ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Самофалова Жанна Анатоліївна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

24.07.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 4
Про затвердження Положення про Відділ внутрішнього аудиту виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області

TSIGN
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
ШІСТДЕСЯТА СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
ПРОЄКТ    РІШЕННЯ
25 липня 2024 року                                                               №       - 60- VІІІ
 
Про затвердження Положення про Відділ
внутрішнього аудиту виконавчого комітету
Обухівської міської ради Київської області
 
З метою визначення правових та організаційних засад діяльності Відділу внутрішнього аудиту; забезпечення дотримання інтересів мешканців громади, шляхом запобігання нераціональному та/або протиправному використанню фінансових та матеріальних ресурсів комунальної власності, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні, відповідно до рішення Обухівської міської ради Київської області  від 27 червня 2024 року №1258-59 -VІІІ  «Про внесення змін до рішення Обухівської міської ради від 24 грудня 2020 року № 76 – 3 - VІІІ «Про затвердження структури виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області восьмого скликання, штатної чисельності виконавчого комітету та його структурних підрозділів» (з наступними змінами) та створення нових підрозділів», враховуючи рекомендації постійних комісій Обухівської міської ради Київської області з питань фінансів, бюджету, планування, соціально – економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва та з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту         
 
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити Положення про Відділ внутрішнього аудиту виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії Обухівської міської ради Київської області з питань фінансів, бюджету, планування, соціально – економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва; з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту; керуючу справами виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області Жанну САМОФАЛОВУ.
 
 
Секретар Обухівської міської ради                                 Лариса ІЛЬЄНКO
 
ПОГОДЖЕНО:
 
Керуюча справами виконавчого комітету
Обухівської міської ради Київської області     _______ Жанна САМОФАЛОВА
 
 
 
Начальник юридичного відділу виконавчого комітету
Обухівської міської ради Київської області     _______      Сергій ПІДЛІСНИЙ
 
 
 
Голова постійної комісії з питань прав людини,
законності, депутатської діяльності, етики
та регламенту                                                     ______ Андрій СМИКОВСЬКИЙ
 
 
 
 
 
 
Проект рішення оприлюднений на веб-сайті Обухівської міської ради ____
липня 2024 року, розміщений на інформаційному стенді міської ради  ____
липня 2024року
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Обухівської міської ради №___– 60 –VІІІ від 25.07.2024 року
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ внутрішнього аудиту виконавчого комітету
Обухівської міської ради Київської області
 
1. Загальні положення
 
1.1. Положення про Відділ внутрішнього аудиту виконавчого комітету Обухівської міської ради (надалі-Положення) визначає правові та організаційні засади діяльності Відділу внутрішнього аудиту виконавчого комітету Обухівської міської ради (надалі - Відділ).
1.2. Головною метою діяльності Відділу є забезпечення дотримання інтересів мешканців громади, шляхом запобігання нераціональному та/або протиправному використанню фінансових та матеріальних ресурсів комунальної власності.
1.3. Відділ є структурним підрозділом виконавчого комітету Обухівської міської ради, що утворюється міською радою.
1.4. Відділ підпорядковується Обухівській міській раді та її виконавчому комітету, міському голові, здійснює свої повноваження та функції під керівництвом міського голови.
1.5. Відділ своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
1.6. Внутрішній аудит  проводиться  відповідно  до  стандартів,
затверджених Мінфіном.
1.7. Для належного виконання завдань відділу Обухівський міський голова (або особа яка виконує його повноваження) забезпечує дотримання пункту 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року №1001
 
2. Завдання та повноваження Відділу
 
2.1. Основним завданням Відділу є підготовка та надання міському голові об’єктивних та незалежних висновків і рекомендацій щодо ефективності діяльності та дотримання чинного законодавства підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління міської ради, іншими суб’єктами господарювання, в частині використання ними об’єктів (майна, коштів тощо) комунальної власності Обухівської територіальної громади в частині:
функціонування існуючої системи внутрішнього контролю та її удосконалення;
удосконалення системи управління;
запобігання фактам незаконного, неефективного та нецільового використання бюджетних коштів;
запобіганню виникненню порушень чинного законодавства чи інших недоліків.
2.2 Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції:
1) проводить оцінку щодо:
стану фінансової і господарської діяльності;
ефективності планування і виконання бюджетних програм, управління бюджетними коштами;
запобігання порушенням чинного законодавства, фактам незаконного, нецільового та неефективного використання бюджетних коштів, з метою досягнення їх економії, шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень;
управління майном комунальної власності Обухівської територіальної громади;
збереження і використання активів;
правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової та інших видів звітності;
ефективності функціонування існуючої системи внутрішнього контролю;
наявності ризиків, які негативно впливають на виконання завдань і функцій;
виконання контрольно-наглядових функцій, завдань, визначених актами чинного законодавства та нормативно-правовими актами;
2) планує, організовує та проводить внутрішні аудити, документує їх результати, готує аудиторські звіти, висновки та рекомендації за результатами проведених внутрішніх аудитів, здійснює моніторинг результатів виконання (впровадження) аудиторських рекомендацій;
3) подає міському голові аудиторські звіти, висновки і рекомендації для прийняття ним відповідних управлінських рішень;
4) готує проекти рішень міської ради, висновки відповідних комісій, розпоряджень міського голови, розробляє проекти законодавчих та нормативно-правових актів, з питань віднесених до компетенції Відділу;
5) спільно з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради бере участь у підготовці пропозицій про зміну діючих або скасування таких, що фактично втратили чинність рішень міської ради, розпоряджень міського голови;
6) за погодженням з міським головою залучає спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради до підготовки проектів документів, віднесених до компетенції Відділу;
7) здійснює контроль за виконанням рішень міської ради та розпоряджень міського голови з питань, що відносяться до компетенції Відділу;
8) бере участь у засіданнях постійних комісій міської ради та консультативно-дорадчих органів, нарадах, які проводяться за участю представників міської ради з питань, віднесених до компетенції Відділу;
9) разом з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради, приймає участь у підготовці матеріалів до сесій міської ради;
10) за дорученням міського голови бере участь у підготовці та проведенні нарад, семінарів, курсів підвищення кваліфікації працівників та депутатів міської ради з питань, які відносяться до компетенції Відділу;
11) виконує інші функції відповідно до компетенції Відділу.
2.3. При виконанні завдань відділ має право:
розробляти та подавати на затвердження внутрішні документи з питань внутрішнього аудиту в міській раді;
ініціювати перед міським головою питання щодо залучення до проведення внутрішнього аудиту експертів, фахівців відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних фондів, підприємств, установ, організацій, інших юридичних осіб за письмовим погодженням з їх керівниками;
готувати запити та одержувати у встановленому порядку від структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, інших юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення внутрішнього аудиту;
за дорученням міського голови надавати службову інформацію та документи іншим структурним підрозділам міської ради;
використовувати всю наявну в міській раді інформацію загального користування, з метою виконання завдань, покладених на Відділ, а також інформаційні бази, засоби зв’язку та комунікацій, інші технічні та інформаційні засоби;
за дорученням міського голови брати участь у засіданнях постійних комісій, консультативно-дорадчих органів міської ради, нарадах, які проводяться в міській раді з питань, віднесених до компетенції Відділу, а також бути присутнім на засіданнях сесій міської ради;
одержувати для виконання своїх обов’язків необхідні матеріально-технічні засоби, обладнання, сучасну офісну техніку та засоби зв’язку, доступ до мережі Інтернет.
 
