ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 16


               ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА                 
 КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
ШІСТДЕСЯТ П’ЯТА СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
   листопада 2024 року                                                          №       - 65 – VІІІ
         
Про приведення установчих документів
та назв закладів освіти у відповідність
до вимог чинного законодавства та затвердження
їх статутів у новій редакції
 
Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 2 статті 25, пункту 2 статті 66 Закону України «Про освіту», Закону України "Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії", Постанови Верховної Ради України від 19.09.2024 № 3984-ІХ «Про перейменування окремих населених пунктів та районів», з метою приведення установчих документів закладів освіти  у відповідність до норм чинного законодавства і забезпечення належного рівня виконання наданих законом повноважень, враховуючи рекомендації постійної комісії з гуманітарних питань
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
  1. Змінити назву закладу загальної середньої освіти «Краснослобідський ліцей Обухівської міської ради Київської області» ЄДРПОУ 25658344 на «Слобідський ліцей Обухівської міської ради Київської області», скорочене найменування  Слобідський ліцей.
  2. Затвердити нову редакцію Статуту Слобідського ліцею Обухівської міської ради Київської області (додається).
  3. Визначити місцезнаходження та юридичну адресу Слобідського ліцею Обухівської міської ради Київської області: 08751, Україна, Київська область, Обухівський район, село Слобідка, вулиця І. Кабанця, 2.
  4. Уповноважити директора Слобідського ліцею Обухівської міської ради Київської області Валентину ЧЕРНЕНКО зареєструвати Статут Слобідського ліцею Обухівської міської ради Київської області у новій редакції у встановлені законодавством порядку та строки.
  5. Змінити назву закладу загальної середньої освіти «Філія Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Першотравенська гімназія» ЄДРПОУ 43956498 на «Філія Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія», скорочене найменування Гудимівська гімназія.
  6. Затвердити нову редакцію Положення Філії Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» (додається).
  7. Визначити місцезнаходження та юридичну адресу Філії Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія»: 08707, Україна, Київська область, Обухівський район, село Гудимове, вулиця Павла Гудима, 19.
  8. Уповноважити директора Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області Марину МИГАЛЬ  зареєструвати Положення Філії Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» у новій редакції у встановлені законодавством порядку та строки.
  9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Обухівської міської ради згідно з розподілом обов’язків.
 
 
Секретар Обухівської міської радиЛариса ІЛЬЄНКО
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Олена КОЛОМІЄЦЬ
 
 
ПОГОДЖЕНО:
 
 
Заступник міського голови з питань
діяльності виконавчих органів                                                               Олена ПАЄНКО
Обухівської міської ради                        _________________           «____»__________2024р.
 
 
 
Начальник Управління освіти
виконавчого комітету                                                                                   Олена КОЛОМІЄЦЬ
Обухівської міської ради                       __________________           «____»__________2024р.
 
 
 
 
Начальник юридичного відділу
виконавчого комітету                                                                                  Сергій ПІДЛІСНИЙ
Обухівської міської ради                       ___________________         «____»__________2024р.
 
 
 
 
Постійна комісія з                                                                                _____________________
гуманітарних питань                             ___________________          «____»__________2024р.
 
 
.
 
  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Обухівської міської ради
Київської області
від ____ ________________ 2024 року
_________ 65-VIII
Секретар Обухівської міської ради
 
______________Лариса ІЛЬЄНКО
 
 
 
 
 
С Т А Т У Т
 
        СЛОБІДСЬКОГО ЛІЦЕЮ
       ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 
     КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
       (нова редакція)
 
                          
       код ЄДРПОУ: 25658344
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Обухів
2024
 
