ПРОЄКТ РІШЕННЯ №

                                                                         
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 

 
 
П’ЯТДЕСЯТ ПЕРША СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
 
___ грудня 2023 року                                               №     -    51            VІІІ
 
10517000000
(код бюджету)
 
Про створення резервного фонду бюджету  Обухівської міської територіальної  громади
 
          Відповідно до пункту 5 статті 24 Бюджетного кодексу України, керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280 (зі змінами), Постанови КМУ «Про затвердження порядку використання коштів резервного фонду бюджету» від 29.03.2002 № 415
                        
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
   
      1. Створити резервний фонд бюджету Обухівської міської територіальної громади.
      2. Затвердити Положення про резервний фонд бюджету Обухівської міської  територіальної громади та його використання  (надалі - Положення), що додається.
       3.  Контроль за виконанням даного рішення покладається на заступника Обухівського міського голови відповідно до розподілу повноважень та постійну комісію  з питань фінансів, бюджету, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
 
 
 
 
Секретар Обухівської міської ради                                  Сергій КЛОЧКО                                                                                                       
 
                                                                                           
 
                                                                                        
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                             ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                             рішення Обухівської
                                                                                             міської ради
                                                                                             від __ .12. 2023
                                                            №___  - 51 - VІІI                                                                                                
 
ПОЛОЖЕННЯ
про резервний фонд бюджету
Обухівської міської  територіальної громади
та його використання
 
  1. Загальні положення
  1.1.  Це положення визначає порядок утворення резервного фонду бюджету Обухівської міської  територіальної громади (далі резервний фонд), напрями використання коштів резервного фонду, і встановлює процедури, пов'язані з виділенням коштів резервного фонду та звітуванням про їх використання.
  1.2.   Резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту  міського  бюджету на відповідний бюджетний період.
 1.3.  Резервний фонд  створюється  за рішенням Обухівської міської ради.
 1.4.  Резервний фонд бюджету не може перевищувати 1% обсягу видатків загального фонду  міського  бюджету.
         У зв’язку з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX внесено зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України та відповідно до п.22 Перехідних положень Бюджетного кодексу України – граничні норми частини 3 ст.24 на час воєнного стану не діють.
  1.5. Резервний фонд встановлюється рішенням  Обухівської міської  ради про бюджет Обухівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.
 1.6. Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням виконавчого комітету Обухівської міської ради на підставі висновку комісії техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (висновок – за необхідністю).
 
     2.Напрями та умови використання коштів резервного фонду
 
   2.1. Кошти резервного фонду можуть використовуватися на здійснення:
2.1.1 заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;
2.1.2 заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом’якшення її можливих наслідків;
 
  2.1.3  заходів щодо запобігання негативним явищам щодо загрози нападу та будь-яких військових дій на території громади;
  2.1.4  інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів міського бюджету, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України,  Президента України, Кабінету Міністрів України, Київської обласної державної адміністрації, Обухівської міської ради, виконавчого комітету Обухівської міської ради підстав для проведення таких заходів.
   2.2. До непередбачуваних заходів, визначених у підпункті 2.1.4  пункту 2.1. цього Положення, не можуть бути віднесені :
 -   обслуговування та погашення місцевого боргу;
 - додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у міському бюджеті, крім заходів з питань зміцнення обороноздатності держави;
 - капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, зокрема пов'язаних з відновленням зруйнованих (пошкоджених) об'єктів під час відсічі і стримування збройної агресії;
 - придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків, пошкоджених під час надзвичайної ситуації;
 -  надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Обухівською міською радою.
   2.3.  За рахунок коштів резервного фонду можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.
  2.4.  У разі використання коштів резервного фонду в неповному обсязі на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації техногенного і соціального характеру та заходи з питань зміцнення обороноздатності держави у зв’язку із закінченням бюджетного періоду і за умови обґрунтованої необхідності продовження заходів, наявності планових строків виконання робіт кошти резервного фонду можуть виділятися на здійснення заходів, щодо фінансування яких прийнято рішення у вересні - грудні минулого бюджетного періоду у розмірі, що не перевищує суму, яку повернуто до селищного бюджету у зв’язку із закінченням бюджетного періоду.
 
 
 
 
 
    2.5.  Рішення про виділення коштів з резервного фонду приймається тільки в межах призначення на цю мету у міському бюджеті на відповідний бюджетний період, і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.
    2.6. Кошти з резервного фонду виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду.
Кошти із резервного фонду суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
Умови повернення коштів до міського бюджету, виділених з резервного фонду, зокрема строки та поетапний графік, визначаються у договорі, укладеному між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.
Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувач в установленому законом порядку несуть відповідальність за несвоєчасне повернення/неповернення коштів відповідно до умов договору.
 