3. Організація роботи Відділу
 
3.1. Робота Відділу ведеться:
3.2. Згідно з річними планами, що складаються на основі перспективних та квартальних планів роботи міської ради та її виконавчого комітету, доручень керівництва, функцій Відділу.
3.3. Згідно з номенклатурою справ Відділу, регламентами міської ради та її виконавчого комітету.
3.4. Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчих органів міської ради, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян.
3.5. Відділ очолює начальник Відділу, який здійснює керівництво Відділом, відповідно до цього Положення, який у встановленому порядку призначається на посаду та звільняється з посади міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
3.6. Начальник Відділу у своїй роботі керується даним Положенням.
3.7. У період відсутності начальника Відділу його обов’язки здійснює посадова особа Відділу, призначена розпорядженням міського голови.
 
4. Начальник Відділу
 
4.1. Організовує роботу Відділу,  забезпечує виконання завдань, покладених на Відділу.
4.2. Здійснює керівництво діяльністю Відділу, несе відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань.
4.3. Підписує від імені Відділу службові листи, доповідні записки, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, які підготовлені для внутрішнього користування.
4.4. Подає пропозиції міському голові щодо:
- визначення оптимальної структури Відділу та чисельності його працівників;
- заохочення та притягнення до відповідальності працівників Відділу;
- участі в організації підвищення кваліфікації працівників Відділ;
- створення умов для належного збереження карток первинного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
4.5. Здійснює інші повноваження, визначені чинним законодавством.
4.6. На  посаду  Начальника Відділу   в   установленому   законом   порядку
призначається  особа,  яка має економічну або юридичну вищу освіту
за   ступенем   магістра   та  стаж  роботи  відповідно  до  вимог
законодавства.
4.7. Начальник Відділу підпорядковується і звітує безпосередньо
Обухівському міському голові (або особа яка виконує його повноваження).
 
 
5. Права та обов’язки працівників Відділу
 
5.1. Працівники Відділу у межах компетенції мають право:
- підписувати, узгоджувати, посвідчувати, візувати документи;
- представляти міську раду в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, правоохоронних органах, установах, організаціях, на підприємствах, за дорученням міського голови з питань повноважень Відділу.
- одержувати в установленому порядку від виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій необхідну інформацію, а у разі потреби - відповідні документи.
- брати участь у роботі сесій міської ради, засіданнях виконкому, нарадах та інших заходах, що проводяться міською радою та її виконавчим комітетом.
5.2. Працівники Відділу зобов'язані:
дотримуватися  вимог  стандартів  внутрішнього  аудиту  та
інших нормативно-правових актів з відповідних питань;
 не розголошувати інформацію,  яка стала їм відома під  час
виконання   покладених   на   підрозділ  завдань,  крім  випадків,
передбачених законодавством;
 невідкладно інформувати виконавчих комітет/міську раду про  ознаки шахрайства, корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з   корупцією,  або  нецільового  використання  бюджетних  коштів, марнотратства,  зловживання службовим становищем та інших порушень фінансово-бюджетної  дисципліни, які призвели до втрат чи збитків, з наданням рекомендацій щодо вжиття необхідних заходів;
    уникати та не  допускати  виникнення  конфлікту  інтересів
відповідно до закону.
 
 
6. Відповідальність працівників Відділу
 
6.1. Працівники Відділу несуть відповідальність згідно з чинним законодавством:
- за неякісне або несвоєчасне виконання посадових завдань та обов’язків.
- Бездіяльність або невикористання наданих їм прав.
- Порушення норм етики поведінки посадової особи органу місцевого самоврядування та обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та її проходженням.
- За порушення трудової та виконавської дисципліни працівники Відділу несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
 
7. Прикінцеві положення
 
7.1. 3міни і доповнення до цього Положення вносяться рішенням міської ради.
7.2. Припинення діяльності (реорганізація чи ліквідація) Відділу здійснюється за рішенням міської ради відповідно до вимог чинного законодавства.
 
         Секретар Обухівської міської ради                           Лариса ІЛЬЄНКО