підвищення кваліфікації Упродовж дії Програми
 
 
 
Обухівський міськрайонний  центр зайнятості Кошти Фонду загально-обов’язкового державного страхування на випадок безробіття В межах асигнувань В межах асигнувань
 
  3.5. Введення спецкурсів «Розвивальна економіка» і «Ділове партнерство» в рамках дослідно-експериментальної роботи Всеукраїнського рівня для учнів навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 – ліцей» Обухівської міської ради Київської області Упродовж дії Програми
 
 
Управління освіти виконавчого комітетьу міської ради Вкладень коштів не потребує
 
- -
  3.6. Проведення профорієнтаційних заходів  з учнівською молоддю (професіографічні екскурсії,  конкурси робітничих професій, презентації роботодавців тощо) Упродовж дії Програми
 
Обухівський міськрайонний  центр зайнятості Обухівський міськрайонний  центр зайнятості Вкладень коштів не потребує
 
- -
  IV. Формування інфраструктури підтримки підприємництва
 
  1. Формування інфраструктури підтримки підприємництва 1.1. Надання організаційної, методичної допомоги в створенні (заснуванні) бізнес – центру  
2017-2018
Управління економіки виконавчого комітету міської ради У межах кошторису виконавців - -  
  1.2. Сприяння у створенні інформаційно-консультативних установ 2017-2018 Управління економіки виконавчого комітету міської ради У межах кошторису виконавців - -  
  2 Розвиток  підприємницьких ініціатив 2.1. Сприяння розвитку мережі дорадчо-консультативних органів у сфері підприємництва Постійно
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради Вкладень коштів не потребує - -  
  2.2. Забезпечення проведення засідань міської Координаційної ради з питань розвитку підприємництва, інших дорадчо-консультативних  органів з питань підприємництва Упродовж дії Програми
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради, виконавчі органи міської ради Вкладень коштів не потребує
 
- -  
  2.3. Підтримка підприємницьких ініціатив щодо створення галузевих  рад,  спілок підприємців
 
2017-2018 роки
 
 
Управління економіки виконавчого комітету міської ради, суб’єкти підприємництва Вкладень коштів не потребує
 
- -  
     
  Розділ V. Цільові проекти та програми  
  1. Участь у
проектах, програмах міжнародного співробітництва
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.1. Виконання завдань Стратегічного плану економічного
розвитку міста Обухова до 2020 року щодо забезпечення підтримки бізнесу
Упродовж дії Програми
 
Виконавчі органи міської ради -
 
 
 
 
 
- -  
  1.2. Вивчення досвіду розвитку підприємств малого і середнього бізнесу в інших  містах, регіонах, країнах Упродовж дії Програми Управління економіки виконавчого комітету міської ради, суб’єкти підприємництва Вкладень коштів не потребує - -  
   
 Загальна вартість програми за джерелами фінансування по роках:
 
      Джерела фінансування
 
2017 2018
      Міський бюджет 3,0 3,0
      Кошти виконавців 185,0 200,0
 
 
 

6. Очікувані (прогнозні) показники ефективності реалізації заходів Програми
 
Розробка Програми розвитку малого і середнього  підприємництва на території Обухівської міської ради на 2017-2018 роки здійснювалася з урахуванням проблемних питань, які існують на місцевому рівні, спрямована на їх вирішення та  підвищення ролі малого і середнього бізнесу у соціально-економічному розвитку Обухівської громади, ефективності підприємницької діяльності та створення соціальної стабільності.
Реалізація програмних заходів сприятиме зростанню загальної кількості зайнятого населення та скороченню рівня безробіття, збільшенню податкових надходжень від діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва, підвищенню конкурентоспроможності місцевих товаровиробників, рівня правової та економічної обізнаності, забезпеченню малого і середнього бізнесу кваліфікованими кадрами та створенню умов для самореалізації.
Очікувані результати  Програми:
  • ефективна прозора регуляторна політика;
  • співпраця на умовах партнерських відносин між владою та бізнесом;
  • розвиток малих і середніх підприємств у виробничій сфері діяльності, підвищення їх конкурентоздатності;
  • покращання інформаційного і ресурсного забезпечення суб’єктів бізнесу;
  • підвищення професійного рівня та удосконалення кадрового потенціалу.
 
  • Критерії ефективності Програми:
  • збільшення кількості малих і середніх підприємств, фізичних осіб -  підприємців на 10 тис. наявного населення;
  • зростання чисельності зайнятих на  підприємствах малого і середнього бізнесу;
  • збільшення кількості підприємств у виробничій сфері та обсягів реалізованої суб’єктами малого і середнього підприємництва  продукції (робіт, послуг);
  • збільшення надходжень від діяльності суб’єктів малого  і середнього бізнесу до міського бюджету;
  • підвищення рівня прибутковості малих і середніх підприємств;
  • приріст робочих місць;
  • зростання рівня заробітної плати у сфері підприємництва.
 
7. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією заходів Програми
 
Моніторинг реалізації заходів Програми здійснюється щокварталу за встановленими показниками розвитку малого і середнього підприємництва. На основі моніторингу визначаються ефективність виконання Програми, причини невиконання та визначаються заходи, необхідні для  забезпечення кінцевих результатів виконання Програми.
Результати моніторингу враховуються під час розробки нової Програми на нові періоди.
Міська Програма розвитку малого і середнього підприємництва є складовою програми економічного і соціального розвитку міста та сіл міської ради.
Контроль за виконанням Програми здійснює міська Координаційна рада з питань розвитку підприємництва та управління економіки виконавчого комітету міської ради.
Відповідальні виконавці Програми щокварталу до 5 числа місяца, що настає за звітним періодом, надають управлінню економіки виконавчого комітету міської ради для узагальнення інформацію щодо реалізації заходів Програми та виконання показників діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва.
Узагальнена інформація періодично розглядається на засіданнях міської Координаційної ради з питань розвитку підприємництва.
Відповідно до рішення міської ради про затвердження Програми, інформація про хід її виконання щороку заслуховується на засіданнях міської ради.
За необхідністю Програма може бути скоригована рішенням Обухівської міської ради.
 
 
 
 
 
Секретар міської ради                                                               С.М.Клочко
 
 
 
Начальник управління економіки
виконавчого комітету                                                                А.М. Кондратюк