ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Цельора Володимир Васильович

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

23.04.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 27
Про внесення змін та доповнень до Програми забезпечення розроблення містобудівної документації міста Обухова та сільських населених пунктів Обухівської  міської територіальної громади на 2021-2025 рр.

 
     
ПРОЄКТ
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА            
 КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
СІМДЕСЯТ   ТРЕТЯ  СЕСІЯ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
                      2025 року                                                                 №             -___ – VІІІ
 
Про внесення змін та доповнень до Програми забезпечення розроблення містобудівної документації міста Обухова та сільських населених пунктів
Обухівської  міської територіальної громади на 2021-2025 рр.
 
Керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою реалізації основних напрямів державної та регіональної політики в галузі містобудівної діяльності та забезпечення Обухівської міської територіальної громади сучасною містобудівною та землевпорядною документацією на місцевому рівні, яка визначає планувальну організацію, функціональне призначення територій, послідовність реалізації рішень та етапність освоєння та розвитку територій громади,
 
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
 
 
1. Продовжити строк дії Програми розроблення (оновлення) містобудівної документації Обухівської міської територіальної громади на 2021–2025 роки        (далі – Програма) на 2025-2026 рік.
 
2. Внести зміни до Програми, а саме:
2.1. змінити назву Програми на: «Програма розроблення (оновлення) містобудівної та землевпорядної документації Обухівської міської територіальної громади на 2025–2026 роки»;
2.2. оновити зміст Програми із врахуванням останніх законодавчих змін, передбачивши необхідні заходи, завдання та обсяги фінансування, з урахуванням продовження строку дії Програми;
2.3. викласти Програму у новій редакції, що додається до цього рішення.
 
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з  питань фінансів, бюджету, планування, соціально – економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
 
Секретар Обухівської міської ради                                    Лариса ІЛЬЄНКО
 
Володимир ЦЕЛЬОРА
 
 
ПОГОДЖЕНО:
 
                                                                      
Заступник міського голови                                                             Володимир ЦЕЛЬОРА
з питань діяльності виконавчих органів
Обухівської міської ради                                                               «__»__________ 2025 року
 
 
Начальник фінансового управління                                             Ніна МЕДВІДЧУК
виконавчого комітету Обухівської                                     «__»__________2025 року
міської ради
 
 
 
Начальник відділу                                                                           Олена БОБКОВА
фінансово-господарського забезпечення                                    «__»__________2025 року
виконавчого комітету Обухівської                                
 міської ради Київської області                                                               
 
 
Начальник юридичного відділу                                                    Сергій ПІДЛІСНИЙ
виконавчого комітету Обухівської                                                 «__»__________2025 року
міської ради Київської області                                                    
                                                                                                           
 
Голова постійної комісії з питань                                                     Вікторія  ІЩЕНКО
фінансів, бюджету, планування,                                                      «__»__________2025 року          
соціально – економічного розвитку,
інвестицій та міжнародного співробітництва                   
 
 
 
 
 
 
 
 
Проєкт рішення оприлюднений на веб-сайті  Обухівської міської ради ________2025 року,  розміщений на інформаційному стенді міської ради ______________2025 року
 
 

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Обухівської міської ради
від 24.12.2020 №64-3-YІІІ
 
ІЗ ЗМІНАМИ
відповідно до Рішення Обухівської міської ради від _______04.2025 р., №_____________
 
 
 
 
 
 
Програма
розроблення (оновлення) містобудівної та землевпорядної документації
Обухівської міської територіальної громади
на 2025-2026 роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Обухів
2025 рік

 
I. Паспорт програми
 
1 Ініціатор розроблення Програми Обухівська міська рада Київської області
2 Підстава для прийняття рішення про розроблення Програми Земельний Кодекс України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про стратегічну екологічну оцінку», «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про публічні електронні реєстри», Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затверджений постановою КМУ від 01.09.2021 № 926, Порядок реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затверджений постановою КМУ від 05.03.2024 № 254.
3 Розробник та координатор Програми Виконавчий комітет Обухівської міської рада Київської  області
4 Відповідальний виконавець Програми Виконавчий комітет Обухівської міської рада Київської  області
5 Учасники Програми Замовником містобудівної та землевпорядної документації виступає Обухівська міська рада Обухівського району Київської області.
Розробники - суб’єкти господарювання, які мають право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
6 Термін реалізації Програми 2025 – 2026 роки.
7 Перелік джерел фінансування, які беруть участь у виконанні Програми Фінансування Програми здійснити за рахунок коштів місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
8 Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми (орієнтовний), грн  
 
31 063 500,00 (вартість робіт може коригуватись)
9 Очікувані результати виконання Розробка та затвердження містобудівної документації на місцевому рівні та землевпорядної документації, яка відповідає сучасним вимогам законодавства.
10 Ключові показники ефективності Кількість затвердженої документації на місцевому рівня, як основа сталого розвитку громади.
 

