ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Паєнко Олена Василівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

19.02.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 34
Про затвердження Положення про сектор з питань охорони праці виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області

 
 
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
СІМДЕСЯТ ПЕРША СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я (проєкт)
 
Про затвердження Положення про сектор з питань охорони праці виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області  
 
              Розглянувши подання заступника  міського голови з питань діяльності виконавчих органів Олени  ПАЄНКО,    відповідно до Кодексу законів про працю України, статей 31, 35 Закону України «Про охорону праці», керуючись статтями 26, підпунктом 2 пункту «б» статті 30, підпунктом 1, 8 пункту б частини 1 статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою  здійснення контролю за охороною праці, забезпеченням соціального захисту працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці, за наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу в шкідливих умовах на території Обухівської міської територіальної громади Київської області та  вирішення інших питань охорони праці відповідно до закону; враховуючи рекомендації постійної комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА :
 
  1. Затвердити Положення про сектор з питань охорони праці виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області (далі- Положення, що додається).
  2. Завідувачу сектором з питань охорони праці виконавчого комітету Обухівської міської ради  Юрію ПОТАБЕНКУ організувати роботу підрозділу відповідно до визначених Положенням повноважень та завдань в установленому порядку.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника  міського голови з питань діяльності виконавчих органів Олену  ПАЄНКО та постійну комісію міської ради з питань  прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту.
 
 
 
Секретар Обухівської міської ради                                     Лариса ІЛЬЄНКО
 
 
 
Погоджено:
 
Заступник міського голови                                         Олена ПАЄНКО
Обухівської міської ради                                            «___»______2025р.
 
 
 
Керуюча справами виконавчого комітету                 Жанна САМОФАЛОВА
Обухівської міської ради                                            «____» ________ 2025 р.
 
 
 
Начальник юридичного відділу виконавчого комітету Обухівської міської ради
 
 
 
Голова постійної комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Сергій ПІДЛІСНИЙ                                                                                               
«___»______2025р. 
 
 
 
 
Андрій СМИКОВСЬКИЙ
«____»_______2025 р.
 
 
     
Проєкт рішення оприлюднений на офіційному веб-сайті Обухівської міської ради «___»________2025 рік                                               Людмила БАКАЙЧУК
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО
 
                                                                           рішенням Обухівської міської ради
                                                                                       Київської області
                                                                                       від ____ лютого 2025 року
                                                                                       №           -71-VIII
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про сектор з питань охорони праці
виконавчого комітету Обухівської міської ради
Київської області
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Сектор з питань охорони праці виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області (далі – сектор, служба з охорони праці) утворений Обухівською міською радою, відповідно до  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про охорону праці», інших актів законодавства України, входить до складу виконавчого комутету Обухівської міської ради Київської області, забезпечує виконання покладених на сектор завдань, є підзвітним і підконтрольним, підпорядкованим міській раді,  її виконавчому комітету,  міському голові або особі, яка виконує його повноваження .
1.2.  Положення про сектор затверджується рішенням Обухівської міської ради.
1.3. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону праці», Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», постановами Кабінету Міністрів України, типовим положенням про службу охорони праці, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими актами законодавства України, вимогами міжнародного та національного стандартів ISO серії 9001, а також цим Положенням.
1.4.На працівників сектору поширюється дія Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
1.5. Сектор   забезпечує організацію здійснення власних повноважень виконавчих органів міської ради, визначених підпунктом 1 пункту «а» статті 27 та делегованих повноважень органів виконавчої влади, визначених підпунктом 2 пункту «б» статті 30, підпунктами 1, 8 пункту «б» частини 1 статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
1.6. Для організації виконання правових, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних, соціально-економічних і лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням і аваріям у процесі трудової діяльності, повноваження служби з охорони праці апарату та структурних підрозділів виконавчого комітету  Обухівської міської ради Київської області, які не мають статусу юридичної особи (далі по тексту – Служба з охорони праці) покладаються на сектор. Служба з охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю – Обухівському міському голові або особі, яка виконує його повноваження.
 