                      
                 І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
     1.1. Слобідський ліцей Обухівської міської ради Київської області (далі - Ліцей) є правонаступником  Краснослобідського навчально-виховного комплексу  «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»  Обухівської міської ради Київської області, створеної  рішенням Обухівської міської ради від 24 грудня 2020 року № 92-3.VIIІ «Про створення Краснослобідського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Обухівської міської ради Київської області».
     1.2. Слобідський ліцей  Обухівської міської ради Київської області є комунальним закладом.
     1.3. Засновником Ліцею та вищим органом управління є Обухівська міська рада Київської області (далі - Засновник).
     1.4. Органом управління Слобіського ліцею Обухівської міської ради Київської області є Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.
   1.5. Нова редакція Статуту затверджується на підставі рішення Обухівської міської ради від __________ №_______65-VIII «Про приведення установчих документів та назв закладів освіти у відповідність до вимог чинного законодавства».
   1.6. Повна назва Ліцею – Слобідський ліцей Обухівської міської ради Київської області.
   1.7.  Скорочена назва Ліцею – Слобідський ліцей.
   1.8. Юридична адреса Ліцею: 08751, Україна, Київська область, Обухівський район, село Слобідка, вулиця І. Кабанця, 2, код ЄДРПОУ 25658344.
1.9. Слобідський ліцей забезпечує функціонування структурних підрозділів:
- дошкільний підрозділ;
- початкова школа;
- гімназія;
- ліцей.
Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти  відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Початкова школа (1-4 класи), термін навчання 4 роки, забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту початкової освіти.
Гімназія (5-9 класи), термін навчання 5 років, забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту базової середньої освіти.
Ліцей (10-11 класи), термін навчання 2 роки, забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно Державного стандарту повної загальної середньої освіти.
1.10.  Основним видом діяльності Ліцею є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти: забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти, профільної загальної середньої освіти відповідно до ліцензії (ліцензійних умов). Освітню діяльність у сфері дошкільної освіти забезпечує дошкільний підрозділ закладу.
1.11.  У своїй діяльності Ліцей керується Конституцією України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами України, цим Статутом, рішеннями органів місцевого самоврядування, відповідними актами інших виконавчих органів і державними нормативно-правовими актами.
1.12. Ліцей провадить освітню діяльність на підставі ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку, діє на підставі Статуту.
1.13. Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.
 1.14. Ліцей є самостійним суб’єктом господарювання.
 1.15. Фінансування Ліцею, його матеріально-технічне забезпечення здійснює Засновник, надає Ліцею необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування та медичне обслуговування дітей.
 
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
 
    2.1. Головною метою діяльності Ліцею є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
    2.2. Ліцей забезпечує  реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти в обсязі Державних стандартів.
 2.3.  Мовою освітнього процесу в Ліцеї є українська мова. 
 2.4.  Головними завданнями Ліцею є:
  • забезпечення реалізації права громадян на дошкільну освіту, безкоштовну базову загальну середню освіту;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов¢язків людини і громадянина;
  • різнобічний розвиток дитини дошкільного віку, розвиток особистості здобувача освіти, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров¢я та здоров¢я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров¢я здобувачів освіти;
  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
  • використання особистісно-орієнтованого підходу до розвитку кожної дитини;
  • упровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду роботи, інноваційних технологій виховання та навчання;
  • запровадження сучасних засобів розвитку, навчання та виховання.
2.5. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами відповідно до чинного законодавства та цим Статутом.
 2.6. Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом. Діяльність Ліцею будується на принципах доступності, демократизму, незалежності від політичних громадських та релігійних об'єднань.
 2.7. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
2.8.  Ліцей має право:
      - брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
      - формувати внутрішню систему забезпечення якості освіти;
      - самостійно формувати освітню програму;
      - самостійно визначати форми, методи й засоби організації освітнього процесу;
- на основі освітньої програми розробляти навчальний план, у тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани, освітні програми;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству;
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із Засновником;
- для здобувачів освіти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, можуть створюватися інклюзивні та спеціальні класи відповідно до вимог чинного законодавства;
- запрошувати та приймати на роботу фахівців;
- спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до здобувачів освіти та педагогічних працівників;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб та інших джерел не заборонених законодавством;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати кошти від господарської діяльності в порядку, визначеному законодавством України;
- установлювати форму здобуття освіти, у тому числі: інституційну (очна денна, дистанційна, мережева) та індивідуальну (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж);
- реалізовувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;
- установлювати режим роботи закладу освіти в межах часу, передбаченого навчальним планом;
- створювати науково-методичну та матеріально-технічну базу для організації та здійснення освітнього процесу;
- організовувати харчування здобувачів освіти відповідно до вимог чинного законодавства.
2.9. У Ліцеї створюються та функціонують методичні об’єднання:
- вихователів дошкільних груп:
- класних керівників;
- учителів природничо-математичного циклу;
- учителів суспільно-гуманітарного  циклу;
- учителів художньо-естетичного циклу;
- учителів початкових класів.
2.10. Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
2.11. Освітній процес у Ліцеї здійснюється за денною формою здобуття освіти, також Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Ліцей може організовувати такі форми індивідуального здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж. Індивідуальна, інклюзивна, екстернатна форми здобуття освіти у Ліцеї організовуються відповідно до положень про форми здобуття повної загальної середньої освіти, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти за письмовим зверненням одного із батьків, інших законних представників здобувачів освіти.
 У Ліцеї створена і діє психологічна служба. Психологічне забезпечення освітнього процесу здійснює практичний психолог. Соціально-педагогічний патронаж здійснює соціальний педагог.
2.12. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичними працівниками, які входять до штату Ліцею або штату закладів охорони здоров’я згідно законодавства.
2.13. Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
2.14. Ліцей може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.
2.15. У Ліцеї організовується гаряче харчування для здобувачів освіти за умов дотримання вимог чинного законодавства.
2.16. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоків, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на Директора Ліцею.
ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЛІЦЕЇ
 