 
ІІ. Загальні положення
Підставою для розроблення Програми є Земельний Кодекс України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про стратегічну екологічну оцінку», «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про публічні електронні реєстри», Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затверджений постановою КМУ від 01.09.2021 № 926, Порядок реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затверджений постановою КМУ від 05.03.2024 № 254.
У Програмі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
1)       Містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
1-1)   Документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо;
2)       Містобудівний моніторинг - система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об’єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку  територій  з  урахуванням  державних і громадських інтересів;
3)       Концепція інтегрованого розвитку території територіальної громади - документ стратегічного планування, який визначає довгострокові, міждисциплінарні, просторові та соціально-економічні пріоритети розвитку території, є вихідними даними для розроблення містобудівної документації на місцевому рівні на принципах сталого розвитку, відповідає державним і регіональним програмам розвитку та затверджується відповідним органом місцевого самоврядування;
4)       Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території;
5)       Генеральний план населеного пункту - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
6)       План зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон;
7)       Детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;
8)       Стратегічна екологічна оцінка - процедура визначення, опису та оцінювання наслідків виконання документів державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виправданих альтернатив, розроблення заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків, яка включає визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, складання звіту про стратегічну екологічну оцінку, проведення громадського обговорення та консультацій (за потреби - транскордонних консультацій), врахування у документі державного планування звіту про стратегічну екологічну оцінку, результатів громадського обговорення та консультацій, інформування про затвердження документа державного планування.
9)       Експертиза містобудівної документації – процедура визначення відповідності змісту містобудівної документації законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, рішенням органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань планування і забудови територій, а також вимогам завдань з розроблення містобудівної документації.
10)     Топографічна основа – оновлена картографічна основа в цифровій формі , як набори профільних геопросторових даних у держаній геодезичній системи координат УСК-2000 і єдиній системи класифікації та кодування об’єктів будівництва.
11)     Проект землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади – вид документації із землеустрою відповідно до статті 46-1 Закону України «Про землеустрій», що розробляється з метою: а) з’ясування дійсної межі території територіальної громади; б) вирішення спору між декількома органами місцевого самоврядування щодо меж територій територіальних громад; в) внесення відомостей про межі території територіальної громади до Державного земельного кадастру.
12) Містобудівний кадастр – державна система зберігання і використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, інформаційних ресурсів державних будівельних норм, стандартів і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів.
 
ІІІ. Мета програми
Програма спрямована на реалізацію основних напрямів державної та регіональної політики в галузі містобудівної та землевпорядної діяльності, гармонійного узгодження інтересів та ефективної взаємодії влади, бізнесу і громадськості.
Метою програми є своєчасне забезпечення Обухівської міської територіальної громади містобудівною документацією та документацією із землеустрою, що визначає дійсну межу території Обухівської міської територіальної громади, планувальну організацію, функціональне призначення територій, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, послідовність реалізації рішень та етапність освоєння територій Обухівської міської територіальної громади.
 
ІV. Завдання Програми
1.       Розроблення концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади, яка визначає довгострокові, міждисциплінарні, просторові та соціально-економічні пріоритети розвитку території.
2.       Розроблення Проекту землеустрою щодо встановлення меж території Обухівської міської територіальної громади та його подальше затвердження.
3.       Розроблення Комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади – одночасно містобудівної документації на місцевому рівні та документація із землеустрою.
4.       Виконання топографо-геодезичних робіт з виготовленням топографічної зйомки в паперовій та цифровій формі в державній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об’єктів будівництва для території територіальної громади в масштабі 1:10000, для населених пунктів - в масштабі 1:2000, для детальних панів територій в масштабі 1:500 – 1:1000.
5.       Розроблення (оновлення) або внесення змін до генеральних планів населених пунктів Обухівської міської територіальної громади.
6.       Розроблення детальних планів територій у межах і за межами населених пунктів Обухівської міської територіальної громади.
7.       Визначення державних, громадських і приватних інтересів для розроблення містобудівної документації з планування, забудови та іншого використання територій.
8.       Обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використанням територій для містобудівних потреб та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови територій, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність.
9.       Забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку громади в цілому та кожного населеного пункту.
10.     Визначення і раціональне розташування територій житлової та громадської забудови, промислових, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших територій і об’єктів.
11.     Визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання.
12.     Розроблення звітів про стратегічну екологічну оцінку.
13.     Проведення громадського обговорення для формування завдання на розроблення комплексного плану території територіальної громади та обговорення проекту містобудівної документації.
14.     Організація попереднього розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою.
15.     Проведення експертизи містобудівної документації.
16.     Організація розгляду та затвердження проектів містобудівної документації Обухівської міської територіальної громади.
17.     Забезпечення оприлюднення містобудівної документації на офіційному веб-сайті Обухівської міської територіальної громади.
18.     Забезпечення внесення відповідних даних до Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру.
19. Впровадження геоінформаційного програмного забезпечення, яке є необхідним інструментом для використання комплексного плану просторового розвитку та ведення містобудівного кадастру, оскільки забезпечує точний аналіз території, інтеграцію просторових даних та ефективне управління містобудівними процесами.
 
