ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

27.07.2022

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про внесення змін до Положення про управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради та затвердження його в новій редакції


TSIGN
               ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА                 
 КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
ДВАДЦЯТЬ ВОСЬМА СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
 Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
28 липня 2022 року                                                             №_________
 
Про внесення змін до Положення
про управління освіти виконавчого комітету
Обухівської міської ради та затвердження
його в новій редакції
 
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України, Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», Закону України «Про правовий режим воєнного стану», п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основи національного спротиву», Положення про добровольчі формування територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 р. № 1449,  керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
  1. Внести зміни до Положення про управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, затвердженого рішенням Обухівської міської ради Київської області від 28.01.2021 № 109-04-VIII, доповнивши його наступним пунктом:
«3.4.14. На період дії воєнного стану організовує харчування добровольчих формувань Обухівської міської територіальної громади.».
  1. Затвердити Положення про управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради в новій редакції (додається).
  2. Уповноважити начальника управління освіти Олену КОЛОМІЄЦЬ:
- підписати Положення про управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради в новій редакції;
- зареєструвати Положення про управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради в новій редакції, у встановлені законодавством порядком та строки.
  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Обухівської міської ради Антоніну ШЕВЧЕНКО.
 
Обухівський міський головаОлександр ЛЕВЧЕНКО
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Обухівської міської ради Київської області від 28.01.2021 № 109-04-VIII  
(в редакції рішення від 28 липня 2022 року № _______)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ  
 
ПРО УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
 
ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
 
(нова редакція)
 
 
(ЄДРПОУ 37361483)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Обухів
2022

 

1. Загальні положення

1.1. Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради (далі – управління освіти) є виконавчим органом Обухівської міської ради,  який утворюється міською радою та є підзвітним і підконтрольним міській раді, підпорядковується Обухівському міському голові (далі – міський голова), виконавчому комітету Обухівської міської ради, заступнику міського голови, згідно з розподілом функціональних обов’язків, а з питань здійснення делегованих йому повноважень є підконтрольним Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації. Управління освіти є відповідальним за виконання повноважень виконавчих органів міської ради, покладених на нього у встановленому порядку.
1.2. Управління освіти у своїй діяльності керується: Конституцією України, законами України, указами Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями Київської обласної державної адміністрації, наказами Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, рішеннями Обухівської міської ради та її виконавчого комітету,  розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням. 
1.3. Управління освіти фінансується за рахунок коштів  бюджету Обухівської міської територіальної громади. Структура, гранична чисельність, фонд оплати праці працівників управління освіти та видатки на його утримання встановлюються міською радою за вимогами норм законодавства та рекомендаціями Міністерства освіти і науки України.
         1.4.  Штатний розпис управління освіти затверджуються Обухівською міською радою за поданням начальника управління освіти.
1.5. Управління освіти не є платником податку, як неприбуткова установа.
1.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) серед працівників управління освіти (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.7. Доходи прибутків управління освіти  використовуються виключно для фінансування видатків на утримання управління освіти, реалізації мети, (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Положенням.
1.8. Управління освіти  є юридичною особою, головним розпорядником коштів, має самостійний баланс, рахунки у банківських установах, печатку з зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, кутовий штамп та бланк встановленого зразка.
         1.9. Місцезнаходження, юридична адреса: 08703, Україна, Київська область, місто Обухів, вулиця Каштанова, 13.
 
2. Мета діяльності та завдання управління освіти.
          Метою діяльності управління освіти є створення сучасної системи управління освітою, яка враховує особливості Обухівської міської  територіальної громади, зростання автономії  закладів  освіти, утвердження громадського самоврядування та державно-громадського управління у сфері освіти.
        Основними завданнями управління освіти є:
2.1. Забезпечення  реалізації державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на території  Обухівської міської територіальної громади.
2.2. Забезпечення доступності дошкільної, початкової, базової середньої та позашкільної освіти.
2.3. Планування та забезпечення розвитку мережі закладів дошкільної, початкової, базової середньої та позашкільної освіти.
2.4. Планування та забезпечення розвитку мережі закладів профільної середньої освіти академічного спрямування.
2.5. Закріплення за закладами початкової та базової середньої освіти території обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами).
2.6. Забезпечення доступності дошкільної та середньої освіти для всіх жителів Обухівської міської територіальної громади.
2.7. Вжиття заходів для забезпечення потреби у дошкільній та позашкільній освіті.
2.8. Ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
2.8. Оприлюднення офіційної звітності про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із підпорядкованих закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти.
2.9. Забезпечення рівних умов розвитку закладів освіти всіх форм власності.
2.10. Розробка та організація виконання міської Програми розвитку освіти.
2.11. Моніторинг дотримання законодавства в галузі  освіти  закладами освіти усіх типів і форм власності, розташованими на території громади.
2.12. Сприяння проведенню зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти.
2.13. Здійснення міжрегіонального та міжнародного співробітництва.
2.14. Здійснення інших повноваження у сфері освіти, передбачених чинним законодавством.
 