3.1. Освітній процес організовується за такими циклами:
- перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);
- другий цикл початкової освіти – основний (3-4 роки навчання);
- перший цикл базової середньої освіти – адаптаційний (5-6 роки навчання);
- другий цикл базової середньої освіти – базове предметне навчання (7-9 роки навчання);
- профільна середня освіта (10-12 роки навчання).
Тривалість здобуття освіти на кожному його циклі може бути змінена (подовжена або скорочена) залежно від форми здобуття освіти, результатів навчання та/або індивідуальної освітньої траєкторії учня.
3.2. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до стратегії розвитку та річного плану роботи закладу освіти, що складаються за участю всіх учасників освітнього процесу, відображає найголовніші питання діяльності закладу, в обов’язковому порядку обговорюються педагогічною радою і затверджуються радою закладу освіти.
3.3. Освітній процес в дошкільному підрозділі, початковій школі, ліцей здійснюється відповідно до програм, розроблених на основі Державних стандартів освіти відповідних рівнів. Ліцей розробляє освітні програми, які схвалюються педагогічною радою та затверджуються Директором.
На основі освітніх програм Ліцей щороку складає та затверджує навчальні плани, що конкретизують організацію освітнього процесу.
3.4. Ліцей працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки та забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей і природних здібностей дітей.
3.5. Кількість учнів у класі визначається відповідно до чинного законодавства.
3.6. У разі якщо кількість учнів не дозволяє утворити клас, учні можуть продовжити навчання в цьому закладі освіти за однією з інших (крім очної) форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності. Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.
3.7. Початкова школа може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть навчатися в одному з’єднаному класі (класі-комплекті) або в різних класах. Освітній процес може організовуватися одним чи кількома вчителями або в будь-якій іншій формі, яка є найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до Державного стандарту початкової освіти.
 3.8.  Ліцей створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
 3.9.    Ліцей здійснює освітній процес за 5-тиденним робочим тижнем.
 3.10. Режим роботи Ліцею визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку. Дисципліна в Ліцеї досягається на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та вимог Статуту.
 3.11. У Ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
   3.12. Примусове залучення здобувачів освіти Ліцею до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
  3.13. Організація освітнього процесу дошкільного підрозділу Ліцею.
3.13.1. Порядок укомплектування дошкільних груп у дошкільному підрозділі Ліцею визначається ст.12,14 Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
 3.13.2. Прийом  дітей  до  дошкільних груп у дошкільному підрозділі Ліцею здійснюється  Директором  протягом  календарного  року на підставі:
  • заяви батьків або осіб, які їх замінюють;  
  • медичної довідки про стан  здоров'я  дитини   з  висновком  лікаря, що дитина  може відвідувати  заклад дошкільної освіти;  
  • довідки   лікаря  про  епідеміологічне  оточення;
  • свідоцтва про народження.
3.13.3. За дитиною зберігається місце у Ліцеї у разі її хвороби, карантину або на час чергової відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, незалежно від періоду та тривалості їх відпустки.
3.13.4. Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до Ліцею для здобуття дошкільної освіти визначається п.3 ст.14 Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
3.13.5. Дошкільний підрозділ Ліцею працює за п'ятиденним робочим тижнем, протягом 10 годин щодня. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та вихідні дні встановлюються відповідно до чинного законодавства України.
3.13.6. Дошкільний підрозділ Ліцею працює з 7.30 годин ранку до 18.00 год.
3.13.7. Наповнюваність груп дітьми дошкільного підрозділу визначається п.2.ст.14 Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
3.13.8. Навчальний рік у дошкільному підрозділі Ліцею починається 1 вересня і закінчується 30 червня наступного року. Із 1 липня до 31 серпня у дошкільному підрозділі проводиться оздоровлення дітей. Оздоровлення здійснюється за планом, який затверджується та погоджується відповідно до вимог чинного законодавства.
3.13.9. Організація освітнього процесу в дошкільному підрозділі Ліцею здійснюється відповідно до розділу ІV Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
3.13.10. Організація харчування дітей у закладі освіти здійснюється відповідно до ст.35 розділу VІ Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
3.13.11. Організація медичного обслуговування дітей дошкільного віку у Ліцеї здійснюється відповідно до ст.34 розділу VІ Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
3.13.12. Соціальний захист дітей дошкільного віку здійснюється відповідно до п.33 розділу VІ Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами).
3.14. Організація освітнього процесу у початковій школі та Ліцеї.
3.14.1. Ліцей здійснює освітній процес за п’ятиденним робочим тижнем. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється закладом освіти в межах часу, що передбачений освітніми програмами та навчальним планом. Навчальний рік у Ліцеї розпочинається 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується  не пізніше 1 липня наступного року. Навчальний рік поділяється на 2 семестри.
Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
3.14.2. Тривалість канікул не може бути меншою, ніж 30 календарних днів
(ст. 10 Закону України «Про загальну середню освіту»).
3.14.3. Тривалість уроків у закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других - четвертих класах – 40 хвилин, у п¢ятих-дев’ятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за рішенням ради Ліцею.
Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.
3.14.4. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується Директором Ліцею.
Тижневий режим роботи Ліцею затверджується у розкладі навчальних занять.
3.14.5. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Ліцеї  можуть проводитись індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
3.14.6. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначається вчителем відповідно до педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
    3.14.7. Зарахування учнів здійснюється  за  наказом Директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (паспорта) (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь - якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за заявою одного із батьків відповідно до вимог чинного законодавства.
3.14.8. Для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу та фінансування, можуть створюватись групи подовженого дня.
 3.14.9. Освітній процес може здійснюватися за різними формами (уроки, лекції, лабораторно-практичні, семінарські заняття, диспути, навчально-виробничі екскурсії тощо) і поєднуватися із науково-методичною, науково-дослідною та експериментальною роботою. Поряд із традиційними методами та формами широко використовуються педагогічні новації, нові технології навчання.
 3.14.10. Визначення рівня досягнень здобувачів освіти у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень учнів, ведеться тематичний облік знань. Усі результати навчальних досягнень учнів доводяться вчителями, класними керівниками до відома здобувачів освіти, батьків та осіб, які їх замінюють.
 3.14.11 У першому та другому класі оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється вербально.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.
3.14.12. У документі про освіту (свідоцтві) відображаються досягнення здобувачів освіти у навчанні за семестри, навчальний рік та  державну підсумкову атестацію.
 3.14.13. Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома здобувачів освіти та їх батьків класним керівником, результатів державної атестації - головою атестаційної комісії.
 3.14.14. Переведення і випуск здобувачів освіти визначається Порядком переведення та випуску здобувачів освіти в закладах освіти, відповідно до чинного законодавства.
 3.14.15. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
 3.14.16. Державна підсумкова атестація учнів початкової школи здійснюється лише з метою моніторингу якості  освітньої діяльності  Ліцею  та якості освіти школярів. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає Міністерство освіти і науки України. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється органом центральної виконавчої влади у сфері освіти та науки та Міністерством охорони здоров’я України.
 3.14.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили Ліцей, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію у системі загальної середньої освіти, відповідно до чинного законодавства.
 3.14.18. Здобувачам освіти, які закінчили певний ступінь Ліцею, видається відповідний документ про освіту:
- по закінченні початкової школи — свідоцтво про початкову освіту;
- по закінченні гімназії — свідоцтво про базову середню освіту;
- по закінченні ліцею – свідоцтво про повну загальну середню освіту.
3.14.19. За успіхи у навчанні (праці) для учнів та працівників встановлюються такі форми морального та  матеріального заохочення:
- працівники Ліцею представляються до нагородження державними нагородами, відомчими знаками, Почесними грамотами, та до матеріального заохочення;
- учні нагороджуються Похвальними грамотами, Похвальними листами, свідоцтвом з відзнакою, Золотою та Срібною медаллю.
3.14.20. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до стратегії розвитку закладу освіти, перспективного та річного планів.
3.14.21. Здобувачі освіти  початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скореговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
3.14.22.  Виховання здобувачів освіти  у Ліцеї здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.
           
IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
 4.1.Учасниками освітнього процесу Ліцею є:
  • здобувачі освіти;
  • педагогічні працівники;
  • інші працівники закладу освіти;
  • батьки учнів;
  • асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 цього Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
4.2. Статус учасників освітнього процесу, права і обов’язки учнів, вихованців,  педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
4.3.  Здобувачі освіти мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею та послугами її структурних підрозділів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Ліцеєм;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
4.4. Здобувачі освіти зобов’язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Ліцею, поважати її традиції;
  • повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;
  • бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна, відшкодовувати збитки за рахунок  батьків;
  • брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • добросовісно виконувати громадські доручення.
4.5. Педагогічними працівниками Ліцею можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають педагогічну освіту за відповідним фахом, належний рівень професійної підготовки, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров¢я яких дозволяє виконувати свої професійні обов’язки.  
 4.6. Педагогічні працівники приймаються на роботу Директором Ліцею. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників,  інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими  актами.
 4.7. Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед, методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею; 
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Ліцею;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні Ліцею;
  • участь у роботі колегіальних органів управління Ліцеєм;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
4.8. Педагогічні працівники зобов’язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, Колективного договору, виконувати свої посадові обов’язки;
  • повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
4.9. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами, установчими документами Ліцею.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків на виконання робіт, не передбачених Колективним договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених Колективним договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.
4.10. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру відповідно вимог діючого законодавства.
4.11. У Ліцеї систематично та обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
4.12. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку Ліцею, не виконують посадових обов’язків, умови Колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
  4.13. Навчально-допоміжний персонал приймається на роботу та звільняється Директором Ліцею згідно з чинним законодавством.
4.14. Батьки здобувачів освіти мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до адміністрації чи педагогічних працівників Ліцею, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність Ліцею, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
  • подавати Директору, Управлінню освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради або Засновнику Ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
    1. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Ліцею;
  • сприяти керівництву Ліцею у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в Ліцеї.
 
V. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ
 
5.1. Управління Ліцеєм в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:
  • Засновник;
  • Уповноважений орган - Управління освіти виконавчого комітету
   Обухівської міської ради;
  • Директор Ліцею;
  • педагогічна рада;
  • колегіальний орган громадського самоврядування;
  • інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими
   документами Ліцею.
5.2. Засновник Ліцею:
- затверджує установчі документи Ліцею, їх нову редакцію та зміни до них;
- затверджує положення про конкурс на посаду Директора Ліцею та склад конкурсної комісії;
- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду Директора Ліцею;
- затверджує за поданням Директора Ліцею стратегію розвитку закладу;
- фінансує виконання стратегії розвитку  Ліцею, у тому числі здійснення інноваційної діяльності;
- приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Ліцею;
- здійснює контроль за використанням Ліцеєм публічних коштів;
- затверджує кошторис Ліцею;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами Ліцею.
       5.3. Уповноважений орган - Управління освіти виконавчого комітету     Обухівської міської ради:
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Ліцею, визначає форми контролю за діяльністю Директора Ліцею;
- затверджує кошторис Ліцею у порядку визначеному чинним законодавством;
-    приймає фінансовий звіт Ліцею у порядку, визначеному законодавством;
-    здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Ліцею;
-    оприлюднює офіційну звітність про всі отримані та використані кошти;
-  забезпечує створення у Ліцеї інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
-  здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Ліцеї; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
-   реалізує інші права, передбачені законодавством та Статутом Ліцею та відповідно до делегованих повноважень.
 5.4. Засновник та Уповноважений орган не мають права втручатися в діяльність Ліцею, що здійснюється нею у межах її автономних прав, визначених законом та установчими документами.
5.5.  Засновник може делегувати окремі свої повноваження Уповноваженому органу.
5.6. Засновник Ліцею зобов’язаний:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним Ліцею на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
- у разі реорганізації чи ліквідації Ліцею забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в Ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
5.7. Безпосереднє керівництво Ліцеєм здійснює Директор.
5.8. Директор призначається на посаду шляхом укладення контракту за результатами конкурсного відбору у встановленому порядку.
5.9. Директор Ліцею несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
5.10. Директор є представником Ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами та діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами Ліцею.
5.11. Директор Ліцею в межах наданих йому повноважень:
-     планує та організовує діяльність Ліцею;
- розробляє проєкт кошторису та подає його Засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
-    надає щороку Засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- організовує фінансово-господарську діяльність Ліцею у межах затвердженого кошторису;
-    забезпечує розроблення та виконання стратегії розвитку Ліцею;
-   затверджує правила внутрішнього розпорядку Ліцею, посадові інструкції працівників;
-   організовує освітній процес та видачу документів про освіту;
-   затверджує освітню (освітні) програму (програми) Ліцею;
-   створює умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу;
-   затверджує положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї,
- забезпечує розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
-  контролює виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечує здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами базової загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
- створює необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
- сприяє проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
-  створює умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею;
- сприяє та створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї;
-   організовує харчування та сприяє медичному обслуговуванню здобувачів освіти відповідно до законодавства;
-  забезпечує відкритість і прозорість діяльності Ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законодавства;
-  здійснює зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
-  організовує документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
- звітує щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Закладу освіти;
-  виконує  інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, установчими документами Ліцею, Колективним договором, строковим трудовим договором.
- сприяє формуванню культури здорового способу життя здобувачів освіти та працівників Закладу освіти; забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
- забезпечує створення у Ліцеї безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);
- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу(цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в Ліцеї;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами Ліцею.
        5.12. Колегіальним органом управління Ліцею є педагогічна рада. Усі педагогічні працівники Ліцею мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.
5.13. Педагогічна рада закладу освіти:
- планує роботу Ліцею;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) Ліцею та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників Ліцею та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу освіти та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Ліцею та проведення громадської акредитації Ліцею;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом Ліцею до її повноважень.
Рішення педагогічної ради Ліцею вводяться в дію рішеннями Директора Ліцею.
5.14. У Ліцеї можуть діяти:
- органи самоврядування працівників Ліцею;
- органи самоврядування здобувачів освіти;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
5.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу Ліцею.
5.16. У закладі освіти можуть  бути створені та функціонувати:
- методична рада закладу, методичні об’єднання учителів; творчі (динамічні) групи вчителів;
- психологічна служба;
- спортивні та інші секції відповідно до чинного законодавства.
5.17. За рішенням Засновника може створюватися наглядова (піклувальна) рада Ліцею.
5.18. Наглядова (піклувальна) рада Ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань її розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
5.19. Члени наглядової (піклувальної) ради Ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
5.20. До складу наглядової (піклувальної) ради Ліцею не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього Закладу.
5.21. Наглядова (піклувальна) рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку Ліцею та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність Ліцею та її Директора;
- контролювати виконання кошторису та/або бюджету Ліцею і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду Директором Ліцею;
- вносити Засновнику Ліцею подання про заохочення або відкликання Директора Ліцей з підстав, визначених законом;
- сприяти стимулюванню (заохоченню) творчої праці педагогічних працівників та учнів;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами Ліцею.
  5.22. Ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.
 