V. Обґрунтування необхідності та важливості реалізації Програми
Підвищення ролі містобудівної та землевпорядної діяльності є актуальним і першочерговим питанням в контексті розвитку території Обухівської міської територіальної громади.
Оновлена містобудівна документація, яка одночасно буде і землевпорядною документацією, спрямована на забезпечення сталого розвитку територіальної громади з дотриманням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів, передбачає узгоджене прийняття рішень щодо цілісного просторового розвитку населених пунктів як єдиної системи розселення.
Реалізація завдань, передбачених Програмою, дозволить досягти сталого розвитку з планування території, зокрема:
1) Визначити місця придатні для містобудівних потреб за межами населених пунктів;
2) Забезпечити територію громади та населені пункти топографічним зніманням в державній системи координат;
2-1) З’ясувати дійсну межу території Обухівської міської територіальної громади, погодити її з сусідніми територіальними громадами та внести відповідні відомості про межі території Обухівської міської територіальної громади до Державного земельного кадастру;
3) Розробити (оновити, внести зміни) містобудівну документацію із застосуванням сучасних геоінформаційних технологій в єдиній системі класифікації та кодування об’єктів будівництва для формування баз даних Державного земельного і містобудівного кадастрів;
4) Поліпшити роботу щодо збереження, охорони та використання пам’яток архітектури та містобудування, ландшафтно-рекреаційних територій, пам’яток природи, природних заповідників.
5) Створити інвестиційний клімат на території територіальної громади, в т.ч. в населених пунктах, для забезпечення збалансованого соціально-економічного розвитку.
6) Забезпечити сучасний розвиток інженерно-транспортної інфраструктури території територіальної громади.
 
VI. Сучасний стан проблеми
Територія Обухівської міської територіальної громади знаходиться в Обухівському районі Київської області. Загальна площа – 39 293,90 га. До складу громади входить 25 населених пунктів. Загальна кількість мешканців станом на 01.01.2024 року складає 42 639 осіб.
У зв’язку з відсутністю містобудівної та землевпорядної документації Обухівської територіальної громади маємо підстави для висновку про необхідність виконання:
- топографо-геодезичної зйомки М1:10000 на територію Обухівської міської територіальної громади;
- топографо-геодезичної зйомки М1:2000 території населених пунктів Обухівської міської територіальної громади;
- розроблення Проекту землеустрою щодо встановлення меж території Обухівської міської територіальної громади;
- розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Обухівської міської територіальної громади;
- розроблення Генеральних планів населених пунктів Обухівської міської територіальної громади Київської області;
- розроблення розділу «Охорона навколишнього природного середовища» та звітів про стратегічну екологічну оцінку Генеральних планів населених пунктів Обухівської міської територіальної громади Київської області;
- розроблення розділу «Інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) (ІТЗ ЦЗ (ЦО))» населених пунктів Обухівської міської територіальної громади Київської області;
- забезпечення ведення містобудівного кадастру Обухівської міської територіальної громади та наповнення його баз.
- розроблення схеми розміщення тимчасових споруд.
- розроблення схеми розміщення рекламних бордів.
 
VII. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування цієї Програми здійснюється у межах затверджених бюджетних призначень згідно з розписом бюджету Обухівської міської територіальної громади та інших коштів незаборонених законодавством України.
У разі наявності державних програм з даного питання фінансування Програми може здійснюватися за рахунок коштів державного, обласного та місцевих бюджетів.
Вартість проектно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку визначається за результатами цінового моніторингу, комерційних пропозицій від проектних установ та замовником із урахуванням усіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку та потреб громади на час виготовлення містобудівної документації. Кінцева вартість послуг та робіт з розробки містобудівної документації визначається за результатами процедур з публічних закупівель у відповідності до законодавства.
Розробник містобудівної та землевпорядної документації визначається за результатами процедур з публічних закупівель, який є суб’єктом господарювання, що мають сертифікованих фахівців з розроблення містобудівної та землевпорядної документації, геодезичних робіт.
Обсяг фінансування Програми може коригуватись.
 