II. СТРУКТУРА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СЕКТОРУ
 
  1. Структура сектору затверджується Обухівською міською радою Київської області. Вона може бути змінена рішенням міської ради.
  2. Посадова інструкція завідувача погоджується керуючим справами виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області ( далі – виконавчого комітету) та затверджується Обухівським міським головою, а посадові інструкції працівників  сектору затверджуються завідувачем сектору.
  3. Сектор очолює завідувач сектору, який здійснює керівництво його роботою  та несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього обов’язків та завдань, відповідно до цього Положення  та посадової інструкції.
  4. У разі відсутності завідувача сектором його обов’язки виконує головний спеціаліст сектору або інша посадова особа відповідно до розпорядження Обухівського міського голови.
  5. Завідувач сектором призначається на посаду розпорядженням Обухівського міського голови за рекомендацією конкурсної комісії чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України, та звільняється з посади розпорядженням Обухівського міського голови відповідно до чинного законодавства України.
Працівники сектору призначаються на посаду розпорядженням Обухівського міського голови за рекомендацією конкурсної комісії чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України, та звільняються з посади розпорядженням Обухівського міського голови відповідно до чинного законодавства України.
  1. Сектор комплектується фахівцями, що мають вищу освіту і стаж роботи в галузі права або охорони праці не менше трьох років.
  2. Спеціалісти сектору у після призначенням на посаду, а також один раз на три роки повинні проходити в установленому законодавством порядку навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
  3. Робота сектору здійснюється відповідно до планів роботи та графіків обстежень, затверджених заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів Обухівської міської ради, який координує діяльність сектору.
Сектор під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету, органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади, територіальним органам виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці, фондами, аварійно - рятувальними формуваннями, суб’єктами господарювання, об’єднаннями громадян і громадянами.
1.5. Працівники сектору утримуються за рахунок коштів міського бюджету.
 