VI. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
 
6.1. Матеріально-технічна база Ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші цінності.
6.2. Вимоги до матеріально-технічної бази Ліцею визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
6.3. Майно Ліцею, яке перебуває у його володінні та користуванні, є комунальною власністю Обухівської територіальної громади та закріплюється на праві оперативного управління за Управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.
6.4 Здійснюючи право оперативного управління, Ліцей володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном згідно з чинним законодавством та цим Статутом та відповідно до обмежень, встановлених засновником. 
6.5. Ліцей відповідно до вимог чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами та несе відповідальність за недотримання вимог і норм з їx охорони.
6.6. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Ліцею проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані Ліцею внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
 
 
VII. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ
 
7.1. Фінансово-господарська діяльність Ліцею проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.
7.2. Джерелами фінансування Ліцею  є:
‒ кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державними стандартами загальної середньої освіти;
‒ кошти, отримані за надання платних послуг;
‒ доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
‒ благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
‒ кошти, отримані за надання послуг з організації гарячого харчування учнів;
‒ доходи від створення і реалізації навчальних комп'ютерних програм;
‒ інші джерела, не заборонені законодавством.
7.3. Отримані із зазначених джерел кошти використовуються Ліцеєм відповідно до затвердженого кошторису.
7.4. Ліцей є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів (прибутків) або їх частини для розподілу серед Засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску). Доходи (прибутки) Ліцею використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Ліцею, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
7.5. Фінансування Ліцею здійснюється головним розпорядником коштів                 – Управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради згідно з чинним законодавством та на основі кошторису.
            7.6. Порядок ведення діловодства та бухгалтерського обліку в Ліцеї визначається чинним законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України, галузевого Міністерства та Обухівської міської ради. За рішенням органу управління (Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради) бухгалтерський облік у Ліцеї може здійснюватися самостійно або централізованою бухгалтерією Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.
7.7. Ліцей складає та подає в установленому чинним законодавством порядку фінансову, бюджетну та статистичну звітність.
        7.8. Штатний розпис закладу освіти затверджуються Директорм Ліцею  на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти
 7.9. Тарифікація, встановлення посадових окладів (ставок) заробітної плати працівників Закладу та внесення змін до них здійснюється згідно з чинним законодавством України.
 7.10. Питання щодо поліпшення умов праці, життя та здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Закладу та їх сімей, а також інші питання соціального захисту вирішуються відповіднодо законодавства України, цього Статуту, Колективного договору.
VIII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
 
8.1. Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі  зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
8.2. Ліцей та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.
 
IX. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ
 
9.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Ліцею здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
9.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».
Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит Ліцею відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
   9.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю Ліцею є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, Директора Ліцею, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради Ліцею у випадках, передбачених чинним законодавством.
9.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Ліцею здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до чинного законодавства.
9.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах Ліцею, Засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.
 