 
 
3. Основні функції управління освіти
3.1. Організація мережі та координація діяльності закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти  територіальної громади.
3.1.1. Координує діяльність закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти усіх типів і форм власності, розташованих на території Обухівської міської територіальної громади.
3.1.2. Визначає потребу закладів освіти  усіх типів та подає пропозиції до виконавчого комітету міської ради щодо удосконалення їх мережі відповідно до соціально-економічних і культурно-освітніх потреб за наявності необхідної матеріально-технічної, науково-методичної бази, педагогічних кадрів тощо.
3.1.3. Здійснює роботу щодо збереження існуючої мережі закладів освіти; сприяє їх фінансовому та матеріально-технічному забезпеченню.
3.1.4. Здійснює в межах своєї компетенції моніторинг діяльності   закладів освіти незалежно від типів і форм власності, що належать до сфери управління місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, забезпечує гласність його результатів.
3.1.5. Готує проєкти рішень про закріплення  за закладами загальної середньої освіти території обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами), відповідно до якої ведеться облік дітей і підлітків шкільного віку та дітей дошкільного віку.
3.1.6. Вивчає потребу та вносить пропозиції до міської ради про утворення  закладів освіти.
3.1.7. Надає пропозиції в межах компетенції щодо проєктів будівництва     закладів освіти, сприяє їх раціональному розміщенню.
3.1.8. Здійснює координацію дій між регіональним центром оцінювання якості освіти та закладами освіти комунальної власності з питань зовнішнього незалежного оцінювання. Сприяє у відборі осіб, залучених до проведення зовнішнього оцінювання, надає пропозиції щодо мережі пунктів тестування.
3.1.9. Створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.
     3.2. Організація нормативно-правового забезпечення загальної     середньої, дошкільної та позашкільної освіти в місті.
3.2.1. Здійснює моніторинг дотримання  закладами освіти усіх типів і форм власності законодавства у сфері освіти, державних вимог щодо змісту, рівня і обсягу послуг відповідно до рівня і профілю навчання.
3.2.2. Сприяє організації та реалізації варіативної складової змісту загальної середньої освіти.
3.2.3. Забезпечує в межах своїх повноважень виконання Конституції України щодо функціонування української мови як державної в закладах та установах освіти.
3.3. Організація забезпечення закладів освіти.
3.3.1. Впроваджує навчальні плани і програми, затверджені Міністерством освіти і науки України; робочі навчальні плани закладів загальної середньої освіти та річні плани роботи закладів позашкільної освіти; вносить пропозиції щодо застосування експериментальних навчальних планів і програм.
3.3.2. Координує проведення в установленому порядку конкурсів, олімпіад та інших змагань серед учнів.
3.3.3. Забезпечує створення рівних умов та можливостей для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами.
3.3.4. Формує замовлення на видання підручників, навчально-методичних посібників та іншої навчально-методичної літератури, навчальних програм, бланків документів про освіту; забезпечує ними  заклади освіти.
3.3.5. Видає інформаційно-методичні бюлетені.
3.3.6. Сприяє фінансовому забезпеченню існуючої мережі закладів освіти.
3.3.7. Вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування закладів освіти, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх ефективне і цільове використання.