 
ІІІ. ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ СЕКТОРУ
 
3.1. Основними завданнями сектору є:
3.1.1. Забезпечення у межах Обухівської міської територіальної громади належного утримання, ефективної і безпечної експлуатації об'єктів житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності Обухівської міської територіальної громади, додержання вимог щодо охорони праці працівників, зайнятих на цих об'єктах.
3.1.2. Здійснення у межах Обухівської міської територіальної громади контролю за належними, безпечними і здоровими умовами праці на підприємствах житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, усіх форм власності.
3.1.3. Здійснення контролю за охороною праці на території Обухівської міської територіальної громади, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці.
3.1.4. Здійснення контролю за додержанням законодавства про охорону праці на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності  Обухівської міської територіальної громади.
3.1.5. Виконання функцій Служби з охорони праці апарату та структурних підрозділів, які не мають статусу юридичної особи.
3.1.6. Забезпечення дотримання вимог законодавства України про охорону праці, указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, рішень органів державного нагляду за охороною праці.
3.1.7. Розробка, планування заходів з охорони праці та контроль за їх виконанням. Аналіз їх ефективності, розробка, в разі необхідності, коригувальних заходів та пропозицій щодо стимулювання роботи з охорони праці.
3.2. Відповідно до завдань сектор виконує наступні функції:
3.2.1 Готує і подає пропозиції до проєктів цільових міських програм поліпшення стану безпеки, умов праці та виробничого середовища.
3.2.2. Розробляє та впроваджує заходи з охорони праці у складі програм соціально-економічного і культурного розвитку Обухівської міської територіальної громади.
3.2.3. Надає пропозиції до цільових регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища.
3.2.4. Надає пропозиції щодо розміру бюджетних асигнувань для виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення охорони праці.
3.2.5. Проводить перевірки за додержанням законодавства про охорону праці, які не належать до заходів державного нагляду (контролю), на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності  Обухівської міської територіальної громади.
3.2.6. Підготовка пропозицій щодо необхідності (доцільності) створення комунальних аварійно-рятувальних служб для обслуговування відповідних територій та об'єктів комунальної власності Обухівської міської територіальної громади.
3.2.7. Ініціює проведення перевірок щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також стосовно фізичних осіб - підприємців, які використовують працю найманих працівників, шляхом подання відповідного звернення з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади.
3.2.8. Ініціює скасування дозволу на експлуатацію об'єктів нерухомого майна усіх форм власності у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, шляхом подання відповідного звернення з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади.
3.2.9. Розробляє заходи щодо забезпечення належного утримання, ефективної і безпечної експлуатації об’єктів житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв’язку, що перебувають у комунальній власності Обухівської міської територіальної громади, та додержання вимог охорони праці працівниками на вищезазначених об’єктах.
3.2.10. Розробляє плани заходів щодо здійснення контролю на території Обухівської міської територіальної громади за охороною праці працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці.
3.2.11. У порядку визначеному законодавством здійснює контроль на території Обухівської міської територіальної громади за охороною праці працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці.
3.2.12. Розробляє плани-графіки проведення нарад, конференцій, семінарів, виставок, конкурсів. Інших заходів, спрямованих на поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на території Обухівської міської територіальної громади.
3.2.13. Бере участь у контролі за дотриманням контрактів з питань охорони праці, які укладаються з керівниками підприємств, установ та організацій що належать до комунальної власності Обухівської міської територіальної громади.
3.2.14. У випадках передбачених законодавством України залучається до участі у розслідуванні нещасних випадків виробничого характеру, які сталися із працівниками підприємств, установ та організацій незалежно вiд форм власності та їх відомчої підпорядкованості, фізичних осіб – підприємців, які використовують найманих працівників розташованих на території Обухівської міської територіальної громади.
3.2.15. Веде облік та проводить аналіз причин виробничого травматизму, професійних захворювань, аварій, заподіяної ними шкоди.
3.2.16. Складає звітність з охорони праці, готує інформації тощо.
3.2.17. Забезпечує належне оформлення і зберігання документації з відповідно до номенклатури справ.
3.2.18. Співпрацює з державними і громадськими органами при вирішенні актуальних питань з охорони праці.
3.2.19. Проводить оперативні наради з розгляду обставин і причин смертельних і групових нещасних випадків, аварій з запрошенням представників територіального органу Державної служби з питань праці тощо.
3.2.20. Інформує населення через засоби масової інформації про:
а) стан охорони праці, випадки травматизму, аварій та профзахворювань з аналізом їх причин та іх профілактику;
б) хід виконання цільових програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;
в) проведені та заплановані наради, семінари, конференції, виставки, конкурси тощо з питань охорони праці.
3.2.21. Надає консультативно-методичну допомогу суб’єктам господарювання з питань:
  1. щодо створення безпечних і здорових умов праці;