VIII. Очікувані результати
Виконання Програми дасть можливість:
- забезпечення території Обухівської міської територіальної громади сучасною містобудівною документацією та землевпорядною документацією, яка забезпечуватиме збалансований розвиток, забудову та інше використання територій як в межах населеного пункту так і за межами;
- з’ясувати дійсну межу території Обухівської міської територіальної громади, погодити її з сусідніми територіальними громадами та внести відповідні відомості про межі території Обухівської міської територіальної громади до Державного земельного кадастру;
- здійснювати упорядкування територій, проводити вибір, вилучення (викуп), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб;
- налагодити дієвий контроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування та землеустрою, регулюванням забудови та використанням території Обухівської міської територіальної громади з врахуванням державних, громадських та приватних інтересів;
- забезпечити виконання положень законодавства у сфері містобудування та землекористування при вирішенні питань забудови, реконструкції та комплексного благоустрою територій;
- залучити інвестиції у розвиток територій територіальної громади та населених пунктів.
 
ІХ. Координація та контроль за виконанням Програми
Координацію дій між Замовником та Виконавцем Програми здійснює Виконавчий комітет Обухівської міської ради.
Контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія міської ради з питань земельних відносин, природокористування, будівництва, архітектури та просторового планування

Додаток до Програми
(зі змінами від __________.03.2025 р.)
 
Напрями діяльності та заходи
Програми розроблення (оновлення) містобудівної та землевпорядної документації

території Обухівської міської територіальної громади Київської області на 2025-2026 роки».
 
 
№ п/п Перелік заходів Програми Терміни виконання Обсяги фінансування  (вартість грн.) , у тому числі
Загалом по заходу (вартість грн.) 1 -й єтап
2025 рік 2026 рік
1. Комплексний просторового розвитку Обухівскої міської територіальної громади у тому числі: 4-й квартал 2026 29 763 500 ₴ 18 000 000 ₴ 11 763 500 ₴
1,1 Заходи підготовчого етапу розроблення Комплексного плану просторового розвитку Обухівської міської територіальної громади. 4-й квартал 2025
1,2 Топографо-геодезична зйомка М1:10000 території Обухівської міської територіальної громади 4-й квартал 2025
1,3 Топографо-геодезична зйомка М1:2000 території міста Обухів 4-й квартал 2025
1,4 Топографо-геодезична зйомка М1:2000 території населених пунктів:
- с. Мала Вільшанка
- с. Козіївка
- с. Дерев’яна
- с. Долина
- с. Ленди
- с. Степок
- с. Красне Перше
- с. Нещерів
2-й квартал 2026
1,5 Генеральні плани (до складу яких входять відповідні Звіти про стратегічну екологічну оцінку та Розділи «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони) (ІТЗ ЦЗ (ЦО)) на мирний час та особливий період)           м. Обухів, с. Козіївка, с. Дерев’яна, с. Долина, с. Ленди, с. Степок, с. Красне Перше, с. Нещерів Обухівської міської територіальної громади 4-й квартал 2026
ЗАГАЛОМ ПО РОЗДІЛУ 29 763 500 ₴
2 Схема розміщення тимчасових споруд для ведення підприємницької діяльності та рекламних бодів 4-й квартал 2025 500 000 ₴ 500 000 ₴
ЗАГАЛОМ ПО РОЗДІЛУ 500 000 ₴
3  Ведення містобудівного кадастру Обухівської міської територіальної громади та наповнення його бази. 4-й квартал 2026 800 000 ₴ 800 000 ₴
3,1 Запровадження програмно-технічного комплексу містобудівного кадастру Обухівської міської територіальної громади
3,2 Формування баз даних містобудівного кадастру Обухівської міської територіальної громади:
- топографо-геодезична зйомка М1:10000 та М1:2000 території Обухівської міської територіальної громади;
- землевпорядна документація Обухівської міської територіальної громади;
- містобудівна документація Обухівської міської територіальної громади:
- комплексний план просторового розвитку території Обухівської міської територіальної громади;
- генеральні плани населених пунктів Обухівської міської територіальної громади
ЗАГАЛОМ ПО РОЗДІЛУ 800 000 ₴
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ 31 063 500 ₴