 3. Подання та розгляд звернень про виділення коштів з резервного фонду  міського бюджету
 
  3.1. Звернення про виділення коштів з резервного фонду подаються підприємствами, установами, організаціями (далі – заявники) до виконавчого комітету  Обухівської міської ради.
3.2. У зверненні зазначається:
-  напрям використання коштів резервного фонду;
- головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду (у разі необхідності);
- обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду, у тому числі на умовах повернення;
-  підстави для здійснення заходів за рахунок міського бюджету;
- інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.
3.3. До звернення обов'язково додаються:
-   розрахунки обсягу коштів з резервного фонду;
- перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, інших заходів;
-  документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування – пояснення заявника про причини непроведення страхування);
 
- інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, а також інших заходів.
У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті 2.1.1. пункту 2.1. цього Положення, до звернення також обов'язково додаються:
- акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;
- узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.
    3.4. Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.
    3.5. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду на цілі, передбачені у пункті 2.3. цього Положення, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.
     3.6. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у пункті 2.4 цього Порядку, до звернення додаються документи, передбачені пунктом 3.3 цього Порядку, та документи, що підтверджують здійснення заходів у минулому бюджетному періоді.
     3.7. Виконавчий комітет  Обухівської міської ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення управлінню економіки та фінансовому управлінню для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду.  До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші заінтересовані структурні підрозділи міської ради, її виконавчі органи, структурні підрозділи центральних органів виконавчої влади та інші установи.
У разі потреби виконавчий комітет Обухівської міської ради дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:
- територіальному підрозділу ДСНС, комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій – щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;
- відповідному структурному підрозділу Обухівської міської ради та експертним організаціям (за наявності) – щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду (за згодою);
- відповідному структурному підрозділу Обухівської міської ради – щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам, та необхідних для їх відшкодування коштів.
У разі коли термін виконання доручення не вказано, органи, визначені в абзацах третьому-п'ятому цього пункту, у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки управлінню економіки та фінансовому управлінню Обухівської міської ради.
    3.8. Фінансове управління розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду і наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи та надсилає їх у тижневий термін виконавчому комітету Обухівської міської  ради.
   3.9. Управління економіки та фінансове управління, за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів визначених  у пункті 3.7. цього Положення, робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду, а також щодо оцінки наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи з резервного фонду.
   3.10.   У разі недотримання заявником вимого, установлених пунктами 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5. цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 3.2., 3.3. цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це виконавчому комітету Обухівської міської ради.
У разі коли загальний обсяг коштів, виділених з резервного фонду, відповідно до прийнятих рішень, досягне обсягу призначення, затвердженого в міському бюджеті для резервного фонду, фінансове управління виконавчого комітету Обухівської міської ради невідкладно повідомляє про це виконавчий комітет Обухівської міської ради.
 
  4. Підготовка та прийняття рішення про виділення коштів
 з резервного фонду
 
   4.1. У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду фінансове управління готує пропозицію про виділення коштів із резервного фонду.
   4.2. Управління економіки є відповідальним за підготовку та подання проектів рішень про виділення коштів з резервного фонду.
   4.3. У рішенні виконавчого комітету визначаються :
- головний розпорядник бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду міського бюджету;
- напрям використання коштів з резервного фонду міського бюджету;
- обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду ;
- код програмної класифікації видатків та кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду міського бюджету;
 - умови повернення коштів, виділених з резервного фонду.     
     
 
 
    4.4. Виконавчий комітет  Обухівської міської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду.
 
      5. Виділення коштів з резервного фонду, ведення обліку та звітності
 
   5.1. Після прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду:
   5.1.1 Головний розпорядник бюджетних коштів повідомляє фінансовому управлінню виконавчого комітету Обухівської міської ради коди економічної класифікації видатків та кредитування бюджету і відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним рішенням;
   5.1.2 Фінансове управління під час визначення бюджетної програми з резервного фонду міського бюджету закріплює за нею коди програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету, визначеного зазначеним рішенням та вносить у встановленому порядку зміни до розпису міського бюджету.
   5.2. Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.
   5.3. Фінансове управління проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду.
 За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) фінансове управління, у разі необхідності, готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчому комітету  Обухівської міської ради проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду.
    5.4. Головні розпорядники бюджетних коштів, які використали кошти з резервного фонду,  подають фінансовому управлінню звіт про використання коштів з резервного фонду за бюджетними програмами, за якими встановлено бюджетні призначення, не пізніше 10 числа місяця, що настав за звітним.
     5.5.  Додатково кошти з резервного фонду бюджету для продовження робіт (заходів) можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду та подання фінансовому управлінню звіту про їх цільове використання, крім випадків додаткового виділення коштів з резервного фонду бюджету для продовження робіт (заходів), пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій техногенного, природного, cоціального характеру державного та регіонального рівнів та їх наслідків.
    5.6. Звіт про використання коштів  з резервного фонду подається Державній казначейській службі із застосуванням автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами державної казначейської служби.
    5.7. Залишки невикористаних коштів резервного фонду міського бюджету, виділених рішеннями виконавчого комітету, можуть головними розпорядниками коштів міського бюджету спрямовуватися на відновлення обсягу видатків резервного фонду міського бюджету, передбачених за програмою 3718710 «Резервний фонд», шляхом внесення змін фінансовим управлінням до розпису бюджету Обухівської міської територіальної громади на поточний рік.   
   5.8.  Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду, здійснюється в установленому законодавством порядку.
 
 
 
Начальник фінансового управління                                      Ніна МЕДВІДЧУК