  2. організації обстеження будівель, споруд, інженерних мереж, розробки заходів, щодо виводу їх з аварійного стану або експлуатації;
  3. охорони праці при формуванні розділу «Охорона праці» у колективних договорах;
  4. розробленні положень, інструкцій тощо з охорони праці;
  5. складанні переліків професій і посад, згідно з якими працівники повинні проходити обов'язкові попередні і періодичні медичні огляди;
  6. організації навчання з питань охорони праці;
  7. роботі комісії по перевірці знань з питань охорони праці.
3.2.22. Розробляє :
а) проєкти рішень Обухівської міської ради, Виконавчого комітету Обухівської міської ради та розпоряджень Обухівського міського голови з питань віднесених до повноважень сектору;
б) план заходів з удосконалення діяльності у сфері охорони праці на території Обухівської міської територіальної громади.
3.2.23. За дорученням керівництва:
а) розглядає матеріали, які надходять від правоохоронних органів та органів прокуратури, інших державних органів та установ, сприяє своєчасному вжиттю заходів за результатами їх розглядів;
б) представляє інтереси Обухівської міської ради, Виконавчого комітету Обухівської міської ради, Обухівського міського голови в судових інстанціях, у тому числі у взаємовідносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності в межах повноважень сектору.
3.2.24. Розглядає:
а) питання про підтвердження наявності небезпечної виробничої ситуації, що стала причиною відмови працівника від виконання дорученої роботи, відповідно до законодавства (у разі необхідності);
б) листи, звернення, скарги громадян, підприємств, установ, організацій, у тому числі об’єднань громадян, фізичних осіб-підприємців їх працівників, депутатські звернення та запити у порядку, передбаченому чинним законодавством України, забезпечує виконання вимог законодавства України про доступ до публічної інформації;
в) заяви, скарги працівників структурних підрозділів виконавчого комітету, що стосуються питань додержання законодавства про охорону праці.
3.3. Завдання сектору, як служби з охорони праці апарату та виконавчих органів Обухівської міської ради, які не мають статусу юридичної особи:
3.3.1. Забезпечує ефективну систему управління охороною праці та сприяє удосконаленню діяльності у цьому напрямку кожного структурного підрозділу і кожного працівника. Забезпечення фахової підтримки рішень роботодавця з цих питань. Впровадження системи якості відповідно до ISO 9001 (45001:2018), який встановлює вимоги до систем менеджменту охорони праці та техніки безпеки.
3.3.2. Організація проведення профілактичних заходів, спрямованих на виявлення та усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життю або здоров'ю працівників.
3.3.3. Вивчення та сприяння впровадженню в роботі досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працівників.
3.3.4. Контроль за дотриманням працівниками вимог нормативно-правових актів з охорони праці, положень розділу «Охорона праці» колективного договору та актів з охорони праці.
3.3.5. Інформування та надання роз'яснень.
3.4. Функції сектору, як служби з охорони праці апарату структурних підрозділів, які не мають статусу юридичної особи:
3.4.1. Розробляє Комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійного захворювання, аваріям і пожежам, надає організаційно-методичну допомогу у виконанні запланованих заходів.
3.4.2. Підготовка проєктів розпоряджень з питань охорони праці і внесення їх на розгляд Обухівському міському голові.
3.4.3. Проведення спільно з представниками структурних підрозділів і за участю представників професійної спілки або, за її відсутності, уповноважених найманих працівників з питань охорони праці, перевірок дотримання працівниками вимог нормативно-правових актів з охорони праці.
3.4.4. Складання звітності з охорони праці за встановленими формами.
3.4.5. Проведення з працівниками вступного інструктажу з питань охорони праці.
3.4.6. Ведення обліку та проведення аналізу причин виробничого травматизму, професійних захворювань, аварій на виробництві, заподіяної ними шкоди.
3.4.7. Забезпечення належного оформлення і зберігання документації з питань охорони праці, а також своєчасної передачі її до архіву для тривалого зберігання згідно з установленим порядком.
3.4.8. Надання пропозицій щодо розподілу коштів фонду охорони праці.
3.4.9. Складання за участю профспілок (або іншого уповноваженого трудовим колективом органу) та керівників переліку професій, посад і видів робіт, на які повинні бути розроблені інструкції з охорони праці, надання методичної допомогу під час їх розроблення.
3.4.10. Інформування працівників про основні вимоги законів, інших нормативно-правових актів та актів з охорони праці, що діють в межах підприємства.
3.4.11. Розгляд питань про підтвердження наявності небезпечної виробничої ситуації, що стала причиною відмови працівника від виконання дорученої роботи, а також листів, заяв, скарг працівників, що стосуються питань додержання законодавства про охорону праці.
3.4.12. Організація:
- забезпечення нормативно-правовими актами з охорони праці та актами з охорони праці, посібниками, навчальними матеріалами з цих питань;
- роботи кабінету з охорони праці, підготовки інформаційних стендів, кутків з охорони праці тощо;
- нарад, семінарів, конкурсів тощо з питань охорони праці;
- пропаганди з питань охорони праці з використанням інформаційних засобів.
3.4.13. Участь у :
- розслідуванні нещасних випадків, професійних захворювань та аварій, відповідно до встановленого законом порядку;
- складанні санітарно-гігієнічної характеристики умов праці працівників, які проходять обстеження щодо наявності професійних захворювань (отруєнь);
- проведенні внутрішнього аудиту охорони праці та атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці;