3.3.8. Сприяє матеріально-технічному забезпеченню закладів та установ освіти; надає рекомендації щодо введення в дію їх нових приміщень, комплектуванню меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками тощо.
3.3.9. Організує підготовку закладів освіти до нового навчального року та до роботи в осінньо-зимовий період.
3.3.10. Координує роботу щодо дотримання правил техніки безпеки, протипожежної безпеки і санітарного режиму в закладах освіти, надає практичну допомогу у проведенні відповідних робіт.
3.4. Організація діяльності учасників освітнього процесу в закладах освіти  та забезпечення їх соціального захисту.
3.4.1. Надає допомогу органам опіки і піклування у влаштуванні дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування  в прийомні сім`ї, дитячі будинки сімейного типу, в сім’ї під опіку (піклування), на усиновлення, вживає заходів до захисту особистих і майнових прав даної категорії дітей.
3.4.2. Сприяє запобіганню бездоглядності і правопорушень серед неповнолітніх  у закладах освіти; здійснює соціально-педагогічний патронат.
3.4.3. Координує роботу закладів освіти, сім’ї та громадськості, пов’язаної з навчанням та вихованням дітей, організацією їх дозвілля.
3.4.4. Сприяє діяльності дитячих та молодіжних організацій, творчих об’єднань, товариств.
3.4.5. Координує створення та функціонування психологічної служби в   закладах освіти.
3.4.6. Координує роботу, пов’язану із здійсненням у закладах освіти професійної орієнтації учнів.
3.4.7. Координує роботу щодо організації харчування дітей у закладах освіти. 
3.4.8. Координує роботу щодо організації  медичного обслуговування    дітей у закладах освіти, здійснення оздоровчих заходів.
3.4.9. Забезпечує організацію в закладах освіти фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи.
3.4.10. Прогнозує потребу Обухівської міської  територіальної громади у педагогічних працівниках і спеціалістах і, у разі необхідності, укладає договори із  закладами вищої освіти на їх підготовку.
3.4.11. Сприяє наданню педагогічним працівникам державних гарантій, передбачених законодавством, вживає заходів щодо соціального захисту учасників освітнього процесу.
3.4.12. Організує проведення атестації педагогічних і керівних кадрів  закладів освіти відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.4.13. Розглядає та вносить в установленому порядку пропозиції щодо заохочення та нагородження працівників освіти.
3.4.14. На період дії воєнного стану організовує харчування добровольчих формувань Обухівської міської територіальної громади.
3.5. Інша діяльність управління освіти.
3.5.1. Подає в установленому порядку статистичну звітність про стан і розвиток освіти в місті; організовує з цією метою збирання та опрацювання інформації і формування банку даних.
3.5.2. Інформує населення про стан та перспективи розвитку освіти на території Обухівської міської територіальної громади (не рідше, ніж один раз на рік).
3.5.3. Взаємодіє з органами громадського самоврядування.
3.5.4. Забезпечує розгляд звернень громадян у межах своєї компетенції та в установленому законодавством порядку враховує позитивні пропозиції, вживає заходів до усунення недоліків у роботі.
3.5.5. Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Управління освіти і науки. З цією метою призначається особа, відповідальна за виконання вищезазначеного напрямку роботи.
3.5.6. Забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.
3.5.7. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
3.5.8. Забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.
3.5.9. Обробляє персональні дані фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на управління освіти  повноважень.
 