 
X. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ЧИ ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ (ЗМІНА ТИПУ) ЛІЦЕЮ
 
10.1. Цивільна правоздатність Ліцею та право юридичної особи виникає з моменту його створення та державної реєстрації, здійсненої в установленому законодавством порядку, і припиняється з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про його припинення.
10.2. Припинення діяльності Ліцею здійснюється шляхом реорганізації (злиття, поділу, приєднання, перетворення), ліквідації чи перепрофілювання (зміну типу) відповідно до чинного законодавства.
10.3. Ліквідація, реорганізація чи перепрофілювання Ліцею здійснюється за рішенням його Засновника або за рішенням суду.
10.4. У разі припинення діяльності Ліцею (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Ліцею за рішенням виконавчого комітету Обухівської міської ради передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду в межах комунальної власності міста або зараховуються до доходу бюджету Обухівської міської територіальної громади в частині грошових коштів.
10.5. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду –ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Ліцеєм. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Ліцею, виявляє його дебіторів і кредиторів, і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
10.6. У разі реорганізації Краснослобідського ліцею Обухівської міської ради Київської областівся сукупність її прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
 
XI. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
11.1. Статут Ліцею затверджується сесією Обухівської міської ради та реєструється відповідно до чинного законодавства.
11.2. Зміни до Статуту розробляються Директором Слобідського ліцею Обухівської міської ради Київської області, погоджуються органом Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради та затверджуються Засновником.
11.3. Враховуючи строки набрання чинності окремих положень законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» щодо утворення (функціонування) ліцеїв, директору Слобідського ліцею Обухівської міської ради Київської області привести установчі документи закладу освіти у відповідність до цих законів до 1 вересня 2027 року.
11.4. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, учасники освітнього процесу керуються чинним законодавством України.
 
 
Директор Слобідського ліцею
Обухівської міської ради Київської області                          Валентина ЧЕРНЕНКО
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  ЗАТВЕРДЖЕНО
 
Рішення Обухівської міської ради
Київської області
від ____ ______________ 2024 року
№ ________
Секретар Обухівської міської ради
 
______________ Лариса ІЛЬЄНКО
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ФІЛІЮ АКАДЕМІЧНОГО ЛІЦЕЮ № 1
ІМЕНІ А.С. МАЛИШКА ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 «ГУДИМІВСЬКА ГІМНАЗІЯ»
(нова редакція)
 
Код ЄДРПОУ: 43956498
 
 
 
 
 
 
 
м. Обухів
2024
І. Загальні положення
 
1.1. Філія Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» (далі – Філія) є правонаступником Філії Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Першотравенська гімназія».
1.2. Засновником та вищим органом управління Філії Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» є Обухівська міська рада Київської області (далі - Засновник).
1.3. Органом управління Філії Академічного ліцею № 1 імені                  А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» є Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.
1.4. Нова редакція Положення про Філію Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» (далі – Положення) затверджується на підставі рішення Обухівської міської ради від _____________ № ______65-VІІІ «Про приведення установчих документів та назв закладів освіти у відповідність до вимог чинного законодавства».                                                                                                                                 
1.5. Повна назва Філії Філія Академічного ліцею № 1 імені       А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія».
1.6. Скорочена назва – Гудимівська гімназія.
1.7. Юридична адреса Філії: 08707, Україна, Київська область, Обухівський район, село Гудимове, вулиця Павла Гудима, 19, код ЄДРПОУ 43956498.
1.8. Гудимівська гімназія - територіально відокремлений структурний підрозділ Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області (далі – опорний заклад), що не має статусу юридичної особи і діє на підставі Положення та Статуту опорного закладу (далі – Статут), затвердженого Засновником - Обухівською міською радою Київської області.
1.9. Філія є комунальним закладом.
1.10. Філія забезпечує здобуття початкової та базової загальної середньої освіти.
1.11. Головною метою Філії є формування єдиного освітнього простору, забезпечення рівного доступу осіб до здобуття якісної освіти і раціонального та ефективного використання наявних ресурсів опорного закладу освіти.
1.12. Створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує Філію Засновник.
 
ІІ. Організація освітнього процесу
 
2.1. Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, Положенням, правилами внутрішнього розпорядку Філії та Статутом опорного закладу.
2.2. Освітній процес у філії організовується у формах здобуття початкової та базової загальної середньої освіти з урахуванням особливостей освітньої діяльності опорного закладу.
2.3. Освітній процес у філії здійснюється відповідно до освітніх програм опорного закладу освіти.
2.4. Структуру навчального року та режим роботи Філії затверджує Директор опорного закладу освіти.
2.5. Учні (вихованці), які здобувають освіту у Філії, є учнями (вихованцями) опорного закладу освіти. Зарахування, переведення та відрахування таких учнів (вихованців) здійснюються згідно з наказом директора опорного закладу освіти.
2.6. Випускникам Філії документ про освіту видається опорним закладом освіти.
2.7. Створення у Філії з’єднаних класів (класів-комплектів) початкової школи здійснюється відповідно до Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи у Філії опорного закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05 серпня 2016 року № 944, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26 серпня 2016 року за № 1187/29317.
2.8. У Філії можуть створюватися та діяти групи подовженого дня.
 