- роботі комісій з приймання в експлуатацію закінчених будівництвом, реконструкцією або технічним переозброєнням об'єктів виробничого та соціально-культурного призначення, відремонтованого або модернізованого устаткування в частині дотримання вимог охорони (безпеки) праці;
- розробленні положень, інструкцій, розділу «Охорона праці» колективного договору, інших актів з охорони (безпеки) праці;
- складанні переліків професій і посад, згідно з якими працівники повинні проходити обов'язкові попередні і періодичні медичні огляди;
- організації навчання з питань охорони праці;
- роботі комісії з перевірки знань з питань охорони праці.
3.4.14. Забезпечення організаційної підтримки (в разі наявності) роботи комісії з питань охорони праці.
3.4.15. Контроль за:
- виконанням заходів, передбачених програмами, планами щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, колективним договором та заходами, спрямованими на усунення причин нещасних випадків і професійних захворювань та аварій;
- проведенням ідентифікації та декларуванням безпеки об'єктів підвищеної небезпеки;
- здійснює контроль за  наявністю та виконанням інструкцій з охорони праці згідно з переліком професій, посад і видів робіт, своєчасним внесенням в них змін;
- своєчасним проведенням необхідних випробувань і технічних оглядів устаткування;
- станом запобіжних і захисних пристроїв, вентиляційних систем;
- своєчасним проведенням навчання з питань охорони праці, всіх видів інструктажу з охорони праці;
- забезпеченням працівників відповідно до законодавства спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту, мийними та знешкоджувальними засобами;
- організацією зберігання, прання, хімічного чищення, сушіння, знепилювання і ремонту спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту;
- санітарно-гігієнічними і санітарно-побутовими умовами працівників згідно з нормативно-правовими актами;
- своєчасним і правильним наданням працівникам пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці, забезпеченням їх лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними йому харчовими продуктами, газованою солоною водою, наданням оплачуваних перерв санітарно-оздоровчого призначення тощо відповідно до вимог законодавства та колективного договору;
- організацією робочих місць відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці;
- використанням цільових коштів, виділених для виконання комплексних заходів для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці;
- застосуванням праці жінок, інвалідів і осіб, молодших 18 років, відповідно до законодавства;
- виконанням приписів посадових осіб органів державного нагляду за охороною праці та поданням страхового експерта з охорони праці;
- проведенням попередніх (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічних обов'язкових медичних оглядів осіб віком до 21 року;
- виконання приписів посадових осіб органів державного нагляду за охороною праці.
3.5. Спеціалісти сектору з метою належного забезпечення функціонування системи управління охороною праці у виконавчих органах Обухівської міської ради у визначених чинними нормативно-правовими актами випадках, мають право:
3.5.1. отримувати від керівників пояснення (заперечення) з приводу недоліків у сфері охорони праці та видавати керівникам структурних підрозділів виконавчого комітету обов’язкові для виконання приписи (за формою 1-ОП, яка є додатком до Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 15.11.2004 № 255) щодо усунення наявних недоліків, одержувати від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці. Припис спеціаліста з охорони праці може скасувати Обухівський міський голова. Припис складається у 2-х примірниках, один з яких видається керівнику структурного підрозділу, другий залишається та реєструється у секторі, і зберігається відповідно до номенклатури справ. Якщо керівник відмовляється від підпису в одержанні припису, спеціаліст з охорони праці надсилає відповідне подання на ім’я заступника Обухівського міського голови, якому підпорядкований даний виконавчий орган відповідно до розподілу обов’язків та/або Обухівському міському голові;
3.5.2. зупиняти роботу працівників, обладнання, машин, механізмів, устаткування у разі порушень, які створюють загрозу життю або здоров’ю працівників;
3.5.3. вимагати від керівників структурних підрозділів виконавчого комітету відсторонення від роботи осіб, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань з охорони праці і не мають допуску до відповідних робіт або не виконують вимоги нормативно-правових актів з охорони праці;
3.5.4. ініціювати притягнення до відповідальності посадових осіб та працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці;
3.5.5. вносити пропозиції про заохочення працівників за активну працю за поліпшення стану безпеки праці;
3.5.6. залучати, у разі необхідності, за погодженням з заступником Обухівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, який координує роботу секторуу згідно з розподілом обов’язків, і керівниками структурних підрозділів Обухівської міської ради, спеціалістів для проведення перевірок стану охорони праці.
3.6. Організація роботи секторуу передбачає :
3.6.1. Здійснення роботи сектору відповідно до планів роботи та графіків обстежень, затверджених Обухівським міським головою.
3.6.2. Створення кабінету з охорони праці для проведення навчання, інструктажів, семінарів, лекцій, виставок.
3.6.3.  Забезпечення стимулювання ефективної роботи працівників служби з охорони праці.
3.6.4.  Заборону залучення працівники сектору до виконання функцій і завдань, не передбачених Законом України «Про охорону праці», цим Положенням та системою управління охороною праці.
3.6.5. Взаємодію сектору з іншими структурними підрозділами, службами, фахівцями та представниками профспілки, а за її відсутності - з уповноваженими найманими працівниками особами з питань охорони праці.
 
