ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Пушенко Наталія Володимирівна - начальник юридичного відділу виконавчого комітету Обухівської міської ради |
|
Дата: | 00.00.0000 |
---|
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про прийняття Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо ухвалення проекту Державного бюджету України на 2018 рік
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Двадцять восьма сесія сьомого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Про прийняття Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо ухвалення проекту Державного бюджету України на 2018 рік
Розглянувши звернення міської організації Політичної партії «Об’єднання Самопоміч» від 24.10.2017 року № 135 , з метою недопущення скорочення фінансової спроможності місцевого самоврядуванні та створення умов для реалізації реформи децентралізації , враховуючи рекомендації постійних комісій з питань: соціально-економічного розвитку, благоустрою, комунального господарства та управління комунальною власністю громади; планування, бюджету та фінансів; керуючись статтями 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
ОБУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА:
Прийняти Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо ухвалення проекту Державного бюджету України на 2018 рік (додається).
1.Секретарю міської ради надіслати Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України у п’ятиденний термін з моменту його прийняття.
3. Контроль за виконанням цього рішення покладається на постійну комісію міської ради з питань планування, бюджету та фінансів та секретаря ради Клочка С.М..
Міський голова О.М. Левченко
Обухів
рішення №_____-28-VІІ-2017
від 30.11 2017 року
Додаток
До рішення Обухівської міської радли
Від 30.11.2017 року №______28-УІІ
Ми, депутати Обухівської міської ради, від імені громади звертаємось до Парламенту та Уряду України з вимогою не допустити скорочення фінансової спроможності місцевого самоврядування у 2018 році та зберегти курс на проведення реформи децентралізації, а також її суть – становлення спроможних територіальних громад.
На наш погляд, останні три роки Урядом вчиняються кроки щодо згортання реформи місцевого самоврядування та фактичного зменшення ресурсної спроможності територіальних громад.
Так, законом про Державний бюджет на 2016 рік на місцеве самоврядування були передані видатки на утримання професійно-технічної освіти, а Державний бюджет на 2017 рік переніс на рівень місцевого самоврядування фінансування оплати праці непедагогічних працівників закладів освіти; оплату енергоносіїв та комунальних послуг на утримання закладів освіти та охорони здоров'я; перевезення пільгових категорій громадян, яким держава гарантувала право безкоштовного проїзду; фінансування пільг та/або виплат за професійною ознакою (міліціонери, шахтарі, чорнобильці тощо).
Крім цього, підтримка місцевого самоврядування згортається також і в інших сферах (протидія створенню об’єднаних територіальних громад згідно з волевиявленням громад, законодавчі ініціативи щодо встановлення тотального контролю за рішеннями місцевих рад, тощо).
Продовжує знищення фінансової спроможності місцевих громад і запропонований Урядом проект Державного бюджету України на 2018 рік, адже покладає на видатки місцевих бюджетів:
- оплату пільг за житлово-комунальні послуги (електроенергії, газу, послуг теплопостачання, водопостачання, водовідведення) для відповідних категорій населення. В масштабах всієї країни це близько 7 млрд грн;
- оплату заборгованості населення за житлово-комунальні послуги. А це близько 8 млрд грн.;
- оплату перевезення пільгових категорій громадян. А це близько 2,5 млрд грн.;
- фінансування медичної і освітньої сфери, у зв’язку з прогнозованою недостатністю коштів згідно з проектом Державного бюджету України на 2018 рік у розмірі понад 10 млрд грн.;
Ухвалення проекту державного бюджету України на 2018 рік у пропонованій урядом редакції спричинить для громади міста Обухова такі фінансові втрати складуть 46421,3 тис.грн.:
- оплату пільг за житлово-комунальні послуги (електроенергії, газу, послуг теплопостачання, водопостачання, водовідведення) для відповідних категорій населення – 17554,1 тис.грн .,
- інші пільги – 436,1 тис.грн., в т.ч. : санаторно-курортне лікування – 168,0 тис.грн., проїзд 1 раз на рік -20,3 тис.грн., зв'язок – 247,8 тис.грн.,
- оплату перевезення пільгових категорій громадян – 978,8 тис.грн.,
- оплату заборгованості населення за по інших пільгах за минулі роки – 204,5 тис.грн.,
- фінансування загальноосвітніх шкіл – 23854,5 тис.грн.,
- фінансування охорони здоров’я - 3393,3 тис.грн.
У 2018 році реверсну дотацію до державного бюджету змушені будуть перераховувати 169 місцевих бюджетів, в тому числі 6 обласних бюджетів, 66 бюджетів міст обласного значення, 47 районних бюджетів та 50 бюджетів об’єднаних територіальних громад. Наприклад, для обласних центрів втрати складуть: Дніпро: 846 млн.грн.; Запоріжжя: – 555 млн.грн.; Львів – 518 млн.грн.; Харків: – 407 млн.грн.; Одеса - 350 млн.грн.
Для громади міста Обухова збільшення розміру реверсної дотації потягне за собою значні наслідки: втрати міського бюджету складуть 15153,7 тис.грн.
Такий відверте відбирання зароблених громадами коштів додатково свідчить про проведення владою хибної політики нейтралізації ефективних, ініціативних місцевих громад, які самостійно спроможні вирішити місцеві питання без втручання «центру».
Адже лише дотаційні місцеві громади змушені виявляти більшу лояльність до влади під загрозою недоотримання фінансових ресурсів, що дозволяє централізувати управління, але в той же час буде гальмувати розвиток держави в цілому.
Враховуючи вищевказане та з метою гарантування незворотності розпочатої реформи місцевого самоврядування, збереження поступального розвитку спроможних територіальних громад
ПРОСИМО:
- Кабінету Міністрів України доопрацювати вищевказані законопроекти з врахуванням інтересів місцевих громад та у відповідності до мети реформи місцевого самоврядування.
- Верховній Раді України не допустити скорочення надходжень до територіальних громад, ухвалити збалансований Державний бюджет України на 2018 рік , з урахуванням забезпечення захисту інтересів територіальних громад та їх спроможності соціально-економічного розвитку.
Секретар ради С.М. Клочко