ПРОЄКТ РІШЕННЯ №
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ТРИДЦЯТЬ СЬОМА СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
________2023 року № __- 37 -VІІІ
Про затвердження Положення про використання коштів резервного фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади
Відповідно до статей 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 24 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 06 січня 2023 №14 «Деякі питання виконання Державного бюджету України у 2023 році в умовах воєнного стану» , постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 року №415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету»(із змінами), враховуючи рекомендації постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
В И Р І Ш И Л А :
1. Затвердити Положення про використання коштів резервного фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади, щододається.
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення Обухівської міської ради від 22.12.2022 № 717-36-VІІІ «Про затвердження Тимчасового положення про резервний фонд бюджету Обухівської міської територіальної громади в умовах воєнного стану».
3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
1.Загальні положення
2.6. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у пункті 1.4. цього Положення, до звернення додаються документи, передбачені пунктом 2.3. цього Положення, та документи, що підтверджують здійснення заходів у минулому бюджетному періоді.
2.7. Виконавчий комітет Обухівської міської ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення фінансовому управлінню виконавчого комітету Обухівської міської ради для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету. До виконання доручення, в разі необхідності, можуть залучатися інші структурні підрозділи міської ради. У разі потреби виконавчий комітет Обухівської міської ради дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:
ДСНС, комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій - щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;
Відповідному структурному підрозділу Обухівської міської ради - щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам, та необхідних для їх відшкодування коштів.
У разі коли термін виконання доручення не вказано, відповідні структурні підрозділи, у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки фінансовому управлінню Обухівської міської ради.
2.8. Фінансове управління розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету та надсилає їх у тижневий термін виконавчому комітету Обухівської міської ради.
2.9. Управління економіки Виконавчого комітету Обухівської міської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 2.7. цього Положення, та пропозицій фінансового управління, робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету.
2.10. У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами 2.1.-2.5.
цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 2.2., 2.3. цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це виконавчому комітету Обухівської міської ради.
- фінансове управління під час визначення бюджетної програми з резервного фонду бюджету закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису бюджету.
За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів управління економіки, у разі необхідності , готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду бюджету.
4.5. Управління державної казначейської служби готує інформацію(звіт) про використання коштів з резервного фонду бюджету і подає фінансовому управлінню не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним.
4.6. Додатково кошти з резервного фонду бюджету для продовженняробіт
(заходів)можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду бюджету та подання фінансовому управлінню звіту про їх цільове використання, крім випадків додаткового виділення коштів з резервного фонду бюджету для продовження робіт (заходів), пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру державного та регіонального рівнів та їх наслідків.
4.7. Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду бюджету, здійснюється в установленому законодавствомпорядку.
У разі виявлення за результатами проведення ревізій фактів нецільового використання коштів резервного фонду бюджету та неповернення їх до відповідного бюджету Держаудитслужба порушують перед Казначейством питання про зупинення операцій з коштами резервного фонду бюджету та інформують про це головного розпорядника бюджетних коштів, фінансове управління.
На підставі актів ревізій, складених відповідно до законодавства, фінансове управління готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів обсягу зазначених видатків з резервного фонду бюджету на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням.
За неможливості здійснити зазначене зменшення обсягу видатків з резервного фонду бюджету фінансове управління повідомляє про це Держаудитслужбу, який виявив факт нецільового використання коштів.
Начальник фінансового управління Ніна МЕДВЕДЧУК

ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
________2023 року № __- 37 -VІІІ
Про затвердження Положення про використання коштів резервного фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади
Відповідно до статей 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 24 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 06 січня 2023 №14 «Деякі питання виконання Державного бюджету України у 2023 році в умовах воєнного стану» , постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 року №415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету»(із змінами), враховуючи рекомендації постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
В И Р І Ш И Л А :
1. Затвердити Положення про використання коштів резервного фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади, щододається.
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення Обухівської міської ради від 22.12.2022 № 717-36-VІІІ «Про затвердження Тимчасового положення про резервний фонд бюджету Обухівської міської територіальної громади в умовах воєнного стану».
3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
Секретар Обухівської
міської ради Сергій КЛОЧКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення сесії міської ради від __.__.2023 року №__ПОЛОЖЕННЯ
про використання коштів резервного фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади1.Загальні положення
- Це Положення визначає порядок утворення резервного фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади (далі – резервний фонд бюджету), напрями використання коштів резервного фонду бюджету, встановлює процедури, пов’язані з виділенням коштів резервного фонду бюджету та звітуванням про їх використання.
- Резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту бюджету Обухівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.
- Резервний фонд бюджету не може перевищувати 1 відсотка обсягу видатків загального фонду бюджету Обухівської міської територіальної громади.
- Резервний фонд бюджету встановлюється рішенням Обухівської міської ради про бюджет Обухівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.
- Напрями та умови використання коштів з резервного фонду бюджету
- Кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення:
- Заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;
- Заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;
- Інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Обухівської міської територіальної громади, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту бюджету Обухівської міської територіальної громади, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Київської обласної державної адміністрації, Обухівської міської ради, виконавчого комітету Обухівської міської ради підстав для проведення таких заходів.
- До непередбачених заходів, визначених у підпункті 1.1.3. пункту 1.1.
- Кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення:
- обслуговування та погашення боргу бюджету міської територіальної громади;
- додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у бюджеті Обухівської міської територіальної громади, крім заходів з питань зміцнення обороноздатності держави;
- капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру;
- придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків, пошкоджених під час надзвичайної ситуації;
- надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Обухівською міською радою.
- За рахунок коштів резервного фонду бюджету можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.
- У разі використання коштів резервного фонду бюджету в неповному обсязі на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації техногенного і соціального характеру та заходи з питань зміцнення обороноздатності держави у зв’язку із закінченням бюджетного періоду і за умови обґрунтованої необхідності продовження заходів, наявності планових строків виконання робіт кошти резервного фонду бюджету можуть виділятися на здійснення заходів, щодо фінансування яких прийнято рішення у вересні - грудні минулого бюджетного періоду у розмірі, що не перевищує суму, яку повернуто до бюджету у зв’язку із закінченням бюджетного періоду.
- Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймається тільки в межах призначення на цю мету у бюджеті Обухівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період, і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.
2.Подання та розгляд звернень про виділення коштів з резервного фонду бюджету
- Звернення про виділення коштів з резервного фонду бюджету подаються установами, організаціями (далі - заявники) до виконавчого комітету Обухівської міської ради.
- У зверненні зазначається:
- напрям використання коштів резервного фонду бюджету;
- головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду бюджету (у разі необхідності);
- обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду бюджету;
- підстави для здійснення заходів за рахунок бюджету;
- інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.
- До звернення обов'язково додаються:
- розрахунки обсягу коштів з резервного фонду бюджету;
- перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, та інших заходів;
- документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування - пояснення заявника про причини не проведення страхування);
- інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду бюджету на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, а також інших заходів.
- акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;
- узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.
- Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.
2.6. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у пункті 1.4. цього Положення, до звернення додаються документи, передбачені пунктом 2.3. цього Положення, та документи, що підтверджують здійснення заходів у минулому бюджетному періоді.
2.7. Виконавчий комітет Обухівської міської ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення фінансовому управлінню виконавчого комітету Обухівської міської ради для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету. До виконання доручення, в разі необхідності, можуть залучатися інші структурні підрозділи міської ради. У разі потреби виконавчий комітет Обухівської міської ради дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:
ДСНС, комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій - щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;
Відповідному структурному підрозділу Обухівської міської ради - щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам, та необхідних для їх відшкодування коштів.
У разі коли термін виконання доручення не вказано, відповідні структурні підрозділи, у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки фінансовому управлінню Обухівської міської ради.
2.8. Фінансове управління розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету та надсилає їх у тижневий термін виконавчому комітету Обухівської міської ради.
2.9. Управління економіки Виконавчого комітету Обухівської міської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 2.7. цього Положення, та пропозицій фінансового управління, робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету.
2.10. У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами 2.1.-2.5.
цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 2.2., 2.3. цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це виконавчому комітету Обухівської міської ради.
3.Підготовка та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету
- Управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради є відповідальним за підготовку та подання проєктів рішень виконавчого комітету міської ради про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
- головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету;
- напрям використання коштів з резервного фонду бюджету;
- обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду бюджету.
- Управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради погоджує проєкт рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету з міським головою і подає його в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету.
- Виконавчий комітет міської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету виключно за наявності висновків фінансового управління та управління економіки виконавчого комітету Обухівської міської ради.
- У разі потреби виконавчий комітет міської ради може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
4.Виділення коштів з резервного фонду бюджету, ведення обліку та звітності
- Після прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету:
- фінансове управління під час визначення бюджетної програми з резервного фонду бюджету закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису бюджету.
- Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.
- Управління Державної казначейської служби України (далі – УДКСУ), після внесення змін до розпису бюджету міської територіальної громади, здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду провадяться лише за умови надання головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду бюджету, УДКСУ переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, або інших заходів.
- Управління економіки виконавчого комітету проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду бюджету та у разі використання коштів резервного фонду бюджету інформує виконавчий комітет про витрачання коштів резервного фонду бюджету.
За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів управління економіки, у разі необхідності , готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду бюджету.
4.5. Управління державної казначейської служби готує інформацію(звіт) про використання коштів з резервного фонду бюджету і подає фінансовому управлінню не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним.
4.6. Додатково кошти з резервного фонду бюджету для продовженняробіт
(заходів)можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду бюджету та подання фінансовому управлінню звіту про їх цільове використання, крім випадків додаткового виділення коштів з резервного фонду бюджету для продовження робіт (заходів), пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру державного та регіонального рівнів та їх наслідків.
4.7. Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду бюджету, здійснюється в установленому законодавствомпорядку.
У разі виявлення за результатами проведення ревізій фактів нецільового використання коштів резервного фонду бюджету та неповернення їх до відповідного бюджету Держаудитслужба порушують перед Казначейством питання про зупинення операцій з коштами резервного фонду бюджету та інформують про це головного розпорядника бюджетних коштів, фінансове управління.
На підставі актів ревізій, складених відповідно до законодавства, фінансове управління готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів обсягу зазначених видатків з резервного фонду бюджету на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням.
За неможливості здійснити зазначене зменшення обсягу видатків з резервного фонду бюджету фінансове управління повідомляє про це Держаудитслужбу, який виявив факт нецільового використання коштів.
Начальник фінансового управління Ніна МЕДВЕДЧУК