IV. ПРАВА СЕКТОРУ
 
4.1. Сектор з метою організації своєї діяльності має право:
4.1.1. Проводити перевірки (власними силами або у складі комісій), які не належать до заходів державного нагляду (контролю), за дотриманням підприємствами, установами, організаціями, що перебувають у комунальній власності Обухівської міської територіальної громади, правил, норм, стандартів з охорони праці у межах визначених повноважень.
4.1.2. Виступати з ініціативою щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також стосовно фізичних осіб - підприємців, які використовують працю найманих працівників, шляхом подання відповідного звернення з питань здійснення сектором делегованих повноважень органів виконавчої влади.
4.1.3. Готувати матеріали про наявні правопорушення до прокуратури, органів державного нагляду за охороною праці, правоохоронних органів для вжиття заходів відповідного реагування.
4.1.4. Залучати спеціалістів виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням їх керівників) для розгляду питань, що належать до його компетенції.
4.1.5. Порушувати клопотання перед Обухівським міським головою:
а) про розірвання контракту з керівником підприємства, установи та організації, що перебуває у комунальній власності, який систематично порушує вимоги законодавства з питань охорони праці;
б) про заохочення суб’єктів господарювання та працівників за досягнення належного рівня охорони праці, здійснення заходів щодо підвищення рівня безпеки та поліпшення умов праці.
4.1.6. Одержувати безкоштовно в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали, статистичні дані від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, їх посадових осіб та фізичних осіб, що використовують найману працю з питань, що стосуються діяльності сектору.
4.1.7. Під час виконання покладених на сектор завдань взаємодіяти з іншими структурними підрозділами Обухівської міської ради, а також підприємствами, установами, організаціями, громадянами та їх об’єднаннями.
4.1.8. Брати участь у засіданнях дорадчих і колегіальних органів Обухівської міської ради, нарадах, які проводяться, у разі розгляду на них питань, які віднесені до повноважень Відділу.
4.1.9. Скликати наради, організовувати семінари, огляди-конкурси з охорони праці та з питань профілактики травматизму, що відносяться до компетенції  сектору.
4.1.10. Подавати Обухівському міському голові, Обухівській міській раді, Виконавчому комітету Обухівської міської ради пропозиції з питань, що належать до компетенції  сектору.
 
РОЗДІЛ V. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СЕКТОРУ
 
5.1. Персональну відповідальність за роботу сектору та належне здійснення покладених на нього завдань та функцій несе завідувач сектору у порядку, визначеному чинним законодавством.
5.2. Працівники секторуу можуть бути притягнуті до цивільної, адміністративної, кримінальної та інших видів відповідальності у випадках та у порядку, передбачених чинним законодавством України.
5.3. Працівники сектору несуть відповідальність за своєчасне та належне виконання обов’язків, передбачених цим Положенням і посадовими інструкціями, у порядку, визначеному чинним законодавством.
 
РОЗДІЛ VІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
6.1. Припинення діяльності сектору здійснюється за рішенням Обухівської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться відповідно до процедури розгляду питань в Обухівській міській раді, передбаченій Регламентом   Обухівської міської ради.
 
 
 
Секретар Обухівської міської ради                                     Лариса ІЛЬЄНКО
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Вик. Н. Пушенко