ІІІ. Управління Філією
 
3.1. Штатний розпис філії є складовою штатного розпису опорного закладу освіти, що розробляється і затверджується Директором опорного закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів.
3.2. Філію очолює Завідувач, який призначається та звільняється з посади згідно із законодавством.
3.3. Завідувач Філії:
- погоджує штатний розпис Філії, педагогічне навантаження працівників Філії, 
- здійснює керівництво педагогічним колективом філії, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів та програм, якість знань, умінь та навичок учнів;
- відповідає за реалізацію Державних стандартів освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- забезпечує безпечну експлуатацію інженерно-технічних комунікацій, обладнання та вживання заходів з проведення їх у відповідність з діючими стандартами, правилами і нормами з охорони праці, своєчасно організовує огляди і ремонт приміщень освітнього закладу;
- забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- створює умови для організації харчування і медичного обслуговування учнів;
- щорічно звітує про результати роботи на зборах трудового колективу та перед керівництвом опорної школи;
- здійснює інші повноваження, визначені законодавством України.
3.4. Завідувач Філії, його заступники, педагогічні та інші працівники Філії є працівниками опорного закладу освіти.
3.5. Директор опорного закладу освіти визначає обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес у Філії.
Педагогічні працівники опорного закладу освіти, які здійснюють освітній процес у Філії, можуть мати педагогічне навантаження в опорному закладі освіти та Філії.
3.5. Педагогічні працівники Філії є членами педагогічної ради опорного закладу освіти та беруть участь у її засіданнях.
3.6. Методична робота у Філії є складовою методичної роботи опорного закладу освіти.
3.7. Рішення вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальні збори трудового колективу) опорного закладу освіти є обов’язковими для виконання Філією.
3.8. У Філії можуть створюватися органи громадського самоврядування.
 
ІV. Фінансування та матеріально-технічна база Філії
 
4.1. Порядок фінансування та матеріально-технічного забезпечення філії визначається Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами України.
4.2. Фінансування Філії здійснюється відповідно до єдиного кошторису опорного закладу освіти його Засновником або уповноваженим органом – Управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.
4.3. Філія може залучати додаткові джерела фінансування, не заборонені законодавством.
4.4. Філія може забезпечувати надання платних освітніх та інших послуг, перелік яких визначає педагогічна рада опорного закладу освіти відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності.
4.5. Майно Філії, яке перебуває у його володінні та користуванні, є комунальною власністю Обухівської міської територіальної громади та закріплюється на праві оперативного управління за Управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.
4.6. Опорний заклад освіти та його Філія можуть спільно використовувати наявне майно, у тому числі транспортні засоби, шкільні автобуси, спортивне обладнання тощо.
 
V. Контроль за діяльністю Філії
 
5.1 Контроль за діяльністю філії здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері початкової та базової освіти.
5.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, інші уповноважені органи та адміністрація опорного закладу.
5.3 Основною формою контролю за діяльністю філії є інституційний аудит.
 
VI. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання Філії
 
6.1. Припинення діяльності Філії здійснюється шляхом реорганізації (злиття, поділу, приєднання, перетворення), ліквідації чи перепрофілювання (зміну типу) відповідно до чинного законодавства.
6.2. Ліквідація, реорганізація чи перепрофілювання Філії здійснюється за рішенням його Засновника або за рішенням суду.
6.3. У разі припинення діяльності Філії (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Філії за рішенням виконавчого комітету Обухівської міської ради передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду в межах комунальної власності міста або зараховуються до доходу бюджету Обухівської міської територіальної громади в частині грошових коштів.
6.4. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду –ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Філією. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Філії, виявляє його дебіторів і кредиторів, і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
6.5. У разі реорганізації Філії Академічного ліцею № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області «Гудимівська гімназія» вся сукупність її прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
 
VIІ. Прикінцеві положення
 
7.1. Положення реєструється відповідно до чинного законодавства.
7.2. Зміни до Положення розробляються Завідувачем Філії і погоджуються органом Управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, опорним закладом та затверджуються Засновником.
7.3. У всьому, що не врегульовано цим Положенням, учасники освітнього процесу керуються чинним законодавством України.
 
 
 
Завідувач Філії Академічного ліцею № 1
імені А.С. Малишка Обухівської міської ради
Київської області
«Гудимівська гімназія»                                                                   Вікторія НОРЕЦЬ