4. Права  та обов’язки управління освіти
4.1 Залучати до розроблення міських програм розвитку освіти та розгляду питань, що належать до його компетенції, педагогічних, науково-педагогічних працівників і спеціалістів.
4.2. Брати участь в утворенні, реорганізації та ліквідації  закладів та установ освіти комунальної форми власності.
4.3. Скликати конференції педагогічних працівників, проводити семінари, наради керівників закладів освіти з питань, що належать до його компетенції.
4.4. Вносити виконавчим органам міської ради  пропозиції щодо фінансування закладів та установ освіти, брати безпосередню  участь у формуванні бюджету освітньої галузі Обухівської міської територіальної громади.
4.5. Укладати угоди, договори про співробітництво та встановлювати прямі зв’язки з закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами тощо.
4.8. Управління освіти   користується іншими правами, що передбачені законами України.
 
5. Керівництво та структура управління освіти
5.1. Управління освіти  очолює  начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою у порядку, визначеному чинним законодавством України.
Особа, яка призначається на посаду начальника, повинна мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах  не менше трьох років або при необхідності (виходячи із виконання виконавчим органом основних завдань та функцій) стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше п’яти років та володіти державною мовою.
5.2. Начальник управління освіти, представляючи інтереси  Обухівської міської територіальної громади в галузі освіти, у відносинах з юридичними та фізичними особами:
5.2.1. Здійснює керівництво діяльністю управління освіти, забезпечує виконання покладених на управління освіти завдань, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні освіти.
5.2.2. Планує роботу управління освіти й аналізує стан її виконання, вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління освіти.
5.2.3. Видає у межах компетенції управління освіти накази, організує і контролює їх виконання.
5.2.4. Призначає на посаду та звільняє з посади керівників   комунальних закладів та установ освіти відповідно до діючого законодавства.
5.2.5.  Заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників структурних підрозділів управління освіти, керівників закладів та установ освіти.
5.2.6. Подає на затвердження міського голови проєкт кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників управління освіти.
5.2.7. Відповідно до чинного законодавства звітує про виконання покладених на управління освіти завдань та затверджених планів роботи.
5.2.8. Розпоряджається коштами, які виділяються на утримання управління освіти та контролює їх використання.
5.2.9. Розглядає клопотання та вносить пропозиції про нагородження  кращих працівників освіти державними нагородами, у тому числі і президентськими відзнаками, та про присвоєння їм почесних звань України.
5.2.10. Відкриває рахунки у банках України, має право першого підпису.
5.2.11. Сприяє розвитку міжнародних зв’язків з питань освіти та виховання.
5.2.12. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління освіти.
5.2.13. Забезпечує дотримання працівниками управління освіти  правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни.
5.3. Накази начальника управління освіти, видані з порушенням законодавства або з перевищенням повноважень, можуть бути скасовані міським головою, або оскаржені в судовому порядку.
5.4. Начальник управління освіти  може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою у порядку, визначеному чинним законодавством.
        5.5. Нормативи розрахунку чисельності працівників управління освіти  встановлюються відповідно до чисельності педагогічних працівників (у тому числі керівних кадрів), а також – кількості відповідних  закладів освіти.
5.6. При управлінні освіти  може створюватися:
- колегія, склад якої затверджується міським головою за поданням начальника управління освіти;
- рада керівників закладів освіти, діяльність якої регламентується положенням про неї,
- логопедичні пункти для надання допомоги дітям із вадами мовлення (усунення різних порушень усного та писемного мовлення);
- громадські утворення (ради), комісії з числа учасників освітнього процесу, представників громадськості міста.
5.7. Структурними підрозділами при управлінні освіти є:
-  централізована бухгалтерія, яка забезпечує  фінансування діяльності закладів освіти Обухівської міської територіальної громади за рахунок коштів державного та/або міського бюджету, а також за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством;
- господарський відділ, який організовує централізоване господарське та технічне обслуговування управління освіти та закладів освіти Обухівської міської територіальної громади.
5.8. З метою сприяння професійному розвитку педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсного центру створюється Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Обухівської міської  ради Київської області, який підпорядковується управлінню освіти.
 
                  6. Взаємодія управління освіти   з іншими підрозділами
6.1. Управління освіти виконує свої функції як виконавчий орган Обухівської міської ради.
6.2. Управління освіти у процесі виконання покладених на нього завдань постійно взаємодіє з Обухівською міською радою та її виконавчим комітетом, депутатами та постійними комісіями Обухівської міської ради, Департаментом освіти і  науки Київської обласної державної адміністрації, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян, розташованими на території Обухівської міської  територіальної громади, одержує від них в установленому порядку інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
 
7. Відповідальність посадових осіб управління освіти.
7.1. Відповідальність за повноту, якість та своєчасність виконання покладених цим положенням на управління освіти завдань та функцій несе начальник управління освіти.
7.2. На час відсутності начальника його повноваження покладаються на заступника або іншого працівника відповідно до розпорядження міського голови.
7.3. Посадові особи управління освіти та працівники його структурних підрозділів повинні сумлінно виконувати свої службові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.
         7.4. Посадові особи управління освіти та його структурних підрозділів несуть відповідальність згідно з чинним законодавством, ступінь відповідальності встановлюється у відповідних посадових інструкціях. Матеріальна шкода, завдана незаконними діями чи бездіяльністю посадових осіб управління освіти при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується у встановленому законом порядку.
 
8. Заключні положення
8.1. Зміни та доповнення до цього Положення у разі потреби вносяться  за рішенням Обухівської міської ради шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
  8.2. Ліквідація та реорганізація управління освіти здійснюється у порядку, визначеному законодавством України.
  8.3. У разі припинення діяльності управління освіти (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів та майна управління освіти здійснюється одній, або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, або зараховується до доходу бюджету.
 
 
Начальник управління освіти                                       Олена КОЛОМІЄЦЬ